Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج شهین باهر، روز شنبه در بازدید از محل ریزش کوه در خیابان شهید ولی پور شهرک باغمیشه تبریز با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی طرح ایمن سازی این منطقه، افزود: کل حجم خاکبرداری پیش بینی شده ۱۶۰ هزار متر مکعب بود که بر اساس نقشه‌های نهایی به ۱۸۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده از ریزش کوه در این قسمت باید تا یک ماه آینده برطرف شود، اظهار داشت: سرعت دهی در انجام عملیات خاکبرداری و پاکسازی این خیابان ضروری بوده و باید هر چه زودتر پایان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، ایمن سازی مناطقی از شهرک باغمیشه پس از ریزش کوه در خیابان شهید ولی پور از مهر سال گذشته از سوی پیمانکار طرح شروع شده و در این عملیات علاوه بر خاکبرداری و ترانشه برداری اقدامات لازم مانند اجرای دیوارهای بتنی و فنس کشی انجام می شود.

اواخر شهریور سال گذشته در شهرک باغمیشه تبریز بخشی از کوه به دلیل بارش ها و نرم شدن شروع به ریزش کرده و جاده را مسدود کرد که به دلیل در امان ماندن ساکنان محل و جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی ۱۰۰ خانوار محل منازل خود را تا ایمن کردن دیواره کوه به دستور مقامات مسوول تخلیه کردند.

شهرک باغمیشه تبریز در منطقه زلزله خیز شمال تبریز و در دامنه ارتفاعات موسوم به «عینالی» در امتداد غربی- شرقی احداث شده است. 

در زمان آغاز احداث این شهرک و شهرهای مجاور آن از قبیل «رشدیه» و «ولی امر» در حدود سه دهه قبل، رسانه ها به کرات با استناد به اظهارات اساتید دانشگاه و مهندسان درباره خطرات احتمالی شهرک سازی در این منطقه واقع شده بر روی گسل میشو - میانه هشدار دادند، اما دلالان زمین و مدیران وقت نهادهای مربوط، بی توجه به امنیت جانی شهروندان و خطرات آتی احتمالی، و برای سودآوری بیشتر، آنچه را در سر داشتند، عملی کردند و اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این منطقه زلزله خیز ساکن هستند. 

شهرک سازی در این منطقه در سه اخیر در حالی اجرا شده و توسعه یافته که در غرب و جنوب شرق تبریز، اراضی صاف و هموار گسترده ای وجود دارد که ساخت و ساز و ایجاد زیرساخت های خدماتی و رفاهی در آنها مستلزم کمترین هزینه است. 

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز شهرداری تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز شهرداری تبریز آذربایجان شرقی تبریز شهرداری تبریز باغمیشه تبریز شهرک باغمیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا نامداری از انجام اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت تولید آب با هدف گذر از تنش آبی پیش رو در چهارباغ خبر داد و گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلان شرکت آب و فاضلاب استان البرز و با توجه به برنامه ریزی ها و پیگیری‌های انجام شده، جهت تأمین آب شرب موردنیاز مشترکان، عملیات حفر و تجهیز چاه جدید در منطقه چهارباغ آغاز شد.

وی مطرح کرد: در حال حاضر ۲۱ حلقه چاه فعال با ظرفیت بیش از ۲۵۶ لیتر بر ثانیه در منطقه چهارباغ در مدار بهره برداری است. با اتمام عملیات حفر، تجهیز و بهره برداری از چاه جدید، میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب منطقه افزوده خواهد شد و مجموعاً شاهد ارتقای حجم توزیع آب به میزان ۲۸۶ لیتر بر ثانیه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در مسیر تأمین آب شرب مشترکان استان البرز جهت گذر از فصل گرم سال اندیشیده شده، لیکن تقاضای ما از مردم مدیریت مصرف آب و توجه به شرایط بحرانی کاهش منابع آبی است.

کد خبر 6082717

دیگر خبرها

  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد
  • نگرانی ساکنان شهرک پرواز تبریز از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • زمینه سازی‌های لازم برای مواجهه با سیل انجام شد