Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@08:12:42 GMT

افزایش ۸۴ درصدی تناژ حمل و نقل جاده ای در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۵۴۷۲

افزایش ۸۴ درصدی تناژ حمل و نقل جاده ای در سال ۹۸

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از افزایش ۹۴ درصدی سفر باری و تناژ حمل طی ۱۵ روز ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان به بیان اقدام‌های انجام شده در شرایط کرونا و در ۱۵ روز ابتدایی سال ۹۹ پرداخت و گفت: با توجه به این که حمل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و کالاهای اولویت دار از مقوله‌های مهم و اساسی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای محسوب می شود، با شیوع ویروس کرونا اولویت خود را بر حمل کالاهای اساسی قرار دادیم و توان خود را چند برابر کردیم تا مشکلی بابت حمل و نقل و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدینی آماری از فعالیت ۱۵ روزه ابتدای سال جاری ارایه کرد و گفت: در استان هرمزگان، علی‌رغم تعطیلات نوروزی و به مدد فعالیت شبانه روزی بخش حمل ونقل جاده‌ای به لحاظ تعداد سفر باری و تناژ حمل، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۴ درصدی داشته ایم.

وی افزود: در این مدت ۳۳ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، جو، برنج و روغن خوراکی جا به جا شد. همچنین در این مدت هزار و ۳۷۵ سفر باری انجام شده است.

عابدینی با بیان این که حمل گندم در اولویت بوده است، تصریح کرد: گندم بیشترین کالای ضروری بوده که در این مدت جا به جا شده و بعد از آن جو رتبه دوم را دارد. کود شیمیایی نیز جزو کالاهای اساسی بوده که در این مدت جا به جا شده است.

عابدینی آمار سال ۹۸ را نیز ارایه کرد و گفت: در سال ۹۸ به لحاظ تناژ حمل، حمل کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۸۴ درصد رشد داشته است. علاوه بر این تعداد سفرهای باری نیز نسبت به سال ۹۷ حدود ۸۵ درصد افزایش داشته است.

عابدینی با تاکید بر این که در این مدت اقلامی مانند گندم و اقلام بهداشتی روزانه جا به جا شده است، تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ گونه خللی در حمل و نقل جاده‌ای کالاهای اساسی ایجاد نشده است و خدمات رسانی دراین زمینه با قوت بیشتری ادامه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای کالاهای اساسی تناژ حمل جا به جا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و 465 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸  میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۰ میلیون دلار  به نرخ ۴۴۰۳۸ تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.


طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۷۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۸۳  میلیون دلار و در مجموع ۶۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۴۵۰ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۸۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۴۵ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۲۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۸۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۱۷۴، ۲۷، ۱۴۲، ۹۴ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۴۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد