Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، عبدالکریم حسین‌زاده  اظهار کرد: یکشنبه هفته گذشته که جلسه مجلس قرار بود به صورت مجازی برگزار شود من در محل صحن مجلس حاضر شدم و ضمن رایزنی با رییس مجلس، طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور را در یک ماده و ۱۱ تبصره و با امضای ۱۶ نفر از نمایندگان تحویل آقای قاضی زاده هاشمی کردم، ایشان نیز این طرح را به اداره قوانین ارجاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ افزود: این طرح که حدود یک ماه پیش تهیه شده بر مبنای تعطیلی یک ماه کشور و براساس اصل ٧٩ قانون اساسی پیش‌بینی شده بود که با توجه به اینکه مجلس جلسه علنی نداشت امکان مطرح کردن آن نیز نبود لذا بنا داریم این طرح را در اولین جلسه علنی مجلس برای اتخاذ راهکارهایی جهت مقابله با کرونا مطرح کنیم.

نایب رییس فراکسیون امید با اعلام آمادگی در خصوص دریافت پیشنهادات نمایندگان در جزییات این طرح، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در چند ماه گذشته، کشور به صورت نیمه تعطیل در آمده است، لذا به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس باید حداقل به مدت یک ماه کمترین تردد و تماس وجود داشته باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: طرح سه فوریتی کرونا نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود

روح الله مدبر کارشناس مسائل روسیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با روابط ایران و  روسیه اظهار کرد: در ارتباط با روسیه کشور ما می‌تواند منافع متعددی کسب کند. اما در داخل ایران نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی گفت: روس‌ها همیشه می‌دانند که چه می‌خواهند، می‌دانند با نظام بین الملل چه کار دارند و با داخل و خارج از کشور خود چه روابطی می‌خواهند داشته باشند. نمونه بارز آن را نیز در جنگ اوکراین دیدیم، روس‌ها عنوان کردند که مناطق ادعایی خود را می‌خواهند و کوتاه هم نیامدند.

مدبر افزود: درباره ایران هم برنامه آن‌ها مشخص است، عملیاتی شدن راهگذر شمال به جنوب، همکاری‌های اقتصادی و راهبردی بلندمدت در صنایع مختلف و خصوصا به روز رسانی صنایع نفتی و تعمیق همکاری‌های سیاسی با ایران در مجامع بین‌المللی، مانند بریکس و شانگهای که روس‌ها نقش مهمی در عضویت ایران در آن‌ها داشتند.

کارشناس مسائل روسیه تاکید کرد: اما برنامه کشور ما هنوز مشخص نیست، برنامه دولت ما درباره بریکس و شانگهای و اوراسیا معلوم نیست. امسال اجلاس بریکس را در روسیه داریم و اینکه عد‌ه ای فکر کنند این اجلاس تنها سخنرانی و عکس گرفتن است منافعی برای ما ندارد.

وی ادامه داد: در کشورمان موج تخریب ضد روسی داریم و نمونه بارز آن صحبت‌های ضد روسی و مستمر وزیر خارجه سابق کشورمان آقای ظریف است. مواردی مطرح می‌کنند بر ضد روابط ما با روس‌ها. اخیرا هم ادعایی مطرح کردند که کاملا غلط است. گفتند که در سال ۲۰۰۸ روسیه آماده بود علیه ایران با آمریکا متحد شود، در حالی که در هیچ جای صحبت پوتین با کارلسون این حرف‌ها وجود ندارد. این صحبت‌های عجیب آقای ظریف در چه زمانی مطرح می‌شود؟ زمانی که در حال برگزاری مانوری بزرگ با روسیه و چین در شمال اقیانوس هند هستیم و این فایل صوتی منتشرمی شود. این‌ها باعث مشکل می‌شود.

وی افزود: اکنون تبلیغات ضد روسی آن قدر در کشو زیاد شده که تاجر‌های ما به سختی با روسیه تجارت می‌کنند. برای همین خیلی از تاجران روس نمی‌آیند در ایران قرارداد اقتصادی ببندند. فرصت‌ها را خودمان از دست می‌دهیم. ما تا مسئله تبلیغات ضد روسی را در کشور حل نکنیم نمی‌توانیم کار اقتصادی با روس‌ها انجام دهیم.  

کارشناس مسائل روسیه توضیح داد: اینکه عده‌ای به غلط مصاحبه می‌کنند و می‌گویند صادرات ما با روسیه ۲ میلیارد دلار شده خجالت آور است. این مبلغ قابل دفاع نیست. رئیس جمهور وعده ۱۵ میلیارد دلار داده بود. امروز رفت و آمد تجاری ما صادرات و واردات به سختی ۴ میلیارد می‌شود که این عددی نیست، در حالی بلاروس ۳۵ میلیارد دلار تبادل تجاری با روس‌ها دارد.

او گفت: ما نباید منافع ملی را قربانی مصاحبه و گزارش‌ها کنیم. تیم دیپلماسی ما در روسیه باید تقویت شود. در حوزه اقتصادی به چشم اندازی که داشتیم نرسیدیم، رئیس جمهور ما دو سال پیش در مسکو از ۱۵ میلیارد دلار حرف زد این عدد خیلی فاصله دارد و باید مشکلات خود را اصلاح کنیم.

مدبر ادامه داد: بدون برنامه شعاری و با برنامه عملیاتی و اجرایی، فرصت دوره جدید پوتین را نباید از دست بدهیم، اینکه اکنون اتحادیه اروپا بر علیه ایران و روسیه بیانیه صادر می‌کند برای آن است که آن‌ها می‌دانند اگر ما به صورت راهبردی وارد بازار روسیه وساختار های سیاست و امنیتی روسیه شویم، پیوند ناگسستنی برای ما به وجود می‌آید و منافع بزرگی دارد. 

وی گفت: اینکه وزیر پیشین خارجه کشور در تمامی صحبت‌های خود سخنی نیز از روسیه مطرح می‌کند برای آن  است که غرب‌گرا‌ها  علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود. این افراد غرب‌گرا تا به امروز یک بار علیه انگلیس حرف زده‌اند؟ انگلیسی که در جنگ جهانی اول باعث کشته شدن مردم ایران در قحطی شد و اکنون چهارشنبه سوری در ایران اجرا می‌کند. اتاق تخریب ضد روسی در ایران همین انگلیس است. این مطلب بسیار مهم است. ما اگر فرصت را از دست دهیم وارد بازی باخت- باخت آمریکا می‌شویم. ما باید تراز تجاری خود را افزایش دهیم.  

وی گفت: من معتقد به افزایش تیم دیپلماتیک نیستم؛ امروز دنیا با عدد افراد حاضر در کشور‌ها کار نمی‌کنند، ما با برنامه و حرفه‌ای بودن و افرادی که حوزه نفوذ دارند می‌توانیم کار را پیش ببریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • پیگیری های نظام پزشکی در حادثه فوت متخصص قلب
  • تقدیررییسی از برگزارکنندگان جشن محفل امام حسنی‌هادراستادیوم آزادی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • شهید خدمت محسوب شدن جهادگران در مجلس مطرح شود
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود