Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:00:25 GMT

مسمومیت ۷۰۳ نفر با الکل در استان فارس / ۸۸ نفر جان باختند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۷۳۶

مسمومیت ۷۰۳ نفر با الکل در استان فارس / ۸۸ نفر جان باختند

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارس از جان باختن ۸۸ نفر بر اثر مسمومیت و مصرف الکل خبر داد. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

محمدجواد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اینکه مسمومیت با الکل در استان فارس همچنان قربانی می‌گیرد، اظهار داشت: تا ساعت 7 صبح امروز 703 نفر گزارش مسمومیت با الکل در استان ثبت شده که از این تعداد 88 نفر جان باختند و 615 نفر نیز در مراکز درمانی تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به دیگر ماموریت‌های اورژانس استان فارس در ایام نوروز گفت: از 27 اسفندماه 98 تا 15 فروردین امسال 11 هزار و 524 ماموریت ترافیکی توسط اورژانس انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 28 درصد کاهش داشته است. 

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارس درباره حوادث ترافیکی افزود: در زمان ذکر شده هزار و 316 حادثه ترافیکی رخ داده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 44 درصد کاهش داشته است. 

مرادیان درباره ماموریت‌های غیرترافیکی نیز بیان کرد: 10 هزار و 208 ماموریت غیرترافیکی توسط اورژانس در زمان ذکر شده انجام شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد کاهش داشت. 

افزایش شمار مسمومیت با الکل در استان فارس به 642 مورد / 79 نفر جان باختندمسمومیت 636 نفر با الکل در استان فارس؛ 75 نفر جان باختندمسمومیت 12 نفر با گاز مونوکسید کربن در بافت

وی درباره تلفات حوادث ترافیکی عنوان کرد: در مجموع حوادث ترافیکی هزار و 109 نفر در مراکز درمانی استان بستری و 425 نفر مصدوم در محل حادثه و به صورت سرپایی درمان شدند و 22 نفر نیز جان باختند. 

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارس تصریح کرد: در مجموع تعداد فوتی‌های حوادث ترافیکی افزایش و در تعداد نفرات بستری شده و درمان شده در محل حادثه کاهش دیده می‌شود. 

مرادیان همچنین درباره ماموریت‌های کرونایی نیز گفت: از تاریخ 5 اسفندماه 98 تا 15 فروردین ماه امسال مرکز پیام اورژانس به 95 هزار و 319 تماس پاسخ داده که 29 هزار و 206 مورد به صورت مشاوره بوده است. 

وی همچنین افزود: در مجموع در زمان ذکر شده 25 هزار و 206 نفر نیز به صورت مستقیم برای مشاوره کرونا با اورژانس تماس گرفته‌اند. 

مرادیان درباره گازگرفتگی و خفگی با گاز دی اکسید کربن نیز بیان کرد: در این مدت به دلیل کاهش سفرها به ندرت گازگرفتگی با دی اکسید کربن در استان فارس گزارش شده است. 

انتهای پیام/424/ش

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الکل در استان فارس حوادث ترافیکی نفر جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس

مسئول موتورلانس اورژانس فارس در گفت گو با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: امسال تعداد موتورلانس‌ها از سه دستگاه به ۷ دستگاه افزایش یافته و ۸۰ درصد خدماتی که آمبولانس ارایه می‌کند از طریق کارشناسان موتور بانی ارایه می‌شود.
محلاتی افزود: استان فارس بعد از تهران بیشترین موتورلانس را دارد و در حال حاضر ۷ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شیراز از خدمات موتور بانی به صورت ۲۴ ساعت‌ها استفاده می کنند.

مسئول موتورلانس اورژانس فارس گفت:  در اماکنی که ترافیک سنگین است و آمبولانس ها به سختی تردد می کنند، موتورلانس‌ها به سرعت اعزام می‌شوند تا خدمات اورژانسی اولیه به بیماران ارائه و در صورت نیاز، آمبولانس برای انتقال بیمار اعزام شود.
وی با بیان اینکه از پارسال که موتور بانی در شیراز راه اندازی شد بسیاری از ماموریت‌های اورژانس فارس سریعتر انجام می‌شود ، افزود: آمبولانس‌ها به طور میانگین ۷ دقیقه و موتورلانس‌ها ۴ دقیقه بر بالین بیمار حاضر و خدمات پزشکی ارایه می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی