Web Analytics Made Easy - Statcounter

متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد در نامه‌ای تهدید آمیز با مداخله در امور داخلی عراق، در خصوص نامزدی عدنان الزرفی برای سمت نخست وزیری سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه الموقف العراقی، سفیر آمریکا در بغداد، در نامه‌ای تهدید آمیز در امور داخلی عراق و تعیین نخست وزیر این کشور مداخله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متیو تولر، نخست وزیر عراق در این نامه در خصوص نامزدی «عدنان الزرفی» نوشت: در صورتی که ایران و یک گروه تندرو هوادار ایران در مخالفت با نامزد نخست وزیری فردی که از حمایت اکثریت شیعیان و نیز کُردها و اهل تسنن برخوردار است، موفق شوند، بسیار برای دوستان عراق نا امید کننده خواهد بود.

در ادامه این نامه که با لحنی مداخله جویانه منتشر شده، آمده است: دست کم موضع آمریکا این است که عراق کشوری دارای حاکمیت است و نباید هیچ مقام عراقی تلاش کند از حمایت کشورهای خارجی بهره‌مند شود. یک نامزد شایسته نخست وزیری وجود دارد که ظبق اصول و قواعد انتخاب شده است و یک روند قانون اساسی وجود دارد که به وضوح بر چگونگی این نامزدی تأکید دارد و بیان می‌کند رأی گیری باید در مجلس نمایندگان صورت گیرد.

سفیر آمریکا در ادامه این نامه مدعی شد: در صورتی که این روند به سبب مداخله ایران متوقف شود و یا با مانع روبرو گردد، پیامدهای بدی برای عراق خواهد داشت. نمی‌توانم بگویم آمریکا یا جامعه جهانی، هر دولتی را پس از این مداخله آشکار، دارای مشروعیت در دیدگان جهانی خواهند پنداشت یا خیر.

وی سپس با اشاره به برخی شایعات نوشت: اگر آنچه گفته می‌شود مبنی بر اینکه [سردار]قاآنی با تشکیل دولت به ریاست عدنان الزرفی مخالفت کرده، درست باشد، ایران حاضر است چه اقدامی را برای کمک به عراق در پرداخت حقوق‌ها در سایه کاهش قیمت‌های نفت به انجام برساند؟ آیا ایران می‌تواند درهای کمک بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را پاز کند؟ آیا ایران می‌تواند در تعامل با چالش‌هایی که در مقابله با ویروس کرونا نمایانگر می‌شود، کمکی بکند؟

سفیر واشنگتن در پایان ادعاهای خود گفت: نصیحت من به رهبران سیاسی عراق این است که در ابتدا به منافع کشورشان نگاه کنند و خواهان حمایت از ملت عراق برای تشکیل دولت باشند. در صورتی که رهبران سیاسی اختلافاتی با عدنان الزرفی دارند، بنشینند، مذاکره کنند و به دنبال راه حل‌هایی میانه باشند که می‌توان با آن دولتی تشکیل داد که در دیدگاه جهان، دولت عراق به حساب آید. ممکن است فرصت دیگری نباشد. از این رو بهتر است به دنبال ما و یا دیگران برای حمایت (در تعیین نخست وزیر) نباشند.

الزرفی از اعضای «فراکسیون النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه‌های پارلمانی به راه انداخته است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سفیر آمریکا عراق عدنان الزرفی عدنان الزرفی نخست وزیری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان