Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا بختیاری اظهار داشت: ۱۵ روز فروردین سال ۹۸ مردم تهران ۳۵ میلیون متر مکعب آب مصرف کرده بودند که امسال حدود ۹ میلیون متر مکعب افزایش مصرف آب گزارش شده است که رشد ۲۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی افزود: میانگین مصرف آب روزانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافته که این امر به خاطر شیوع ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن تهرانی ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین در اسفندماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف آب در تهران رشد ۱۵ درصدی داشت.

وی با تاکید بر این که در هر شستشوی ۳۰ ثانیه ای دست ۱۵ لیتر آب مصرف می شود، گفت: در روز اگر هر فردی ۱۰ مرتبه شستشوی دست داشته باشد، شاهد مصرف ۱۵۰ لیتری آب خواهیم بود.

بختیاری از شهروندان در خواست کرد: در شست و شوی دست ها، از اسراف آب خودداری و مصرف آن را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه مصرف درست آب باید فرهنگسازی شود، گفت: اگر مردم مصرف بهینه آب را رعایت نکنند، در روزهای گرم و پرمصرف سال با مشکل کم آبی روبرو خواهیم شد.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران از زمان شیوع ویروس کرونا سعی کرده از قطعی آب جلوگیری کند و اگر قطعی رخ داده، به خاطر اصلاح شبکه آبرسانی و به مدت کوتاهی بوده است. مردم هم باید به توصیه ها توجه کنند و ضمن رعایت نکات بهداشتی در مصرف درست آب کوشا باشند.

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌ها در اصلی‌ترین کشورهای درگیر کرونا کد خبر 497625 برچسب‌ها الگوی مصرف كروناويروس آب كرونا در ايران تهران پایتخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: الگوی مصرف كروناويروس آب كرونا در ايران تهران پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آبیاری مزارع با آب فاضلاب تصفیه نشده عامل بروز انواع بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها است.

وی بیان داشت: زمانی که این فاضلاب بر روی زمین رها شود، به‌طور یقین به سمت آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها حرکت کرده و این آب‌ها را آلوده می‌کند، بنابراین آلودگی منابع آب اولین اثر منفی این چرخه است.

جاودان خرد اظهار داشت: فاضلاب‌های خام و آلاینده محیط زیست مولد انواع بیماری‌های مزمن و خطرناک برای انسان هستند و آبیاری‌های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان نیز می‌شود.

وی افزود: همچنین استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی مشکل ساز شده و ضرورت دارد برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود و برای بهبود حال زمین، استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود.

کد خبر 6086528

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • پل ژاپنی که به خاطر برج هایش معروف است(عکس)