Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@02:27:12 GMT

شکست شیرین تیم ملی ایران با درخشش زلاتان ابراهیموویچ

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۵۳۶۱

شکست شیرین تیم ملی ایران با درخشش زلاتان ابراهیموویچ

تیم ملی فوتبال ایران بعد از حذف از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ به کار با کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی ادامه داد. در فروردین ماه سال ۱۳۹۴ ملی‌پوشان ۲ دیدار تدارکاتی سخت را برابر شیلی و سوئد به انجام رساندند که خروجی آن به ادامه کار سرمربی پرتغالی کمک شایانی کرد.

تیم ملی ابتدا موفق شد شیلی را با ۲ گل شکست دهد و سپس به مصاف سوئد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی در تاریخ ۱۱ فروردین سال ۱۳۹۴ به انجام می‌رسید. بیش از ۳۳ هزار نفر به ورزشگاه فرندز آره نا آمده بودند تا جدال سوئد و تیم ملی ایران را تماشا کنند.

ابتدا زلاتان ابراهیموویچ در دقیقه ۱۱ روی ارسال زنگین موفق شد گل نخست را وارد دروازه علیرضا حقیقی کند. در ادامه فوق ستاره بلندبالای سوئد توانست پاس گل دوم تیمش را در دقیقه ۲۱ برای مارکوس برگ باتجربه فراهم کند. بازی ۲ بر صفر به سود تیم میزبان شد.

یک دقیقه بعد فرار عالی وحید امیری برای ایران یک پنالتی به ارمغان آورد. جواد نکونام در آخرین بازی ملی خود پشت توپ ایستاد و موفق شد رابین اولسن را مغلوب کند و فاصله را به یک گل کاهش دهد. این نتیجه تا دقیقه ۸۸ به قوت خود باقی ماند تا اینکه زرد و آبی‌ها در دقیقه ۸۹ توسط مهاجم تازه نفس خود، اولا تویوونن به گل سوم دست پیدا کردند.

بعد از این بازی تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش در ۱۸ بازی پیاپی شکست نخورد و به ۱۳ برد و پنج مساوی دست پیدا کرد. در ادامه همین تیم جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را کسب کرد. در حالی که سوئد با کنار زدن ایتالیا در مرحله پلی‌آف موفق به انجام این کار شد.

برچسب‌ها تیم ملی ایران زلاتان ابراهیموویچ کارلوس کی روش سوئد وحید امیری جواد نکونام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران زلاتان ابراهیموویچ کارلوس کی روش سوئد وحید امیری جواد نکونام تیم ملی ایران زلاتان ابراهیموویچ کارلوس کی روش سوئد وحید امیری جواد نکونام تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار برگشت آرسنال و چلسی با یک اتفاق تاریخی همراه بود. شاگردان میکل آرتتا موفق شدند با پیروزی ۵-۰ هم در کورس قهرمانی بمانند و هم نتیجه‌ای تاریخی را خلق کنند.

بازی در همان ابتدا با گلزنی آرسنال آغاز شد. در دقیقه ۴ لئاندرو تروسارد با پاس رایس در سمت چپ محوطه به توپ رسید و موفق شد با شوتی حساب‌شده بازی را ۱-۰ کند.

در ادامه کمی شرایط آبی‌ها بهتر شد و آنها بازی را در دست گرفتند. با این حال در خلق موقعیت مشکل داشتند و اولین موقعیت‌شان در دقیقه ۱۸ خلق شد. جایی که ضربه سر دیساسی با اختلاف نه‌چندان کم به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۵ ضربه جکسون به پای گابریل برخورد کرد و به شکل خطرناکی به تیر دروازه خورد و به بیرون رفت.

لحظاتی بعد هاورتز در مقابل دروازه چلسی به توپ رسید اما ضربه‌اش را پتروویچ با یک سیو زیبا دفع کرد.

در ادامه هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا نیمه اول با همان گل دقایق ابتدایی به پایان برسد.

در ابتدای نیمه دوم باز هم آرسنال بود که به گل رسید. در دقیقه ۵۲ ضربه رایس با برخورد به مدافعان منحرف شد و در نزدیکی دروازه به وایت رسید تا او هم گل دوم را به ثمر برساند.

پنج دقیقه بعد با پاس زیبای اودگارد از میانه میدان هاورتز در موقعیت عالی‌ای قرار گرفت. او در مصاف با کوکوریا و پتروویچ پیروز بود و موفق شد دروازه را برای بار سوم فرو بریزد.

در دقیقه ۶۱ جکسون با رایا تک به تک شد اما ضربه‌اش به تور کنار دروازه برخورد کرد.

چهار دقیقه بعد یک بار دیگر هاورتز به گل رسید. او با پاس ساکا در مقابل دروازه صاحب توپ شد و به راحتی توانست گل چهارم را بزند.

در دقیقه ۷۰ روی حرکت تیمی بازیکنان آرسنال بن وایت در سمت راست محوطه جریمه با ضربه‌ای روی پا به شکلی زیبا توپ را از روی سر پتروویچ وارد دروازه آبی‌ها کرد.

در ۲۰ دقیقه پایانی آرسنال بازی را در اختیار داشت و چند حمله نصفه و نیمه دیگر هم خلق کرد اما موفق به گلزنی نشد تا بازی با همان پنج گل به پایان برسد.

دیگر خبرها

  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!
  • قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا؛ فتح بیستمین اسکودتو با شکست میلان
  • آزمون: وظیفه‌ام بود، همه باید به رم کمک کنیم
  • رم 1-3 بولونیا: گل سردار برای کامبک کافی نبود
  • لوکا مودریچ ماندنی شد
  • چرخش 180 درجه‌ای: لوکا مودریچ ماندنی شد
  • بازگشت موفق کاشف سردار آزمون به نیمکت مربیگری
  • ادامه روند شکست ناپذیری؛ گل یوسیپ استانیشیچ به دورتموند در دقیقه 97 (دورتموند 1-1 بایرلورکوزن)
  • بازگشت امید به سپاهان با درخشش مغانلو
  • درخشش نورالهی مانع شکست الوحده نشد