Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@15:18:38 GMT

بروزرسانی اتوماسیون اداری شهرداری فردیس

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۵۶۰۶

بروزرسانی اتوماسیون اداری شهرداری فردیس

شهردار فردیس با بیان اینکه بروزرسانی اتوماسیون اداری شهرداری در دستور کار قرار دارد، گفت: این اقدام با هدف بهبود و بالا بردن روند ارائه خدمات و بکارگیری فضای IT انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد خسروزاده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نقاطی از شهر فردیس دارای بافت فرسوده است که قصد داریم با اجرای طرح باز آفرینی شهری و ارائه بسته‌های تشویقی، مالکان را به نوسازی ترغیب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مناطق پیک، اهری، ارم، سرحدآباد و سرحدی دارای بیشترین بافت‌های فرسوده است، اضافه کرد: محدوده شهر فردیس حدوداً چهار هزار و ۵۰۰ هکتار است که باید نسبت به ساماندهی بافت فرسوده آن به طور ویژه اقدام شود.

شهردار فردیس با بیان اینکه بروزرسانی ساختار اتوماسیون به طور ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، تاکید کرد: این اقدام با هدف بهبود و افزایش بهره‌وری در انجام امور و ارائه خدمات سیستمی و بکارگیری فضای IT انجام می‌شود.

خسروزاده با بیان اینکه روند مطالعات نقشه پایانه مسافربری فردیس در حال انجام است، عنوان کرد: این پایانه دارای خطوط درون‌شهری و برون‌شهری خواهد بود.

کد خبر 417432

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند آموزش شهروندی حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداری کرج کلانشهر کرج شهرداری فردیس اتوماسیون بافت فرسوده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

یک ربات زیردریایی که به طور خودکار حرکت می‌کند، می‌تواند به زودی بازرسی‌های زیر آب را به جای غواص‌ها انجام دهد.

به گزارش ایسنا، ربات زیردریایی «یووان»(uOne) ممکن است به زودی وظایف پرمخاطره و پرزحمتی را انجام دهد که در حال حاضر توسط غواصان انسان انجام می‌شوند. این ربات دارای یک ترکیب منحصربه‌فرد از ویژگی‌های دو نوع متفاوت از ربات زیردریایی است.

به نقل از نیو اطلس، وقتی صحبت از دستگاه‌های بدون سرنشین به میان می‌آید که برای کاوش در دنیای زیر آب طراحی شده‌اند، تقریبا همه آنها به عنوان «زهپاد»(ROV) یا «وسیله نقلیه زیردریایی خودران»(AUV) نامیده می‌شوند.

زهپادها از راه دور توسط یک اپراتور روی سطح زمین کنترل می‌شوند و یک ویدیوی در لحظه را با دوربین خود ثبت می‌کنند. اگرچه زهپادها بسیار قابل مانور دادن هستند اما وجود یک کابل ارتباطی که به سطح متصل می‌شود، آنها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. اگر آن کابل به یک مانع زیر آب گیر کند، زهپادممکن است برای همیشه گم شود.

وسایل نقلیه زیردریایی خودران نیازی به کابل ندارند زیرا آنها به طور خودکار زیر آب حرکت می‌کنند و هنگام انجام دادن بررسی‌های دریایی طی چند ساعت یا چند هفته از موانع دور می‌شوند. با وجود این، به دلیل شکل اژدرمانند خود نمی‌توانند کار زیادی را هنگام معلق ماندن یا چرخیدن در محل انجام دهند.

اینجاست که یووان وارد می‌شود. این ربات که توسط شرکت بلژیکی «یووار رباتیکس»(uWare Robotics) طراحی شده، از نظر فنی یک وسیله نقلیه زیردریایی خودران است که از دوربین‌های یکپارچه، یک واحد اندازه‌گیری اینرسی و سایر فناوری‌ها برای دنبال کردن خودکار مسیر از پیش برنامه‌ریزی‌شده زیر آب استفاده می‌کند. این داده‌ها پیش از انتشار، به ‌صورت بی‌سیم در رایانه داخلی ربات بارگذاری می‌شوند.

یووان شبیه یک وسیله نقلیه زیردریایی خودران معمولی نیست. بدنه نسبتا کوتاه آن دارای هشت رانش‌گر است که به آن امکان می‌دهند تا در یک نقطه شناور شود یا در هر جهت حرکت کند. هیچ کابلی وجود ندارد که مانع کار کردن ربات شود یا به چیزی گیر کند.

یووان اساسا برای کارهایی مانند بازرسی سازه‌های زیر آب مانند سکوهای نفتی و لوله‌های زیر دریا طراحی شده است. این ربات در حال حاضر می‌تواند نقشه‌های سه‌بعدی را از محیط اطراف خود تهیه کند. به ‌علاوه، ربات دارای برنامه‌هایی برای شناسایی و بازرسی همه موانعی است که شاید به آنها برخورد کند.

همه داده‌های جمع‌آوری‌شده در یک «درایو حالت جامد»(SSD) ذخیره می‌شوند و پس از تکمیل ماموریت و بازگشت ربات به پایگاه خود، می‌توان آنها را به صورت بی‌سیم دانلود کرد.

در ویدئوی زیر می‌توانید نحوه کار کردن یووان را ببینید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد
  • استفاده از دوربین‌های حرارتی جان چند مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد
  • عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • سال۱۴۰۳، سال ارتقاء شاخص های عملکردی بانک کارآفرین
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • ارائه ۵ هزار خدمت رایگان در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون