Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و با اشاره به موفقیت قابل توجه این طرح گفت: لازم است از همه مسئولین به ویژه مسئولین وزارت بهداشت و درمان که با دقت کامل توانستند آمار مبتلایان به بیماری و تلفات را کنترل کنند تشکر کنیم و همچنین از همکاری سایر اقشار مردم که دستورات و تذکرات را رعایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما آنچه که این روزها مطرح شده و من به طور خاص لازم است ابراز نگرانی جدی در باب آن داشته باشم این است که در مورد بازگشایی مدارس و شروع به کار ادارات و نهادهای دولتی و برپایی اجتماعات قرار است تصمیم‌گیری شود. درست است که این نگرانی وجود دارد اگر این تعطیلی ها ادامه داشته باشد خساراتی در پی خواهد داشت، اما باید توجه کرد مهمترین مسئله جان مردم و صیانت از زندگی آن‌هاست. 

رییس جامعه روحانیت مبارز در ادامه تاکید کرد: از منظر دینی، اگر جان آدمی به خطر بیفتد حتی واجبات الهی نیز ساقط می‌شوند. در فریضه هایی مثل حج، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و امثال اینها اگر خطر جانی وجود داشته باشد انسان مومن لازم نیست این فریضه های واجب دینی را انجام دهد و در واقع از گردن او ساقط می شوند.

وی عنوان داشت: در حال حاضر نیز خطر ویروس کرونا و همه‌گیری آن، مسئله‌ای است که جان مردم را به خطر انداخته و اگر خدای ناکرده در بازگشایی مدارس و ادارات و اجتماعات تصمیم عجولانه و زود هنگام یا نادرستی اتخاذ شود، این خطر بسیار بزرگ وجود دارد که جهش در آمار مبتلایان و افزایش تلفات انسانی داشته باشیم و توسعه بیماری به گونه‌ای شود که نتوانیم آن را جبران کنیم و از مدیریت ما خارج شود.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین با اشاره به لزوم اغتنام فرصت‌ها در این ایام گفت: یک توصیه اخلاقی نیز به مردم عزیز و مومنین داشته باشم که این روزها همه خانه‌نشین شده‌اند و فرصت اجباری فراهم شده تا در خانه بمانند و معتقدم از این فرصت باید استفاده بهینه شود. به مطالعه علمی بپردازند یا کارهای معوق خودشان را انجام دهند. همچنین مطالب دینی و روایی و قرآنی را دنبال کنند.

وی در همین زمینه افزود: در ماه شعبان هستیم که ماه رسول الله و ماه استغفار است و همه عزیزان می‌توانند به نحوی بیشتر دنبال موضوعات معنوی باشند. چنانچه غفلت‌هایی در گذشته شده جبران کنند. اگر رد مظالم و یا حق الناسی بر ذمه آنهاست به اینها بیاندیشند تا برای جبرانش عمل کنند و این فرصت می‌تواند برای ما یک تجربه ارزشمندی باشد تا هم قدر یکدیگر بیشتر بدانیم، هم قدر عافیت را و ان شاءالله برای پاکی و طهارت روحی و درونی خود نیز به اندازه پاکی جسم و ظاهر حساسیت داشته باشیم.

 امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: برای همه مبتلایان به این ویروس منحوس طلب عافیت و سلامت عاجل از درگاه خداوند داریم و برای جانباختگان، طلب مغفرت و آمرزش می‌کنیم. ان شاءالله خداوند عنایت کند و این مسئله هر چه زودتر فیصله یابد و ختم به خیر شود.

27216

کد خبر 1372625

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟

تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش نه صبح، اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مشخص شد.

دانش آموزان تا پایان ۲۸ اسفندماه باید به مدرسه می‌رفتند. اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که فردای این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

tags # تعطیلی مدارس سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • شب قدر فرصت گره‌زدن خود به خداست
  • روز قدس فرصت اعلام حمایت کامل از فلسطینی‌ها است
  • مسئولان فرصت‌های تحقق شعار سال را فراهم کنند
  • انتقاد ائمه جمعه استان تهران از بی‌حجابی‌ها در ماه رمضان
  • انتقاد امام جمعه بردسکن از برخی تصمیمات عجولانه و بی پایه و اساس مدیران
  • شب های قدر اوج معنويت رمضان است
  • تاکید بر استفاده حداکثری از فرصت شب های قدر
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟