Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@19:23:31 GMT

بازگشت اوراق تسهیلات مسکن به کانال ۴۰هزار تومان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۵۳۵۷

ساعت24-اوراق تسهیلات مسکن در ایام رکود بازار مسکن و کاهش فعالیت بانک ها در اعطای تسهیلات خرید مسکن با کاهش شدید قیمت مواجه شده است.

 اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز بازار سرمایه (شنبه ۱۶ فروردین) با کاهش قیمت مواجه و در همه نمادهای معاملاتی زیرمجموعه «تسه»، یکپارچه قرمزپوش شد.

متوسط قیمت تقریباً در همه نمادهای معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن، بین ۴۹ تا ۵۳ هزار تومان در نوسان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال در تعدادی از نمادها به ۴۸ هزار تومان کاهش یافت و در دو نماد نیز بالای ۵۵ هزار تومان خرید و فروش شد.

تسه ۹۸۰۵ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در مرداد ۹۸) در گران‌ترین قیمت بازار تسه با قیمت ۵۶ هزار و ۴۰ تومان ایستاد و ۴۸ هزار و ۷۷۰ تومان نیز برای ارزان‌ترین اوراق تسهیلات مسکن، به نماد معاملاتی تسه ۹۷۰۶ اختصاص یافت.

پُرمعامله ترین نماد معاملاتی نیز به اوراق تسهیلات مسکن صادره در اسفند سال قبل (تسه ۹۸۱۲) با فروش ۵۱ هزار و ۴۴۲ برگه تعلق گرفت؛ تسه ۹۸۱۰ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در دی ماه سال گذشته) نیز با فروش بیش از ۷ هزار برگه، در پله دوم اوراق پرطرفدار ایستاد.

با این حال سایر نمادهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن از نظر تعداد برگه‌های معامله شده در فرآیند امروز بازار سرمایه، با زیر هزار برگه تقاضا مواجه بودند.

چرا قیمت اوراق تسهیلات مسکن کاهش یافت؟

به نظر می‌رسد عرضه بالای اوراق تسهیلات مسکن صادره در اسفند سال گذشته به دلیل تعطیلی طولانی مدت بازار در تعطیلات نوروز، و عرضه یکباره این برگه از سوی دارندگان آنها، یکی از دلایل کاهش قیمت باشد؛ ضمن اینکه افزایش قیمت مسکن در اسفند سال گذشته که کاهش شدید قدرت خرید مصرف کنندگان واقعی مسکن و کم اثر شدن وام خرید مسکن نسبت به قیمت تمام شده واحد مسکونی در پایتخت را در پی داشت و همچنین تعطیلی بخش عمده‌ای از شعب بانک مسکن در سه هفته گذشته که به کاهش تقاضای دریافت تسهیلات مسکن منجر شد، از دیگر دلایل کاهش تقاضای اوراق تسهیلات و درنتیجه کاهش قیمت آن در معاملات امروز باشد.

قیمت تمام شده وام مسکن با اوراق، ۲۴ میلیون تومان

با کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن، قیمت تمام شده وام مسکن نیز کاهش یافته و هر فقره تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن (وام ویژه زوجین تهرانی) که نیاز به خرید ۴۸۰ برگه ۵۰۰ هزار تومانی دارد، با در نظر گرفتن میانگین قیمتی هر برگه، ۵۰ هزار تومان، به ۲۴ میلیون تومان کاهش یافته است.

این در حالی است که در اسفند ماه و همزمان با افزایش تقاضای دریافت تسهیلات مسکن، قیمت این اوراق به ۶۰ هزار تومان رسیده بود که درنتیجه نرخ وام مسکن نیز به ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده بود.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اوراق تسهیلات مسکن صادره هزار تومان کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۵۰۸ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با دویست و بیست هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۶ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش