Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ با وجود روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی اما متأسفانه بخشی از جامعه هنوز هشدارها را جدی نمی‌گیرند. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کووید19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به‌عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس چموش را جدی نگرفته‌اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به‌اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم‌ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح فاصله گذاری اجتماعی با همراهی مردم  ادامه دارد

صادق احمدی در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از زمان آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، اقشار مختلف مردم، کسبه و بازاریان با رفتار آگاهانه، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در خانه ماندن و عدم حضور در پارک‌ها و بوستانها که اوج آن را در روز طبیعت شاهد بودیم، بسیار مسئولانه عمل کردند.

وی افزود: دولت برای جبران خسارت ناشی از ویروس کرونا، به 10 صنف که مستقیماً متحمل ضرر ناشی از این شرایط شده‌اند، تسهیلاتی پرداخت خواهد کرد.

فرماندار شهرستان جلفا در ادامه خاطر نشان کرد: همچنان تا بیستم فروردین در تمامی مبادی ورودی شهرستان، ورود و خروج خودرو و مسافر کنترل و محدود خواهد شد.

احمدی در پایان گفت: امیدواریم با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی در کنار زحمات و تلاش‌های طاقت‌فرسای پزشکان و پرستاران و مشارکت و همراهی مردم به زودی شاهد سیر نزولی و شکست کرونا باشیم.

فرماندار اهر: مردم امورات خود را الکترونیکی انجام دهند

زاهد محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، مفاد بخشنامه قبلی آن سازمان تا 20 فروردین‌ماه تمدید شده است.

 وی افزود: با توجه به ضرورت تداوم خدمات در ادارات در عین کاهش تردد و تجمع، در کلیه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و بیمه‌ها به گونه‌ای عمل شود که حداقل یک سوم نیروها به طریق شیفت‌بندی تا 20 فروردین در محل کار حضور یابند و بقیه به‌صورت دورکاری به خدمات خود ادامه دهند یا به آنان مرخصی اعطا شود.

جلسات علنی مجلس در بحران کرونا چگونه برگزار می‌شود؟افزایش نرخ اشتغال در بخش خدمات کشور با وجود کرونا+جدولهمتی:‌ حداکثر همراهی و کمک نظام بانکی به فعالان گردشگری/ جبران تمام آسیب‌های کرونا مقدور نیست

فرماندار شهرستان اهر از مراجعین و ارباب‌رجوع درخواست کرد صرفاً برای کارهای ضروری و‌ اضطراری به ادارات و بانک‌ها مراجعه کنند و سایر امورات را به‌صورت خدمات الکترونیکی انجام دهند.

گندزدایی منازل مسکونی بیماران کرونایی در شهرستان مراغه

اصغر تنومند در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تیم‌های سالم‌سازی محیط حوزه معاونت بهداشت با روحیه‌ای جهادی در منزل بیماران مبتلا به کرونا حضور یافته و اقدام به ضدعفونی منزل آنها می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه افزود: همزمان با گندزدایی خانه‌ها به خانوارها آموزش‌های لازم برای مراقبت بیماران در منزل نیز انجام می‌شود.

تنومند اضافه کرد: مراقبت از بیماران و پیگیری مستمر آنها و خانواده آنها از اولویت‌های کارکنان حوزه بهداشت  است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه گفت:با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت فردی پیشگیری از بیماری کرونا، ماندن در منزل را بهترین راه قطع زنجیره انتقال بیماری برشمرد و از مردم خواست همچنان در خانه‌هایشان بمانند.

تنومند در ادامه متذکر شد: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، محیط کاری 500 کارگاه توسط بازرسان بهداشت حرفه‌ای کنترل شده است.

تعطیلی واحدهای صنفی استان آذربایجان شرقی ادامه دارد

در اطلاعیه اتاق اصناف تبریز آمده است: پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا وستاد استانی در خصوص تمدید مدت طرح فاصله گذاری اجتماعی و ادامه خطر شیوع ویروس کرونا و لزوم پیشگیری از آن به اطلاع می‌رساند، تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری تا مورخ بیستم فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

پیش از این نیز در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زننجیره انتقال کرونا، فعالیت اصناف آذربایجان شرقی به استثنای صنف‌های ضروری از قبیل سوپر مارکت ها، میوه فروشی‌ها و قصابی‌ها تا 15 ماه جاری تعطیل اعلام شده بود.

انتهای پیام/115/ ع

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح فاصله گذاری اجتماعی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است

غلامرضا نوری با بیان اینکه ورود بخش خصوصی واقعی و حمایت از این بخش می‌تواند موتور اقتصاد کشور را روشن نگه دارد گفت:اقتصاد استان آذربایجان شرقی وابسته به بخش خصوصی واقعی بوده و حمایت از این بخش توسط نهاد‌های دولتی می‌تواند مسیر توسعه و پیشرفت استان را در عرصه‌های اقتصادی دو چندان کند.

امام جمعه بستان آباد نیز در این جلسه به وجود بیش از ۱۸۸ روستا در این شهرستان اشاره کرد و افزود:روستا‌ها بعنوان محور تولید همواره در خط مقدم اقتصادی کشور قرار دارند و توجه به توسعه و رفع موانع تولید در آنها موجب جهش تولید در منطقه و کشور خواهد بود.

حجت اسلام غفاری  با اشاره به کمبود تسهیلات بانکی برای کشاورزان در این شهرستان گفت:اگر بخواهیم شاهد رونق تولید و اشتغال پایدار باشیم باید از بخش کشاورزی این شهرستان حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است
  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • تعطیلی ۲۲واحد صنفی متخلف در کرمان
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرح‌های عمرانی مرند
  • ۳۵۲ گروه تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی بر بازار نظارت دارند
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • جهش تولید با همت مدیران اجرایی، شدنی است
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات