Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع ویروس کرونا طی هفته‌های اخیر تاکنون پنج میلیارد ریال به صنعت مرغ شهرستان جوین خسارت وارد کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بر اثر شیوع بیماری کرونا، مصرف گوشت مرغ کمتر شده که این موضوع کاهش حدود ۳۰ هزار ریالی  قیمت مرغ در هر کیلو را به همراه داشته است.
علیرضا هاشم آبادی افزود: همچنین تعطیلی رستورانها، لغو مراسم، مجالس و کاهش سفرهای نوروزی برخی از عوامل مهم کاهش خرید مرغ از سوی مردم است که سبب نگرانی مرغداران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از مجموع ۱۶ واحد پرورش مرغ در شهرستان جوین تاکنون دو واحد مرغداری به علت افزایش وزن مرغ ها به اجبار محصول خود را به قیمت پایین تر روانه بازار کرده اند که میزان خسارت ناشی از آن افزون بر پنج میلیارد ریال برآورد می شود.
مدیر جهاد کشاورزی گفت: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه به قطع  سریعتر زنجیره شیوع بیماری کرونا کمک کنند.
شهرستان جوین با دارا بودن بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت زراعی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی در تولید محصولات راهبردی همچون گندم و دانه روغنی کلزاست که  ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صنعت مرغداری شهرستان جوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،علی نوری نژاد از جذب 312 میلیارد ریال تسهیلات بخش کشاورزی در شهرستان سوادکوه شمالی در سال گذشته خبر داد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: به منظور افزایش بهره‌وری، اشتغال به کار نیروی نیمه فعال جوامع روستایی، کاهش هزینه تولید و رونق کسب و کار در بخش کشاورزی طی سال گذشته 312 میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی 75 نفر در این شهرستان جذب شد.

 

این مسوول تصریح کرد: این تسهیلات شامل 23 میلیارد و 18 میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون، 8 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی، 20 میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره 18، بیش از 39 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش محصولات زراعی، 72 میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهور، 81 میلیارد و 750 میلیون ریال بنیاد برکت و 68 میلیارد ریال از محل کمکهای فنی اعتباری در این شهرستان جذب شد.



وی گفت: پرداخت این تسهیلات در سال گذشته منجر به ایجاد اشتغال برای 75 بهره بردار و تثبیت اشتغال آنها در زیر بخشهای زراعی، باغی، مرغداری، شیلات و گلخانه ها شد.

دیگر خبرها

  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • خسارت ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتاری باران به اراضی زراعی و باغی کرمانشاه
  • بیشترین خسارت سیلاب در چهار شهرستان خراسان جنوبی گزارش شد
  • ضرورت حفظ محصولات راهبردی از آفات و بیماری‌ها
  • هشدار هواشناسی زرد برای کشاورزان کرمان