Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن صنفی سامانه‌های وی او دی و آی پی تی وی از ارایه طرح اکران اینترنتی فیلم‌های به نمایش درنیامده به سازمان سینمایی خبر داد.

محمد صراف (رییس انجمن)، با اشاره به تعطیلی سینماها گفت: به دنبال تعطیلی سینماها بسیاری از فیلم‌هایی که تولید شدند و درخواست اکران داشتند، فرصت نمایش خود را از دست دادند و مشخص نیست که بعد از فروکش شیوع کرونا و در زمان باز شدن سینماها، امکان نمایش برای همه فیلم‌ها فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرحی را آماده کردیم و به معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان سینمایی و همچنین به سیدضیاء هاشمی به نمایندگی از شورای عالی تهیه‌کنندگان ارایه کرده‌ایم که بر اساس آن فیلم‌های اکران نشده که تمایل دارند، می‌توانند در بستر اینترنت به نمایش دربیایند.

وی ادامه داد: در این طرح با نام "سینما آنلاین" که روی بستر فیلم نت و سیار پلتفرم‌ها اجرا می‌شود، فیلم‌ها و آثار سینمایی که اکران نشده‌اند به شکل سانس‌بندی بلیت‌فروشی می‌شود و مخاطبان فقط با خرید بلیت و به‌صورت آنلاین می‌توانند فیلم‌ها را تماشا کنند.    

صراف افزود: در این طرح هر مخاطب در یک سانس مشخص بلیت خود را می‌خرد و فقط می‌تواند فیلم مورد نظرش را در همان سانس و به‌صورت آنلاین تماشا کند و امکان دانلود نخواهد داشت. حتی اگر مخاطب بتواند فیلم را دانلود کند به دلیل رمزگذاری‌های صورت گرفته، فایل دانلود شده قابل اجرا نخواهد بود.

وی ادامه داد: قرار است فیلم‌نت به عنوان تجمیع‌کننده اصلی؛ لینک استریم را در اختیار همه وی‌ او دی‌ها قرار دهد و برای آنکه تهیه‌کنندگان مجبور نباشند با چند شرکت طرف حساب باشند. از طرف دیگر برای هر تهیه‌کننده‌ای که فیلمش را ارایه می‌کند یک پنل کاربری تعیین می‌شود، حساب بانکی نیز مشخص است و تهیه‌کنندگان می‌توانند میزان نمایش فیلم‌هایشان و تعداد بلیت‌های خریداری شده را مشاهده کنند و هر 24 ساعت مبالغی که برای بلیت‌ها واریز شده نیز مستقیما به حساب تهیه‌کننده واریز خواهد شد.

صراف در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این طرح این خطر را ایجاد نمی‌کند که مثلا از روی تلویزیون فیلمبرداری شود یا فیلم‌ها به صورت غیرمجاز به نمایش دربیایند، گفت: چنین مشکلاتی در تمام دنیا وجود دارد و حتی نت‌فیلیکس اعلام کرده حدود 20 درصد آثارش در سال گذشته به صورت غیرمجاز عرضه شده است. اما ما از لحاظ فنی، زیرساختی را فراهم آورده‌ایم که این آثار فقط به‌صورت آنلاین قابل نمایش باشد و اگر فردی مثلا از تلویزیون فیلمبرداری کند، باید بازهم باید آن را در فضای مجازی عرضه کند که باتوجه به اینکه امروز بیشتر سایت‌های عرضه آثار سینمایی زیر نظر هستند و باید مجوز بگیرند، کسی که این کار را نمی‌تواند انجام دهد و اگر اثر جایی عرضه شود، با آن برخورد قضایی خواهد شد. یوتیوب نیز این فیلم‌ها را نشان نخواهد داد البته باید در این زمینه فرهنگ‌سازی نیز انجام شود.

صراف در پاسخ به این سوال که میزان استقبال از این طرح چه میزان خواهد بود، گفت: هم‌اکنون ما تجربه پخش کنسرت‌های آ‌نلاین را داریم که فقط در سه روز ابتدایی بیش از پنج میلیون نفر به‌صورت زنده کنسرت‌ها را نگاه کردند. برای این روزها که مردم در خانه هستند تصور می‌کنیم که استقبال خوبی از این طرح بشود./ایلنا

اخبار کرونا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دبیر جشن مدیران تولید سینما

به گزارش جام جم و به نقل از ایسنا، کامران حجازی عضو هیئت مدیره انجمن مدیران تولید سینما اعلام کرد: بر اساس تصمیم هیات مدیره انجمن، علی قائم مقامی تهیه کننده و از مدیران تولید باتجربه سینما، به عنوان دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما منصوب شد.
در این رویداد سینمایی، علاوه‌ بر ارج نهادن به پیش کسوتان این حرفه، از مدیران تولید فعال قدردانی می‌شود و فیلم‌های سینمایی نیز از این منظر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
جشن مدیران تولید از مهم ترین رویدادهای صنفی است که در دوره‌های گذشته با حضور پرشمار سینماگران و هنرمندان برگزار شده است.
در سوابق حرفه‌ای قائم مقامی، تهیه کنندگی فیلم هایی همچون بهشت تبهکاران، پرونده باز است، سیاه باز، گل به خودی، تیغ و ترمه، جشن دلتنگی، کفشهایم کو و مدیرتواید فیلم های رستاخیز، چ، کلاه قرمزی و بچه ننه، به رنگ ارغوان، نسل سوخته، شب یلدا، متولد ماه مهر، دارا و ندار و ... به چشم می خورد.

دیگر خبرها

  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • معرفی دبیر جشن مدیران تولید سینما
  • شعر معنادار خانم بازیگر و استایل جدیدش | عکس
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه