Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:58:40 GMT

پویش «با کتاب در خانه» تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۴۲۶

پویش «با کتاب در خانه» تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش «با کتاب در خانه» که نوروز امسال،  براساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب، شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها آغاز شد، تا ۳۱ فروردین ۹۹ تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به معرفی کتابی می‌پردازند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند.

کودکان و نوجوانان در این‌کلیپ از معرفی ساده کتاب فراتر می‌روند و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شوند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می‌کنند.

با توجه به استمرار شرایط اضطراری ناشی از ویروس کووید-۱۹ در کشور، ادامه تعطیلی مدارس و درخواست خانواده‌ها در شهرهای مختلف برای فرصت بیشتر برای مطالعه کتاب و تهیه فیلم و کلیپ‌ از گزارش کودکان و نوجوانان و براساس نظر مشورتی هیئت داوران، شرکت در این پویش تا پایان ۳۱ فروردین تمدید می‌شود.

پویش «با کتاب در خانه» یک پویش سراسری و آزاد کتاب‌خوانی است و محدود به کتاب‌های خاصی نیست و در این مدت که ناشران الکترونیک کتاب‌ها را با تخفیف‌ عرضه می کنند فرصت مناسبی برای کودکان و نوجوانان فراهم می شود تا کتاب ها و آثار جدیدی را مطالعه کنند. همچنین کتاب هایی با موضوع ویروس کرونا به رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.

تاکنون از بیشتر مناطق جغرافیایی کشور در این‌پویش شرکت کرده‌اند اما مشارکت استان‌های جنوبی، به خصوص استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان در این پویش پررنگ‌تر از بقیه استان‌ها بوده است. همچنین تاکنون بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان از فضای اینستاگرام برای انتشار کلیپ معرفی فیلم توسط کودکان و نوجوانان استفاده کرده‌اند.

طبق اعلام دست‌اندرکاران این‌پویش پرکردن فرم شرکت در پویش در پایگان اینترنتی شبکه ترویج کتاب‌خوانی به نشانی http://bookpromotion.ir ضروری است.

کد خبر 4892104 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا خانه کتاب ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ادبیات گردشگری ادبیات جهان خبرگزاری مهر عید نوروز ترجمه شیوع کرونا معماری میراث فرهنگی نوروز صنایع فرهنگی رایزنی فرهنگی کودکان و نوجوانان استان ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از امروز ۳۰ فروردین تا یک شنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت چهار روز با اجرای برنامه‌های مختلف شاد میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.

محله پاچنار و آبشار طلایی (۹ دی) خرم آباد از جمله محله‌هایی بود که امروز میزبان تماشاخانه سیار کانون بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان