Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@03:18:12 GMT

تاکید دوباره اتحادیه عرب بر لزوم توقف درگیری‌ها در لیبی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۶۵۷

تاکید دوباره اتحادیه عرب بر لزوم توقف درگیری‌ها در لیبی

دبیرکل اتحادیه عرب توقف درگیری‌ها در لیبی و عملیات‌های نظامی در طرابلس را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز (شنبه) در بیانیه‌ای بار دیگر توقف درگیری‌ها در سراسر لیبی را خواستار شد.

ابوالغیط ضمن ابراز تاسف شدید از ادامه درگیری‌ها میان دو طرف پس از گذشت یک سال تمام از آغاز آن در مناطق غربی لیبی در تاریخ چهارم آوریل سال گذشته که باعث تضعیف اقدامات بین‌المللی برای برقراری صلح در این کشور و نیز کشته شدن صدها غیرنظامی بی‌گناه و آوارگی صدها هزار تن دیگر از آنها شد، بر لزوم توقف عملیات‌های نظامی که در اطراف شهر طرابلس پایتخت این کشور میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر موسوم به "ارتش ملی" وجود دارند، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه بار دیگر خواستار آن شد تفنگ‌ها در مناطق درگیری زمین گذاشته شوند تا اقدامات ملی بر مقابله با شیوع ویروس کرونا و مهار آن متمرکز شوند.

او در همین راستا از فرماندهان لیبیایی خواست منافع ملی را اولویت خود قرار داده و فورا تنش‌های میدانی را کاهش داده و مطابق با پیشنهاد هیات سازمان ملل در مذاکرات کمیته نظامی مشترک در ژنو، به آتش‌بس انسانی که به توقف رسمی، پایدار و همه جانیه درگیری‌ها منجر می‌شود، پایبند باشند.

همچنین ابوالغیط بار دیگر مخالفت اتحادیه عرب با هرگونه دخالت نظامی خارجی در امور لیبی، نقض‌های مکرر ممنوعیت تسلیحاتی این کشور، استفاده از مزدوران خارجی و تروریست‌ها در میدان‌های درگیری در آن را که بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت در این زمینه و تعهدات طرف‌های شرکت‌کننده در نشست سران برلین هستند، اعلام و این اقدامات را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: کنار گذاشتن تفنگ‌ها در سراسر لیبی شرط اصلی برای اعتمادسازی میان طرف‌های درگیر و راه تحقق سایر خواسته‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و قانونی لیبیایی‌ها در طول نه سال گذشته است که در راس این خواسته‌ها یکپارچه‌سازی نهادهای دولتی لیبی، تضمین توزیع عادلانه منابع این کشور، رفع چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و انسانی مردم، تفکیک و جداسازی گروه‌های شبه‌نظامی و گروه‌های مسلحی که تحت کنترل دولت نیستند و نیز تکیه به اصول قانونی که امکان اجرای انتخابات پارلمانی را فراهم می‌کنند، قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی اتحادیه عرب درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی در جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان استان با بیان اینکه برای تحقق شعار سال «جهش تولید بامشارکت مردم» باید به جوانان اعتماد کنیم گفت: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی به جوانان اعتماد کردیم و امروز دستاورد آن را در حوزه نظامی و دفاعی می‌بینیمگ باید در بخش اقتصاد دانش بنیان هم از جوانان بنحو احسن استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: آنچه که امروز همه ما درک می‌کنیم، این است که اگر پای یک کاری مانند اقتصاد، فرهنگ و سایر حوزه‌ها بایستیم و علم و دانش روز را مد نظر قرار دهیم، رشد و توسعه و پیروزی ما قطعی خواهد بود.

وی اظهار داشت: ما کشوری بودیم که زمانی در جنگ تحمیلی از لیبی موشک می‌گرفتیم تا در مقابل موشک باران عراق از ملت دفاع کنیم، یک روزی تصمیم گرفته می‌شود با دانش روز و با حساب باز کردن روی جوانان با کار جهادی وجهشی کشور را خود کفا و بی نیاز کننم تا عزت دنیا شود.

استاندار اذربایجان شرقی تصریح کرد: امروز هم همان روز است، اگر پای یک کاری بایستیم و با علم روز به جوانان اعتماد کنیم، یقینا دنیا را شگفت زده می‌کنیم، امروز به عزتی و عظمتی رسیده ایم و مصداق ایران قوی را می‌بینیم، چون دشمن مقابل توانمندی‌های ایران شوکه شده است.

وی توجه به علم و دانش، کار صحیح و برنامه ریزی شده در بخش نظامی را ضامن استقلال نظامی کشور در دنیا برشمرد و گفت: در حوزه اقتصاد هم می‌توانیم اینگونه عمل کنیم، ما در عرصه اقتصاد هم به این فرهنگ دانش پایه نیاز داریم تا با اعتماد به جوانان به نتیجه برسیم.

رحمتی اظهار کرد: باید وارد نقشه راه شویم و میزان استفاده از شرکت‌های دانش بنیان را بسنجیم، اولین نکته اینکه همه دستگاه‌های متولی در رشد و اقتصاد باید با شرکت‌های دانش بنیان هم افزایی داشته و از ظرفیت‌های آنان بویژه جوانان استفاده کنند تا جهش تولید با مشارکت مردم عملی شود.

وی ادامه داد: رشد استان در بخش شرکت‌های دانش بنیان بسیار خوب بوده، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل باید تلاش کنیم.

دیگر خبرها

  • قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • اردوغان بر لزوم مهار افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی تاکید کرد