Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@10:50:06 GMT

اجرای طرح غربالگری ساکنین محله های مرکزی شهر تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۵۶۹۴

اجرای طرح غربالگری ساکنین محله های مرکزی شهر تهران

خرد به منظور پیش گیری از شیوع ویروس کرونا از اجرای طرح غربالگری شهروندان مرکز پایتخت با همکاری نهادهای ذی ربط خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، «کورش خرد» با بیان این که تاکنون ۱۴۰ هزار نفر از شهروندان این منطقه برای شرکت در طرح غربالگری ثبت نام کرده اند، گفت: طرح غربالگری شهروندان منطقه ۱۱ با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ،بسیج ناحیه سلمان،مرکز بهداشت جنوب،آموزش و پرورش ،مخابرات و شورایاران به همراه شهرداری منطقه ۱۱ در دست اجراست که تا امروز بیش از ۵۰درصد شهروندانی که مشخصات خود را در سامانه ثبت کرده اند، غربالگری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ با اشاره به جمعیت ۳۱۳هزار نفری ساکنین منطقه ۱۱ از سلامت ۸۰ درصدی غربال شدگان خبر داد و افزود:۲۰ درصد این افراد مشکلاتی داشتند که به مرکز بهداشتی فرمانفرمایان در خیابان آذربایجان برای ادامه درمان و تجویز دارویی معرفی شدند.

 

به گفته وی، در نشست مشترکی که ظهر امروز ( ۱۶ فروردین) با حضور مسئولین سازمان های نام برده برگزار شد؛ آمادگی ۱۳پایگاه سلامت در منطقه ۱۱ و حضور کادر درمان، کارشناسان سلامت و نیروی داوطلب بسیجی برای کمک در اجرای طرح غربالگری اعلام شد.

 

خرد خاطر نشان کرد: مقرر شده با همکاری آموزش و پرورش با اولیای دانش آموزان برای شرکت در طرح غربالگری از طریق ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir  تماس گرفته شود.

 

وی در خصوص موضوع سلامت سازی محیط عنوان کرد: به ازای هر مرکز سلامت جامع در منطقه ۱۱ بسیجیان ناحیه سلمان فارسی در کنار کادر درمانی برای کمک به  سالم سازی محیطی در کنار نیروهای شهرداری حضور دارند.

 

بر اساس این گزارش شهروندانی که به سامانه salamat.gov.ir  دسترسی ندارند می توانند با پایگاه های سلامت مستقر در سطح منطقه ۱۱ تماس بگیرند.


 
 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا غربالگری شهرداری منطقه 11 طرح غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰۰ قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت در امیرکبیر واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید میرزایی پیش از ظهر سه شنبه در آئین قرعه کشی واگذاری زمین به متقاضیان شهر جدید امیرکبیر در قالب طرح جوانی جمعیت، اظهارکرد: تأیید نهایی برای حدود ۶۰۰ نفر از متقاضیان در شهر جدید مهاجران انجام شده است اما در شهر مهاجران در حال حاضر، زمین ویلایی وجود ندارد از این رو متقاضیان می‌توانند در سامانه تقاضای انتقال به شهر جدید امیرکبیر را ارائه کنند.

میرزایی با بیان اینکه در آئین ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س )۹۷ قطعه زمین در محله ۲ شهر جدید امیرکبیر واگذار شد، گفت: ۱۶۶ قطعه زمین در محله ۳ و ۴ شهر جدید امیرکبیر تأمین شد که هم اکنون با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی ادامه داد: محله پنج به عنوان بهترین محله شهر جدید امیرکبیر است که به بحث جوانی جمعیت اختصاص داده شد و با توجه به اینکه برخی از خانواده‌ها توان پرداخت مبلغ مازاد بر ۲۰۰ متر را نداشتند این طرح مجدد مورد بازنگری قرار گرفت و از ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیرکبیر ۳۰۷ قطعه به ۲۰۰ متری، ۳۰۰ قطعه به ۴۰۰ متری و مابقی به ۳۰۰ متر تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: آئین قرعه کشی امروز، مصوبه قرارگاه نهضت ملی مسکن استان است که بر اساس آن مصوب شد ۱۰ نفر از متقاضیان جوان و ۱۰ نفر از متقاضیان مسن به عنوان نماینده ۹۰۰ متقاضی در این مراسم حضور داشته باشند و باید اذعان داشت که برای محله پنج باید قرعه کشی انجام شود چرا که تاکنون ۴۰ نفر متقاضی دریافت زمین ۴۰۰ متری هستند.

میرزایی بیان کرد: در محله‌های ۹، ۱۰، ۱۵ و ۱۶ شهر جدید امیرکبیر هشت هزار قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده در صورتیکه طرح از سوی مشاور تأیید شود کل اراضی شهر امیرکبیر را به تبدیل به زمینهای ۲۰۰ متری خواهیم کرد.

آسیب شناسی در حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: استان مرکزی جزو چهار استان برتر اقتصادی کشور است و ظرفیت جمعیت پذیری در استان را از هر لحاظ دارد و باید برای جوان سازی این شهر اقدامات جدی صورت گیرد.

پروین مفتح زاده افزود: از حیث جوانی جمعیت، مرکزی جزو استان‌های سالمند کشور است و در حوزه موالید در سه دهه اخیر نیز دچار آسیب شده است.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه مردم و دولت باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند تا زمینه رشد فراهم شود، گفت: حمایت‌های دولت بیشتر جنبه تشویقی دارد و در ۲ سال گذشته قانون جوانی جمعیت در مجلس مصوب و ابلاغ شد و از این قانون رهبر انقلاب اسلامی به عنوان قانون خوب یاد کردند.

وی گفت: واگذاری جمعیت یکی از حمایت‌های دولتی در راستای اجرای طرح قانون جوانی جمعیت است که در استان مرکزی سقف واگذاری زمین با متراژ ۲۰۰ متر پیش بینی شده است.

مفتح زاده با بیان اینکه باید هوشیار باشیم که در استان مرکزی با چاله جمعیتی مواجه نشویم، گفت: با توجه به اینکه خانواده‌ها برای جوانی جمعیت استان نیازمند حمایت هستند اما در گام نخست می‌طلبد خانواده‌ها با چالش‌ها و آسیب‌های جامعه سالمند آشنا شوند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح آسیب شناسی حوزه سالمندان در استان مرکزی آغاز شده که یکی از آسیب‌ها توسعه فازهای خانه سالمند در استان مرکزی است که جای خوشحال ندارد چراکه سبب کوچ خانواده‌ها خواهد شد.

کد خبر 6079887

دیگر خبرها

  • ۹۰۰ قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت در امیرکبیر واگذار شد
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز
  • اجرای طرح و برنامه‌های محله دوستدار کودک
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان
  • گرامیداشت روز جهانی اوتیسم در اصفهان
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • یزد رتبه دوم کشوری در غربالگری سرطان روده بزرگ
  • تجلیل فرماندار و شهردار اصفهان از «رضا واثقی» خیر نیکوکار منطقه ۱۰
  • تجلیل شهردار اصفهان از «رضا واثقی» خیر نیکوکار منطقه ۱۰
  • اجرای ۱۰۰ برنامه اجتماعی و فرهنگی در استان مرکزی هدفگذاری شد