Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@02:36:11 GMT

پیام سفیر ایران در پکن برای همدردی با مردم چین

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۴۳۷

پیام سفیر ایران در پکن برای همدردی با مردم چین

هم اکنون ما با چینی‌ها به احترام جانهایی که نتوانستند آمدن فصل بهار را ببینند، می‌ایستیم و به قهرمانانی که در راه دفاع از کشور و مردم فداکاری کردند احترام می‌گزاریم. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، شورای دولتی چین امروز شنبه را به نشانه احترام به شهدای مقابله با شیوع کروناویروس جدید و قربانیان این بیماری شنبه عزای عمومی اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساب رسمی وی بو سفارت ایران در چین در صبح شنبه پیام محمد کشاورززاده سفیر ایران در چین را به زبان چینی درج کرد که در آن با نقل بیتی از «زوئو جوان» اثر کلاسیک اندیشه کنفسیوسی با مضمون «جنگ و مراسم یادبود عمومی از بزرگترین امور کشور هستند»، نوشت: «سوگواری عمومی در چین برای جان باختگان بیماری همه گیر کروناویروس 2019، فرصتی است که شاهد احترام این کشور به عزت و جان انسان باشیم و همچنین اتحاد و قدرت نهفته در عاطفه جمعی و عشق 1.4 میلیارد جمعیت چین را درک کنیم.»

سفارتخانه ایران در چین در پیام وی بو خود نوشت: «هم اکنون ما با چینیها به احترام جانهایی که نتوانستند آمدن فصل بهار را ببینند، می ایستیم و به قهرمانانی که در راه دفاع از کشور و مردم فداکاری کردند احترام می گزاریم!»

کشاورززاده سفیر ایران در چین در اولین ساعات صبح شنبه در حساب توییتر خود نوشت: «کشورهای زیادی سوگوار جانباختگان بیماری کروناویروس جدید هستند و امروز در چین به این مناسبت عزای عمومیست. در گوشه و کنار چین نشانه های سوگواری همگانی به چشم می خورد و همه مردم چین غرق در ماتم هستند. ایران در مقابله با شیوع کرونایروس جدید همواره کنار چین می ایستد. ما عمیقاً برای همه افرادی که در شیوع این بیماری وحشتناک و دردناک جان خود را از دست دادند، سوگواری می کنیم و به شجاعت و بی باکی که در جریان مبارزه با شیوع کروناویروس 2019 دیده شد، احترام فراوان می گزاریم. زمانه هر دشواری که در پیش داده باشد، باید دست در دست پیش رفت و تنها با اتحاد است که می توان بر کروناویروس جدید، این دشمن مشترک بشر غلبه کرد.»

تعداد زیادی از کاربران اینترنت در چین زیر این پیام سفارت ایران پیام همدلی درج کردند. از آن جمله در پیامی نوشته شده بود: «متشکریم! ما با هم قوی هستیم! آرزو می کنیم مردم ایران نیز هر چه زودتر بر شیوع کروناویروس 2019 غبله کنند.»

درباره روز گرامیداشت شهدای مقابله با کرونا در چینروز شنبه در چین عزای عمومی اعلام شدمردم چین به یاد قربانیان ویروس کرونا 3 دقیقه سکوت کردند

 

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس ایران در چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: تب مالت بیماری هزار چهره و مشترک بین انسان و دام است.

دکتر متقی با بیان اینکه دام مبتلا باکتری را از راه شیر، ادرار و ترشحات در هنگام زایمان و سقط می‌تواند منتشر کند، افزود: این بیماری در انسان علائم مختلفی دارد که می‌توان به تب مواج، افسردگی، عرق شدید، سردرد ضعف، کاهش وزن، درد کمر، پشت و مفاصل است که ممکن است پس از چند هفته تا چند ماه از بین برود و در برخی افراد مزمن شده و اثرات آن تا چندین سال ادامه یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بیماری تب مالت شیر را قبل از مصرف به مدت ۵ دقیقه به طور کامل بجوشانند و یا از شیر و لبنیات به صورت پاستوریزه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • تکذیب دیرهنگام احضار سفیر سوئیس به سپاه پاسداران | فیلم
  • (ویدئو) ماجرای احضار سفیر سوئیس به سپاه چه بود؟
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • احضار سفیر سوئیس به سپاه؟ | پاسخ سخنگوی وزارت خارجه
  • ابراز همدردی رئیس هلال احمر ایران با مردم افغانستان
  • پیام همدردی کولیوند در پی وقوع سیل در افغانستان