Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@23:42:34 GMT

حمله هوایی به غیرنظامیان در شمال افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۴۳۶

حمله هوایی به غیرنظامیان در شمال افغانستان

رسانه‌های افغانستان خبر دادند که بر اثر حمله هوایی به غیرنظامیان در «بغلان» ۲ غیرنظامی کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حمله نیروهای هوایی افغان به غیرنظامیان در ولایت «بغلان» 2 عضو یک خانواده کشته و 6 تن دیگر از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «آریانا نیوز»، این خانواده در روستای «چشمه شیر» شهر «پلخمری» زندگی می‌کردند و بستگان آن‌ها با برپایی تظاهرات بزرگراه شمال را بیش از دو ساعت مسدود کردند.

حمله هوایی آمریکا و ادامه کشتار غیرنظامیان در غرب افغانستانکمیسیون حقوق بشر افغانستان: حمله هوایی به غیرنظامیان جنایت جنگی استحمله هوایی آمریکا به غیرنظامیان در شمال و جنوب افغانستان

پلیس بغلان و مقامات محلی جزئیات این رویداد را هنوز با رسانه‌ها به اشتراک نگذاشته‌اند با این حال اداره بهداشت در بغلان زخمی شدن 6 تن از جمله زنان و کودکان را تایید می‌کند.

براساس گزارش کمیسیون حقوق بشر افغانستان در سال 2019 میلادی در رویدادهای امنیتی در سراسر این کشور 2 هزار و 817 غیرنظامی کشته و 7 هزار و 955 تن دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی از رفح قبل از آغاز حمله به این منطقه است.

مقام‌های مصری که در جریان برنامه‌های اسرائیل قرار گرفته‌اند به این روزنامه گفته‌اند که دو تا سه هفته اول عملیات به تخلیه غیرنظامیان با همکاری آمریکا، مصر و دیگر کشورهای عربی اختصاص خواهد داشت.

قرار است غیرنظامیان به شهر «خان‌یونس‌» در مجاورت رفح و همچنین دیگر مناطق اطراف منتقل شوند. ادعا شده که پناهگاه‌هایی که با چادر درست شده‌اند به همراه غذا و تجهیزات پزشکی در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

بعد از آن نظامیان ارتش اسرائیل به تدریج وارد شهر رفح شده و «مناطقی که گمان می‌رود سران و نیروهای حماس در آنجا مخفی شده‌اند» را هدف قرار خواهد داد.

رژیم اسرائیل که تا کنون در تحقق اهداف جنگی خود در غزه ناکام مانده ادعا می‌کند که رفح اصلی‌ترین مقر گردان‌های باقی‌مانده حماس در غزه است. اسرائیل ادعا می‌کند پیروزی در جنگ بدون رفح امکان‌پذیر نیست.

ارتش اسرائیل علاوه بر این معتقد است که بسیاری از اسرای باقی‌مانده اسرائیلی که در روز ۷ اکتبر به اسارت گرفته شدند در رفح نگهداری می‌شوند.

در حال حاضر به پناهگاهی برای بیش از ۱ میلیون نفر از ساکنان غزه تبدیل شده و سازمان‌های حقوق بشری درباره احتمال بروز یک فاجعه انسانی در این منطقه در صورت حمله اسرائیل هشدار داده‌اند.

مقام‌های مصری به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند که انتظار می‌رود حمله به رفح ۶ هفته به طول بینجامد، اگرچه هنوز درباره زمان‌بندی این عملیات ابهام‌های فراوانی وجود دارد.

یک مقام امنیتی اسرائیل که اشاره‌ای به نام او نشده گفت که ارتش اسرائیل «برنامه عملیاتی بسیار فشرده‌ای خواهد داشت چون شرایط در آنجا بسیار پیچیده است.»

کد خبر 846475 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • جزئیات وال‌استریت‌ژورنال از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
  • هلاکت نظامی صهیونیست زخمی‌شده در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • انفجار مین در شمال غرب پاکستان/ ۳ نفر کشته و زخمی شدند
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل