Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@08:16:49 GMT

وجه تشابه دوران دفاع مقدس با وضعیت امروز

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۴۶۴

وجه تشابه دوران دفاع مقدس با وضعیت امروز

در دوران دفاع مقدس لباسی از جنس و طرح «جنگ» بر اندام کشور پوشانده شد. در آن سال‌ها رنگ «سرخ شهادت» برای بسیاری از جوانان رنگ سال و تاریخ هشت سال دفاع مقدس شناخته می‌شد و حالا با شیوع ویروس کرونا لباس‌های آبی و سفید پرستاران و کادر درمان رنگ سال شده است.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات در هر عرصه‌ای که باشد به عنوان مؤلفه‌ای مهم برای اقناع روانی و بینشی آحاد مختلف جوامع شناخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع آنقدر پر اهمیت است که فقط به صحنه تلویزیون برای معرفی کالا‌های بازرگانی محدود نمی‌شود، بلکه صحنه نبردِ جبهه و اکنون بیماستان و محیط‌های درمانی مشهود است.

وقتی دشمن بعثی با تمام امکاناتش به میهن حملهور شد تصور نمی‌کرد با مقاومت جانانه ملت ایران مواجه شود؛ مقاومتی که تمام محاسبات صدام و حامیانش را با شکست مواجه کرد. به دنبال این جنگ تعداد بسیاری از پدران و برادران‌مان پوشاکی با رنگ‌های خاکی، پلنگی، سبز و دیگر رنگ‌ها به تن کردند تا با آن‌ها در فصل هشت ساله نبرد حق علیه باطل با آن در جبهه حاضر شوند.  
اکنون در فصلی که رنگ سبز بر تن طبیعت رونمایی شده است. ویروس کرونا درصدد است سلامت جامعه را با مشکل و خطر مواجه کند. اگرچه در نهایت تأسف تعدادی از هموطنان مان در این شرایط جان خود را از دست داده‌اند، اما پزشکان و پرستارانی که لباس سفید و آبی بر تن دارند برای دفاع از سلامت جامعه به جنگ با ویروس کرونا رفته‌اند.  
یکی از وجوه مشترک این مدافعان سلامت با مدافعان وطن در پشت نویسی لباس‌شان است. برخی رزمندگان برای روحیه‌دادن به همرزمانشان و یادآوری نیت خود از حضور در جبهه پشت این لباس‌ها که عمدتاً هم خاکی بودند یا در پیشانی‌بندهای‌شان، مطالبی می‌نوشتند.  
از جمله این نوشته‌ها که معمولا هم با خطی خوش از سوی واحد «تبلیغات جنگ» پشت لباس رزمندگان نوشته می‌شد می‌توانیم به: «می‌روم تا انتقام سیلی زهرا (س) بگیرم»، «تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم»، «ما مرد جنگیم» و «مسافر کربلا»، «راهیان شهادت»، «پیروان خمینی (ره) رهروان حسینی (ع)»، «عاشقان شهادت» و «رهسپاریم با خمینی (ره) تا شهادت» اشاره کرد.

اما در این بین استثنا‌هایی وجود داشت که با ابتکار عمل برخی از رزمندگان ممزوج می‌شد. به عنوان مثال گردان تبلیغات یکی از لشکر‌ها در پشت لباس رزمنده‌ای نوشته است: «ورود ترکش و خمپاره بدون اجازه خدا ممنوع است».  
این روز‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی شاهدیم که تعدادی از پرستاران وپزشکان هم پشت لباس خود شعر یا نوشته‌هایی می‌نویسند که مضمون آن‌ها روحیه بخش و امیدوار کننده است. آن‌ها با این ابتکار و اقدام خود سلامت روانی را به واسطه نوشتار‌های خود به ذهن بیمارانشان تزریق می‌کنند. منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: 8 سال دفاع مقدس 8 سال جنگ تحمیلی مدافعان سلامت مدافعان حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: هیمنه و قدرت ارتش در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد تا این جنگ به رغم تمام عداوت ها به نفع ایران تمام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم ویژه ارژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اردبیل اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در صحنه حاضر است و جزو ارتش‌های برجسته دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صیانت بزرگی برای کشور درست کرده است و دشمن حساب خاصی بر روی قدرت این نیروی مقدر باز کرده است، خاطرنشان کرد: ارتش ایران در دنیا به یک ارتش آرمانی تبدیل شده و تمام عناصر آرمانی شدن یک ارتش در ارتش ایران مشهود می‌شود.

امام جمعه اردبیل دستیابی ارتش ایران به تکنولوژی‌های برتر نظامی را یادآور شد و بیان کرد: این حجم از توانایی و استقلال برای ارتش کشور ما یک موهبت الهی است و دیگر نیازی به مستشاران خارجی برای مدیریت ارتش نداریم.

عاملی وجود فرمانده کل قوا را به عنوان یک شخصیت کامل و بینظیر در راس ارتش ایران ستودنی عنوان کرد و گفت: امروز پادگان های ما به یک مدرسه و محل معنویت تبدیل شده و همه این نعمات را مدیون رهبری و درایت ایشان در اداره مدبرانه کشور هستیم.

وی حضور ارتش در صحنه‌های بین‌المللی را خار چشم دشمنان دانست و افزود: حضور ارتش در آب های بین المللی، دستیابی به تجهیزات مدرن و پیشرفته نظامی، صیانت ملی و منطقه ای و ... امروز ارتش ایران را به یک ارتش مقتدر و کامل در دنیا تبدیل کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتش در دوران پیروزی انقلاب اسلامی خدمات گسترده ای را به نظام کرد و در مقابل نظام نیز به ارتش بها و هویت داد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس که ما درگیر یک جنگ جهانی در مقیاس کوچک بودیم رشادت های ارتش، سپاه و نیروهای مسلح سبب شد تا قطعنامه سازمان ملل در نهایت به نفع ایران صادر شود.

عاملی حماسه آفرینی و ایثار ارتش را در همه عرصه ها ستودنی دانست و بیان کرد: ما در مقابل این همه توان و اقتدار خاضعیم و باید قدر این ارتش پرهیبت و هیمنه را بدانیم و برای داشتن آن شاکر باشیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود