Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با اشاره به شدت مصرف انرژی بالا در کشور گفت: افزایش بازدهی انرژی بدون ایجاد خلل در رفاه مردم ضروری است و راهکارهای غیرقیمتی مؤثر در این زمینه از جمله بهره‌مندی از سامانه‌های تولید هم‌زمان برق و حرارت (CHP) مورد توجه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، «بیژن زنگنه» در بازدید از پردیس انرژی و محیط‌زیست پژوهشگاه و در حاشیه امضای قرارداد تجاری‌سازی محصولات میکروسی‌اچ‌پی در این مجموعه، افزود: گازی که تولید می‌شود، به‌سادگی قابل افزایش نیست و از سوی دیگر، هم‌اکنون با راه‌حل‌های قیمتی که از مؤثرترین روش‌ها برای مدیریت مصرف انرژی است نمی‌توان پیش رفت و باید به دنبال راه‌حل‌های غیرقیمتی بود که سامانه‌های تولید هم‌زمان برق و حرارت (CHP) و استانداردسازی موتورخانه‌ها و بخاری‌های منازل مسکونی از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نفت تفاوت مصرف انرژی را در دو فصل زمستان و تابستان بالغ بر ۳۵۰ میلیون مترمکعب گاز در روز عنوان کرد و گفت: این مقدار افزایش مصرف در ایام سرد سال، فشار زیادی بر شبکه گازی کشور وارد می‌کند. به همین منظور باید بدون آنکه رفاه مردم آسیب ببیند، مصارف گرمایشی کنترل شود.  

زنگنه ادامه داد: در خصوص چگونگی فعالیت‌ها در حوزه سامانه‌های تولید هم‌زمان برق و حرارت (CHP) با چند شرکت دانش‌بنیان مذاکراتی داشته‌ایم و امیدواریم زمینه پیشبرد این مذاکرات فراهم شود.

وزیر نفت به برخی دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت نظیر سیستم‌های اندازه‌گیری آلاینده‌ها و رفع آلایندگی خاک نیز اشاره کرد و پس از بازدید از پردیس انرژی و محیط زیست گفت: شاهد دستاوردهای خوبی در پژوهشگاه هستیم و امیدوارم در سال جدید که سال جهش تولید نامگذاری شده است، فعالیت‌ها با اراده و امید بیشتر دنبال شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه بیژن زنگنه زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت

ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرگفت: به‌دلیل حضور گردشگران نوروزی و افزایش جمعیت مصرف‌کننده، در نوروز نزدیک به ۱۰ درصد تولید آب را افزایش دادیم.

ابوالحسن  عالی افزود: تا پیش از نوروز، روزانه ۴۰۰ هزار مترمکعب تولید آب داشتیم که از آغاز سفرهای نوروزی روزانه نزدیک به ۴۴۵ هزار مترمکعب آب تولید و تأمین می‌کنیم و بیشتر آن در مناطق ساحلی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: پیک  مصرفی آب در استان بوشهر از میانه خرداد است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پیش از ماه تیر طرح‌های افزایش تولید و تأمین آب استان را وارد مدار کنیم تا افزایش مصرف را پوشش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟
  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • پنجره‌های خورشیدی، انقلاب آینده در معماری شهری
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل