Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تمام ظرفیت‌های خود را به موضوع مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده و به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای بهتر کردن شرایط کشور در زمینه تجهزات درمانی و بهداشتی هستند.

 به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ویروس کووید-19 امروز دیگر تنها محدود به تعداد کمی از کشورهای دنیا نیست و طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت صدها کشور در سراسر دنیا به طور مستقیم یا غیرمستقیم با این بیماری درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرنطینه خانگی، محدودیت‌های تردد، دورکاری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی و مواردی دیگر در شرایط کنونی دنیا واژه‌هایی آشنا برای همه مردم است و شهروندان شهرهای مختلف ملزم به رعایت قوانین بهداشت فردی و اجتماعی برای مبارزه با ویروس COVID-19 هستند.

ایران از جمله کشورهایی که به با تلاشی راسخ در حال جنگیدن با ویروس کرونا است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده در تاریخ 16 فروردین ماه سال جاری تا کنون 55 هزار و 743 بیمار مبتلا به ویروس کووید-19 در کشور شناسایی شده که البته بخش قابل توجهی از این بیماران از چنگان ای اپیدمی نجات یافته‌اند.

در حال حاضر همه مردم در قبال حفظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه مسئول هستند لذا باید با جدیت تمام نکات بهداشت فردی و عمومی را رعایت و از گسترده‌تر شدن زنجیره انتقال در سراسر کشور جلوگیری کرد.

خوشبختانه از همان اولین روزهای شیوع کرونا در کشور همه کادر پزشکی، پرستاری و خدماتی مراکز درمانی با جدیت تمام به میدان آمده و برای نجات جان هم‌وطنان مبتلا به ویروس کرونا از خود ایثار نشان دادند. هم‌زمان با مبارزه مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، مهندسان و دانشمندان ایرانی دست از تلاش نکشیده و برنامه‌های ارزشمندی برای تامین تمامی نیازهای درمانی و بهداشتی کشور را آغاز کردند.

هرچند در اولین روزهای شیوع بیماری کرونا در ایران، کشور با کمبودهایی در زمینه اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش رو به رو بود ولی با ایجاد همبستگی و روحیه جهادی در بین مردم این مشکل به سرعت برطرف شد و تا جایی رسید که امروز دیگر تعداد کمی از مردم به این وسایل بهداشتی دسترسی ندارند.

هم‌اکنون تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تمام ظرفیت‌های خود را به موضوع مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده و به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش برای بهتر کردن شرایط کشور در زمینه تجهزات درمانی و بهداشتی هستند.

سامانه تشخیص پونومی COVID-19 از جمله دستاوردهایی است که به همت محققان ایرانی طراحی شده و در اختیار نظام سلامت کشور قرار گرفته است. این سامانه با تلاش شبانه‌روزی جمعی از محققان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده و از حیث دقت و حساسیت نسبت شناسایی ویروس کووید-19 در جهان کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیر است.

حمیدرضا بقایی استاد تمام رشته هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی شریف، عضو کمیته هوش مصنوعی سازمان بهداشت جهانی و یکی از محققان حاضر در پروژه طراحی سامانه تشخیص پونومی کووید-19 از روی تصاویر سیتی اسکن قفسه سینه با هوش مصنوعی با اشاره به توانایی‌های بی‌نظیر این سامانه گفت: سامانه تشخیص ویروس کرونا به صورت رایگان و با بیشترین میزان دقت عکس‌های رادیولوژی قفسه سینه بیماران را مورد تحلیل قرار می‌دهد و در زمانی بسیار کوتاه ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا را برای بیمار مورد بررسی اعلام می‌کند.

با توجه به اینکه در برخی از نقاط دور افتاده کشور امکانات پزشکی و آزمایشگاهی به صورت محدود وجود دارد و کادر درمانی آن مناطق نمی‌‌توانند به طور دقیق آلودگی بدن افراد به ویروس کرونا را بررسی کنند چنین سامانه‌ای بسیار مفید و کاربردی است. قطعا با شناسایی سریع ویروس کووید-19 در بدن افراد مبتلا، از پیشرفت ویروس جلوگیری شده و احتمال مرگ فرد مبتلا تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

طراحان سامانه تشخیص پونومی COVID-19 از روی تصاویر سیتی اسکن قفسه سینه با هوش مصنوعی مدعی هستند این سامانه در مقایسه با نمونه‌های طراحی شده در برترین دانشگاه‌های جهان عملکردی بهتری دارد و با به کارگیری صحیح و به موقع می‌تواند فشار روانی وارد بر کادر درمانی کشور را کاهش دهد.

تمامی خدمات این سامانه رایگان بوده و برای دسترسی به آن باید در ابتدا نام کاربری و رمز عبور مشخصی را از سازندگان برنامه دریافت و پس از آن تنها با بارگذاری عکس رادیولوژی احتمال آلودگی به ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونا در استان تهران با اشاره با تلاش‌های گسترده مردم و مسئولان در کنار هم برای شکست بیماری کرونا عنوان کرد: امروز محققان ایرانی نیاز کشور برای تشخیص سریع ویروس کووید-19 را برطرف کردند.

زالی هم‌چنین تاکید کرد: سیتی اسکن یکی از بهترین روش‌های غربالگری در سطح جهان است و سامانه جدید تشخیص پونومی COVID-۱۹ از روی تصاویر سیتی اسکن قفسه سینه با هوش مصنوعی به خوبی عکس‌های رادیولوژی را برای تشخیص بیماری تحلیل می‌کند.

سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور در مراسم رونمایی از سامانه تشخیص پونومی COVID-19 بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی تمامی نیاز‌های بیمارستان‌های کشور را در زمینه‌هایی دارویی، وسایل بهداشتی و تجهیزات مراقبت‌های ویژه فراهم می‌سازند. 

ستاری ادامه داد: در نخستین روزهای شیوع کرونا در کشور به شدت در زمینه تامین ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده با مشکل مواجه بودیم ولی هم‌اکنون به جایگاهی رسیدیم که نه تنها تمامی نیاز کشور را تامین می‌کنیم بلکه حتی در ساخت دستگاه‌های تولید ماسک نیز خودکفا شده‌ایم.

بدون شک با ادامه چنین تلاش‌هایی و همکاری مردم با مسئولان نظام سلامت کشور در آینده‌ای نزدیک ویروس کرونا به طور کلی ار ایران خارج شده و بار دیگر سلامت و آرامش برای همه مردم فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/4144/

 

 

منبع: آنا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان ویروس کرونا توانایی داخلی تشخیص سریع بیماری کرونا سامانه تشخیص پونومی تشخیص پونومی COVID مبارزه با ویروس ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کووید 19 هوش مصنوعی دانش بنیان سیتی اسکن قفسه سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران

آیین رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران عصر امروز با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074561 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رونمایی از موتور شش سیلندر ساخت ایران
  • رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد