Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو سناتور آمریکایی از وزیر امور خارجه و وزیر خزانه داری این کشور خواستند تا روند اعمال تحریمها علیه کره شمالی را تقویت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ،  باب منندز، سناتور دموکرات و کوری گاردنر، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در نامه‌ای به تاریخ ۳۱ مارس گفتند، همزمان با تداوم بن بست در مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، کره شمالی تهدیدی فزاینده را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منندز عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا و گاردنر رئیس کمیته فرعی شرق آسیا، اقیانوسیه و سیاستگذاری امنیت سایبری بین‌الملل در سنای آمریکا است. آنها از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا خواستند تا "فورا به اختصاص منابع برای تقویت اعمال تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل بر کره شمالی در ضمن تضمین رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم کره شمالی اولویت بدهد."
آنها در این نامه نوشتند: "ما با تاسف این مساله را متذکر می‌شویم که با گذشت حدود دو سال از زمان آغاز دیپلماسی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، کره شمالی همچنان از ورود به مذاکرات در سطح کاری با آمریکا سرباز می زند در حالی که همزمان به آزمایشات موشکی خود و تولید مواد هسته‌ای شکافت پذیر ادامه می‌دهد."

در ادامه این نامه که در وبسایتهای این دو سناتور آمریکایی منتشر شد، آمده است: "مشارکت و رهبری آمریکا در روند مقابله با نقض تحریم‌های سازمان ملل و تعیین یکجانه موجودیت‌های ناقض تحریم ها علیه کره شمالی به میزان چشمگیری تضعیف شده است. بنابراین ما از شما می‌خواهیم صراحتا اعلام کنید که هدف نهایی سیاستهای آمریکا خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی است.
این سناتور ها عنوان کردند، اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در معرفی دو بازیگر چینی به عنوان عوامل دخیل در فعالیتهای شرورانه سایبری کره شمالی یک گام مثبت است اما "متناسب" با ابعاد فرار پیونگ یانگ از تحریم ها با استفاده از قابلیتهای سایبری نیست.
این دو سناتور در ادامه خواستار تعیین و معرفی عواملی شدند که در ادامه منجر به بازدارندگی از جرایم سایبری پیچیده و تلاش‌ها برای فرار از تحریم ها از جانب کره شمالی شود.
آنها عنوان کردند، شنیدن اخبار درباره یک گزارش جدید کمیته کارشناسان ناظر بر تحریمهای کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل که در آن به صادرات غیرقانونی زغال سنگ کره شمالی و واردات محصول نفتی پالایش شده از طریق نقل و انتقال میان کشتی‌های کره شمالی و چین "آنها را ناراحت کرده است".
در نامه آنها آمده است: این تسهیل سیستماتیک معاملات غیرقانونی که ناقض قوانین بین المللی است باید به منظور تحقق اهداف تحریم های سازمان ملل مورد رسیدگی قرار بگیرند. آمریکا نمی‌تواند با تضعیف روند نظام تحریمها علیه کره شمالی ساکت بایستد یا در آن همدست شود. واشنگتن باید فشارها را بر چین و روسیه از جمله از طریق تحریمهای ثانویه در صورت لزوم، افزایش دهد تا فشارها را بر کره شمالی به منظور رو آوردن به مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته‌ای خود بیشتر کند.
این دو همچنین از این دو وزیر دولت آمریکا خواستند با وزارت دادگستری برای اعمال مجازات علیه عواملی در چین و جاهای دیگر که کره شمالی را قادر به دور زدن تحریمها می‌سازند همکاری کنند.
این سناتور ها تاکید کردند دولت آمریکا با کم کاری در پاسخگو کردن کره شمالی به سبب پرتاب موشکهای کوتاه بردش پیامی خطرناک را به این کشور می فرستد.
آنها گفتند: کره شمالی بدون مشاهده محکومیت مداوم و قدرتمند این پرتابهای موشکی اش و بدون مشاهده تدابیر بیشتر آمریکا و شرکا و همپیمانانش علیه خود به توسعه قابلیتهایش در حوزه موشکهای بالستیک ادامه خواهد داد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی تحریم های آمریکا علیه کره شمالی سازمان ملل تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

به گزارش قدس آنلاین،‌ سازمان نویسندگان که در زمینه حمایت از آزادی بیان فعالیت دارد، اعلام کرد که از میان ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه انجمن قلم آمریکا (PEN)، تعداد ۲۸ نویسنده تصمیم گرفتند کتاب‌های خود را از این رویداد خارج کنند و این تصمیم پس از آن صورت گرفت که نویسندگان مشهور در یک سری نامه‌های سرگشاده از انجمن قلم آمریکا به دلیل حمایت نکردن از نویسندگان فلسطینی انتقاد کردند.

مراسم اهدای جوایز قرار بود در ۲۹ آوریل در تاون هال شهر نیویورک برگزار شود، اما اکنون لغو شده است.

این جمع از نویسندگان با امضای نامه‌ای خواستار استعفای فوری مدیرعامل این سازمان، مدیر آن و تمام اعضای کمیته اجرایی آن شدند و بر «تضاد فاحش» بین موضع انجمن قلم آمریکا و سایر مراکز قلم در سراسر جهان تاکید کرد. در بخشی از این نامه آمده بود که انجمن قلم انگلیس، همراه با قلم ایرلند و قلم ولز، به صراحت از موضع غیرانتقادی دولت بریتانیا در قبال اسرائیل انتقاد کرده‌اند، خواستار تحقیقات در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل شده‌اند و خواستار اعمال فشار سیاسی به اسرائیل برای تبعیت از قوانین بین‌المللی شده‌اند. در مقابل، انجمن قلم آمریکا هیچ انتقادی به همدستی آمریکا در بمباران غزه نداشته است.

به گزارش ایندیپندنت، در این نامه همچنین آمده بود که انجمن قلم آمریکا به تعهد اعلام‌شده سازمان به صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان در همه جا خیانت کرده است.

پیش‌تر نیز در ماه فوریه بیش از ۵۰۰ نویسنده با امضای نامه‌ای سرگشاه نسبت به رویکرد منفعل و سکوت انجمن قلم آمریکا (PEN) نسبت به کشتار روزنامه‌نگاران، نویسندگان و شاعران فلسطینی توسط رژیم اسرائیل انتقاد کرده بودند. در این نامه سرگشاده نویسندگان و متخصصان ادبی از جمله «روکسان گی»، «مازا منگیست» و «نانا کوامه آجی-برنیاه» به انجمن قلم آمریکا (PEN) از این سازمان خواسته بودند تا موضع محکم‌تری در قبال جنگ اسرائیل در غزه اتخاذ کند.

البته انجمن قلم آمریکا به این انتقادها پاسخ داد و با استناد به اینکه آنها «در کنار نویسندگان غزه ایستاده‌اند» خواستار آتش‌بس فوری شد و بر گسترش حمایت خود از نویسندگان فلسطینی از طریق صندوق اضطراری خود تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان