Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@02:03:17 GMT

طرح3فوریتی تعطیلی‌ و قرنطینه کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۶۲۶

رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور تقدیم هیات رییسه مجلس شده است. ناطقان: عبدالکریم حسین‌زاده اظهار کرد: یکشنبه هفته گذشته که جلسه مجلس قرار بود به صورت مجازی برگزار شود من در محل صحن مجلس حاضر شدم و ضمن رایزنی با رییس مجلس، طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور را در یک ماده و ۱۱ تبصره و با امضای ۱۶ نفر از نمایندگان تحویل آقای قاضی زاده هاشمی کردم، ایشان نیز این طرح را به اداره قوانین ارجاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی‌ افزود: این طرح که حدود یک ماه پیش تهیه شده بر مبنای تعطیلی یک ماه کشور و براساس اصل ٧٩ قانون اساسی پیش‌بینی شده بود که با توجه به اینکه مجلس جلسه علنی نداشت امکان مطرح کردن آن نیز نبود لذا بنا داریم این طرح را در اولین جلسه علنی مجلس برای اتخاذ راهکارهایی جهت مقابله با کرونا مطرح کنیم.

نایب رییس فراکسیون امید با اعلام آمادگی در خصوص دریافت پیشنهادات نمایندگان در جزییات این طرح، اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در چند ماه گذشته، کشور به صورت نیمه تعطیل در آمده است، لذا به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس باید حداقل به مدت یک ماه کمترین تردد و تماس وجود داشته باشد. منبع: ایسنا برچسب ها: طرح سه فوریتی ، تعطیلی ، قرنطینه کامل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرح سه فوریتی تعطیلی قرنطینه کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای در مورد افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از 44 به 40 ساعت، روزهای کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روزهای پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.
 
تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازارهای بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگناهای داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.
 
امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه‌ها؛ از بخش خصوصی اصرار؛ از مجلس انکار!
  • جدال بر سر تعطیلی شنبه؛ درخواست بخش خصوصی برای تعطیل شدن شنبه به‌جای پنجشنبه!
  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • مورد عجیب تعطیلی «پنجشنبه»‌ها
  • تعطیلی یا انزوای خودخواسته؛ هماهنگی با دنیا را فدای چه کردند | کجای کره‌زمین پنج‌شنبه‌ تعطیل است؟
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد