Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین با اشاره به کمک ۱۰۰ میلیونی مجمع خیران سلامت برای مقابله با کرونا، گفت: تاکنون ۹۲ درصد از جمعیت شهرستان در برابر ویروس کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند.

محمدرضا میرزا حسینیان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به کمک‌های مجمع خیران سلامت برای مبارزه با کرونا، اظهار کرد: در زمانی که ما با کمبود اعتبار برای تأمین ملزومات و اقلام بهداشتی و دارویی مواجه بودیم، خیران سلامت مبلغ ۵۰ میلیون تومان به شبکه بهداشت و درمان کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین با توجه به کمبود لباس‌های ایزوله، خیران حدود هزار دست لباس به ارزش تقریبی ۵۰ میلیون تومان تهیه و در اختیار شبکه گذاشته که بین ۶ مرکز درمانی درگیر کرونا و گروه‌های جهادی تدفین و جابجایی بیماران توزیع شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین بیان کرد: خوشبختانه اقدامات جهادی و خوبی در سطح شهرستان برای تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی در حال انجام است ولی این فرآیندها باید با نظارت شبکه بهداشت و درمان صورت گیرد تا خدای نکرده نتیجه عکس نداشته باشد.

حسینیان ادامه داد: در شرایط فعلی که با تعطیلی بازارها عده‌ای از کارگران بیکار شده و حتی توانایی خرید نان را هم ندارند، اقدام خیران برای توزیع بسته‌های معیشتی بسیار قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: در بحث غربالگری از مرز ۹۲ درصد عبور کردیم و ۲۴۰ هزار نفر از مجموع ۲۶۰ هزار نفر جمعیت شهرستان مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین تصریح کرد: با توجه به اینکه شماره تلفن‌های ثبت شده مربوط به چند سال پیش است، با مشکل جابجایی و در دسترس نبودن تلفن‌های همراه برای اجرای غربالگری مواجه هستیم.

حسینیان بیان کرد: با همت کادر بهداشت و درمان شهرستان و گروه‌های جهادی، در طرح غربالگری به استاندارد ۹۰ درصد کشوری دست یافتیم و از این پس لکه‌گیری را آغار می‌کنیم.

وی در پایان ابراز داشت: در یکی دو روز آینده ۲۰ هزار نفر باقی‌مانده را نیز تعیین تکلیف می‌کنیم تا در صورتی که از شهرستان خارج شده‌اند در جای دیگری پیگیری و غربالگری شوند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت غربالگری بهداشت درمان خیران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر مختاری در نشست با مسئولان واحد‌های ستاد شبکه بهداشت و درمان مهریز با اشاره به هفته سلامت امسال با شعار محوری "سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" گفت:همزمان با این هفته برنامه‌های متنوعی با رویکرد ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان سازی در جامعه با تاکید بر اولویت‌های ملی سلامت، در مناطق مختف روستایی و شهری این شهرستان اجرا خواهد شد.


مختاری ادامه داد: باید به تامین همه جانبه و پایدار سلامت، باور و دغدغه داشته باشیم و با تلاش و میثاق خود، این نیاز فطری بشری را جامه عمل بپوشانیم.


مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهریز تصریح کرد: غبارروبی قبور شهدا، برپایی ایستگاه سلامت در محل برگزاری نماز جمعه، آموزش تغذیه در گروه‌های سنی مختلف و ترویج و ترغیب فرزندآوری و واحد بهداشت مدارس جهت حضور به موقع کارشناسان مربوطه (بهداشت روان، تغذیه و بهداشت حرفه ای) در مدارس، برنامه ویژه داوطلبین سلامت با موضوع جوانی جمعیت و پیشگیری از تب مالت برپایی نمایشگاه مواد غذایی غیر قابل مصرف در کنار جشنواره غذا در مدرسه شاهد علی ابن ابیطالب و.. از برنامه‌های این هفته است.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند