Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:28:23 GMT

تعمیق کاهش تولید نفت افت تقاضا تاثیر ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۵۴۸

تعمیق کاهش تولید نفت افت تقاضا تاثیر ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فاتح بیرول اعلام کرد که تعمیق کاهش تولید از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مانع افزایش سطح ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت خام نمی‌شود و از ثروتمندترین اقتصادهای جهان خواست درباره راه‌هایی برای ثبات در بازارهای نفت گفت‌وگو کنند.

وی گفت: اقدام‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، تقاضای جهانی برای نفت خام را به‌طور «بی‌سابقه‌ای» و حدود یک‌چهارم کل مصرف جهان کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی تصریح کرد: حتی با کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه، معادل ۱۰ درصد از عرضه جهانی، ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت در سه ماه دوم ۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد. این به آن معناست که بازارهای جهانی نفت خام به شدت تحت فشار قرار می‌گیرد.

وی افزود: نشست احتمالی روز دوشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» می‌تواند آغاز خوبی باشد، اما ارقامی که مطرح می‌شود ممکن است برای یافتن راه‌حل این مسئله کافی نباشد، این اقدام تنها به کاهش آسیب‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم کمک می‌کند.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی از عربستان سعودی، رئیس کنونی گروه جی -۲۰، متشکل از ۲۰ اقتصاد برتر جهان، خواست درباره راه‌های بیشتری برای تثبیت اقتصاد در حال رکود جهان صحبت کند.

بیرول افزود: عربستان سعودی که سال‌ها تثبیت‌کننده بازار نفت بوده است می‌تواند بار دیگر در این زمینه نقشی سازنده ایفا کند.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت: هیچ اطلاعی از اقدام‌های دولت آمریکا برای محدود کردن مقدار تولید نفت این کشور ندارد، هرچند افت قیمت نفت سبب شد بسیاری از میدان‌های نفتی در آمریکا تعطیل شوند و حفاری در میدان‌های نفت شیل کاهش یابد.

کد خبر 4891876

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت تولید نفت صادرات نفت ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا قیمت نفت بورس ایالات متحده آمریکا بازار سهام بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت سال جهش تولید وزارت نیرو وال استریت وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار بیکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران همسو با سایر کشورهای جهان، گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌ها و ظرفیت تولید برق هسته‌ای برداشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولید شده در این نیروگاه اظهار داشت: ‌ در یک دهه گذشته 63 میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال 1402 جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته 63 میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی 103 میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از 8 میلیارد دلار است.

اسلامی: دامنه فعالیت انرژی هسته‌ای ایران گسترش یافت

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید 63 میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته 4 بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ گفت: این طرح  مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم 11 درصدی برق هسته‌ای تولیدشده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال 2050 ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • بلندترین توربین بادی جهان به ارتفاع ۳۶۵ متر در آلمان