Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسپانیا از یک سو درگیر شیوع روزافزون ویروس کرونا و بیمارستان‌های مملو از بیماران بوده و از طرفی با مشکل جدی کمبود تجهیزات تنفسی و مصادره محموله خریداری شده خود از چین توسط ترکیه همراه شده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به از نشریه ال پائیس، "آرانچا گونزالس لایا" وزیر امورخارجه اسپانیا در نشستی خبری در واکنش به اقدام ترکیه در توقف پرواز هواپیمای حاوی محموله تجهیزات تنفسی از چین به مقصد اسپانیا اعلام کرد، مادرید با وجود بهانه آنکارا مبنی بر نیاز احتمالی ترکیه به این تجهیزات در مقابله با کنترل ویروس کرونا در این کشور، انتظار دارد که در چند هفته آینده این محموله به اسپانیا ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی که این روز‌ها با گسترش ویروس کرونا در کشور‌های مختلف، دستگاه‌ها و تجهیزات تنفسی تبدیل به چالش اصلی دولت‌ها شده است، یک کارخانه نظامی در اسپانیا نیز برای کمک به جبران کمبود این تجهیزات، اقدام به تولید پنج هزار دستگاه تنفسی کرده است.

وزارت دفاع اسپانیا نیز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که دو هواپیمای ارتش آلمان حاوی محموله ۵۰ تایی دستگاه‌های تنفس مصنوعی در پایگاه هوایی تورخون به زمین نشست.

سالوادور ایا وزیر بهداشت اسپانیا پیشتر با بیان اینکه اوج ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در هفته اول ماه آوریل تخمین زده می‌شود، اعلام کرد، با وجود اقدام دولت برای خرید یک هزار و ۱۱۴ دستگاه تنفسی، اما این تجهیزات تا چند ماه آینده وارد نخواهند شد.

بنابر آخرین آمار‌های رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا تاکنون ۱۱۹ هزار و ۱۹۹ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۱هزار و ۱۹۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گسترش ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین کم‌مصرف‌ترین و کارآمدترین تراشه هوش مصنوعی را ساخت

ایتنا - دانشمندان چینی می‌گویند موفق شده‌اند کارآمدترین تراشه‌های هوش مصنوعی جهان را تولید کنند؛ تراشه‌هایی که با پیشرفت‌های بیشتر می‌توانند برای توسعه رابط‌های پیچیده مغز و رایانه استفاده شوند.
دانشمندان چینی ریزتراشه‌هایی ساخته‌اند که ادعا می‌کنند کم‌مصرف‌ترین ریزتراشه‌های هوش مصنوعی جهان است.
به نقل از اس‌ای، این تراشه‌های هوش مصنوعی برای قرار گرفتن در دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن‌های همراه به اندازه کافی کوچک هستند و می‌توانند پنجره‌هایی رو به عملکردهای آفلاین خلاقانه مانند کنترل صوتی و کنترل ذهن باز کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تراشه‌های هوش مصنوعی که برای کارهای سنگین طراحی شده‌اند، به دلیل نیازهای محاسباتی بالا، اغلب به انرژی قابل توجهی نیاز دارند که استفاده از آنها را در سناریوهای دنیای واقعی محدود می‌کند.

اکنون پروفسور ژو جون و تیمش از دانشگاه علوم و فناوری الکترونیک چین(UESTC) مصرف انرژی این تراشه‌ها را از طریق الگوریتم و بهینه‌سازی معماری به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

این تیم دو تراشه هوش مصنوعی را در کنفرانس بین‌المللی مدارهای حالت جامد IEEE (ISSCC) در سال ۲۰۲۴ به نمایش گذاشت.

گفتنی است که کنفرانس ISSCC به عنوان المپیک صنعت مدارهای مجتمع(IC) در نظر گرفته می‌شود. این کنفرانس یک رویداد سالانه است که پژوهشگران، مهندسان و متخصصان برتر در سراسر جهان را گرد هم می‌آورد تا در مورد آخرین پیشرفت‌ها در مدارهای حالت جامد و آینده فناوری تراشه‌ها بحث کنند و امسال از ۱۸ تا ۲۲ فوریه در سانفرانسیسکو برگزار شد.

تراشه هوش مصنوعی بسیار کم مصرف
اولین تراشه از این دو تراشه هوش مصنوعی برای تعبیه در دستگاه‌های هوشمند و فعال کردن کنترل صوتی آفلاین طراحی شده است. پژوهشگران ادعا می‌کنند که این تراشه در تشخیص کلمات کلیدی و تأیید سخن کاربر با تشخیص سیگنال‌های صوتی برتری دارد.

مزیت اصلی این تراشه هوش مصنوعی جدید توانایی آن در فراتر رفتن از محدودیت‌های سیستم‌های تشخیص صوتی استاندارد است. برخلاف سایر تراشه‌ها، این تراشه می‌تواند گفتار گوینده مورد نظر را حتی در موقعیت‌های پر سر و صدا مانند هنگام پخش صدا از تلویزیون، پخش موسیقی یا صدای مکالمه دیگران به دقت تشخیص دهد.

پژوهشگران چینی توضیح دادند: این تراشه به مصرف انرژی کمتر از دو میکروژول در هر نمونه دست یافته است و با نرخ دقت بیش از ۹۵ درصدی در آرامش و نرخ دقت ۹۰ درصدی در محیط‌های پر سر و صدا معیارهای جهانی جدیدی را برای کارایی انرژی و دقت تعیین می‌کند.

در یک نمایش سیستم، یک تراشه یک سانتی‌متر مربعی در یک واحد میکروکنترلگر داخل یک ماشین اسباب‌بازی ادغام شد تا حرکات آن را کنترل کند.

گفته می‌شود که این تراشه هوش مصنوعی می‌تواند در سناریوهای کنترل صوتی کم‌مصرف، مانند خانه‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی و اسباب بازی‌های هوشمند استفاده شود.

دومین تراشه این تیم که در کنفرانس ISSCC نیز ارائه شد، برای تشخیص سیگنال‌های تشنج در افراد مبتلا به صرع طراحی شده است. این فناوری که برای دستگاه‌های پوشیدنی طراحی شده است، از تشخیص الکتروانسفالوگرام(EEG) برای تشخیص تشنج‌های صرع و هشدار دادن به بیمار برای کمک‌های پزشکی یا درمان استفاده می‌کند.

این تراشه می‌تواند برای رابط‌های مغز و رایانه نیز استفاده شود.
پژوهشگران توضیح دادند: طراحی‌های موجود برای آموزش و دستیابی به دقت بالا به داده‌های گسترده تشنج بیماران مبتلا به صرع متکی هستند؛ فرآیندی که به دلیل وقوع کم تشنج و نیاز به بستری شدن، زمان‌بر و پرهزینه است. اکنون این تراشه با استخراج ویژگی‌های بهبود یافته و موتورهای یادگیری روی خود دارای صرفه‌جوترین طراحی در سطح بین‌المللی با میانگین مصرف انرژی تنها ۰.۰۷ میکروژول است.

در یک نمایش در ISSCC، سیگنال‌های EEG جمع‌آوری‌شده از یک دستگاه رابط پوشیدنی مغز و رایانه با استفاده از فناوری بلوتوث به‌صورت لحظه‌ای به یک بُرد آزمایشی منتقل شدند.

این تراشه برای تشخیص فرمان‌هایی برنامه‌ریزی شد که کاربر را قادر می‌کرد تا حرکت ربات را کنترل کند. بنابراین کاربر توانست به ربات دستور دهد که به سمت جلو حرکت کند، متوقف شود یا برعکس حرکت کند.

پژوهشگران در پایان گفتند: این تراشه همچنین کاربردهای بالقوه‌ای فراتر از تشخیص تشنج صرع، از جمله استفاده در سایر رابط‌های مغز و رایانه و نظارت بر خواب دارد.

دیگر خبرها

  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • توقیف محموله ۲۰ میلیاردی قاچاق در لرستان
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن با سه میلیارد ریال هزینه
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • طرح کنترل و نظارت بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان
  • معایب دستگاه جوش لیزر چیست؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • همکاری اپل با بایدو/ هوش مصنوعی چینی جایگزین گوگل می‌شود
  • چین کم‌مصرف‌ترین و کارآمدترین تراشه هوش مصنوعی را ساخت