Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در پیامی با تبریک در پیش بودن ایام فرخنده میلاد مبارک حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) و ایام نیمه شعبان به عموم مردم، اظهار داشت: سزاوار است در شب نیمه شعبان همۀ مردم در خانه های خود دست به دعا بردارند و خدا را به آن حضرت و اجداد طاهرینش قسم دهند و سلامتی هر چه زودتر بیماران و پایان این بلای همه جا گیر را از او بخواهند و مطمئن باشند این دعاها به هدف اجابت نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن توصیه مجدد عموم مردم به رعایت توصیه های بهداشتی، بار دیگر از تلاش های کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا و نجات مبتلایان تقدیر و بیان کرد: بهترین سپاسگزاری از کادر پزشکی و درمانی عمل به توصیه های آنان است، مردم عزیز ما همچنان که تاکنون توصیه های مسؤولان بهداشتی و کادر درمانی را رعایت کرده اند، از این به بعد نیز به این توصیه ها عمل کنند و حتی الامکان از خانه های خود جز به هنگام ضرورت خارج نشوند.

مرجع تقلید شیعیان همچنین تلاش های خالصانه گروه های جهادی مرکب از طلاب و روحانیون جوان، دانشجویان و بسیجیان در همکاری با کادر پزشکی را ستایش کردند.

به گزارش تسنیم، آیت الله مکارم شیرازی هدایایی را به گروه های جهادی مقابله با بیماری کرونا و همچنین خانواده هایی که عزیزان خود را در این راه از دست داده اند، تقدیم کرد.

 

توصیه آیت‌الله علوی‌گرگانی برای رفع کرونا / مردم ‌به حضرت علی‌اکبر(ع) متوسل شوند
آیت‌الله علوی گرگانی در پاسخ به تعدادی از مجموعه‌های مردمی برای شیوه توسل در روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) برای رهایی از کرونا، توصیه‌هایی را مطرح کردند.

برخی از مجموعه های مردمی درباره راه های گرامیداشت روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) از محضر حضرت آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان سوال داشته اند.

بنابر این گزارش، آنچه در ادامه می آید شرح سوال و نظر معظم له است:

پرسش:

«مسئول محترم دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی دامت برکاته؛

سلام علیکم

اعیاد شعبانیه مبارک

احتراما در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از خانواده های محترم نگرانی و تشویش فکری دارند، برخی از مجموعه های مردمی و نیز علاقمندان به ساحت مقدس حضرات معصومین علیهم السلام در نظر دارند در روز یازدهم شعبان المعظم، مصادف با زادروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام که روز جوان نیز نامیده شده، با تمسک به قرآن کریم، خداوند متعال را به مقام و جایگاه حضرت علی اکبر علیه السلام قسم دهند تا به زودی شر این ویروس از جوامع بشری کوتاه و بیماران شفای عاجل پیدا کنند.

در این راستا بنا است موارد زیر به صورت عمومی اعلام شود:

_قرائت عمومی یک سوره از سوره های مبارکه قرآن کریم و هدیه به حضرت علی اکبر علیه السلام

_قرائت یک سوره توسط جوانان به نیت سلامتی والدین

_قرائت یک سوره توسط توسط والدین برای سلامت و عاقبت بخیری جوانان

لذا تقاضا داریم نظر مبارک حضرت آیت الله علوی گرگانی در این خصوص را اعلام فرموده و معظم له در خصوص قرائت کدام سوره از سوره های مبارکه قرآن کریم در محورهای سه گانه فوق ، ما را راهنمایی فرمایند.

پیشاپیش از ارائه رهنمود معظم له نهایت تشکر را داریم.»

پاسخ معظم له:

در پی درخواست جمعی از ارادتمندان به ساحت مقدس حضرات معصومین علیهم السلام از حضرت آیت الله علوی گرگانی دامت برکاته در خصوص تمسک به قرآن کریم در روز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام(روز جوان) به منظور هدیه به ساحت مقدس آن حضرت و نیز عافیت و عاقبت بخیری جوانان و همچنین سلامت و عافیت والدین گرامی؛معظم له بر اساس تقاضای مذکور رهنمودهایی به شرح زیر ارائه فرمودند:

_قرائت عمومی سوره مبارکه صف و هدیه به ساحت مقدس حضرت علی اکبر علیه السلام؛

_قرائت سوره مبارکه واقعه توسط جوانان عزیز به جهت سلامت و عافیت والدین محترم و همچنین رحمت و مغفرت واسعه برای والدین محترمی که از دار دنیا رفته اند؛

_قرائت سوره مبارکه الرحمن توسط والدین گرامی به جهت عافیت و عاقبت بخیری جوانان عزیز.

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید کرونا حضرت آیت الله علوی گرگانی حضرت علی اکبر علیه السلام روز ولادت حضرت علی اکبر ساحت مقدس قرآن کریم معظم له

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مردم افغاستان از ایران: بزن همسایه

به گزارش "ورزش‌سه"، این در حالی است که شاگردان وحید شمسایی موفق شده‌اند با دو پیروزی پیاپی مقابل افغانستان و بحرین صعودشان به مرحله بعدی را مسجل کنند، اما افغانستان همسایه ایران که از مرتضایی به عنوان یک سرمربی ایرانی بهره می‌برد، پس از شکست در بازی اول مقابل ایران و تساوی مقابل کویت در بازی دوم، حالا برای صعود نیاز به این دارد که ایران کویت را شکست دهد و خودش مقابل بحرین که با دو شکست از دور مسابقات حذفی زودهنگام داشته، به پیروزی دست پیدا کند.

در همین راستا فیروز مشعوف یکی از ورزشی‌نویسان افغانستان در آستانه بازی‌های دور سوم گروه چهارم مسابقات با انتشار متنی از وحید شمسایی و شاگردانش تقاضا کرده که کویت را شکست دهند تا افغانستان بتواند با شکست بحرین به مرحله حذفی راه پیدا کند.

این متن جالب را در ادامه می‌خوانید...

« امروز در گروه D مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال آسیا، در دو بازی حساس به صورت همزمان ایران با کویت و ما با بحرین جدال خواهند کرد.

ایران با شش امتیاز صعود کرده، اما صدرنشینی‌اش به اما و اگر است. اما و اگری که شاید خواسته و با یک باخت تاکتیکی در روز پایانی به ضرر افغانستان تمام شود. بحرین حذف شده، ما و کویت نیز در شرایطی حساس برای صعود امیدواریم. شرایط صعود افغانستان طوری است که قسمتی از آن در دست خودمان و بخش دیگرش در دستان همسایه قدرتمندمان ایران است.

شکست عجیب جاپان در بازی اول برابر قرقیزستان همه معادلات را بهم ریخت، زیرا ما در ابتدا دغدغه‌مان دوم شدن در گروه و بازی نکردن با جاپانی بود که فکر می‌کردیم به احتمال زیاد صدرنشین گروه سوم می‌شود، ولی حالا باید به فکر صعود از گروه باشیم.

تیم ملی افغانستان در شرایطی به مسابقات جام ملت‌های آسیا پا گذاشته که مجید مرتضایی سرمربی ایرانی این کشور همسایه به شمار می‌رود و بسیاری از بازیکنان این تیم در لیگ برتر فوتسال ایران توپ می‌زنند.

حالا اگر قرار باشد ایران در صورتی که آنطرف جاپان تیم دوم گروه C شود، به دلیل اینکه در یک چهارم با این تیم بازی نکند، هدفمندانه به کویت ببازد، دودش به چشم افغانستان با انگیزه‌ای میرود که حیف است با این همه استعداد و پتانسیل در دور حذفی حضور نداشته باشد، البته مشروط بر اینکه ما نیز همان افغانستانی باشیم که همه انتظارش را دارند و برای شکست بحرین مثل جدال با کویت به چالش کشیده نشویم.

بهرحال اگر یک از هزار، معادلات گروه C همانی شود که ایران نمیخواهد، به قول مردم افغانستان، ما با "پیراهن لرزه" مقابل بحرین به میدان خواهیم رفت، زیرا با تمام اندیوالی (به معنای رفیق نزدیک)، رفاقت و البته رقابت، آنچه از نوع بازی ایران برابر بحرین دیدیم، ته دل‌مان میگوید، ایران به کویت میبازد تا در مرحله بعدی با جاپان بازی نکند.

هر چند این اتفاق نا دیدنی و ناخوشایند حذف ما را حتی اگر 100 گل به بحرین هم بزنیم تلخ‌تر خواهد کرد، اما توقع ما در قدم اول فوتبال پاک و بازی جوانمردانه و در قدم بعدی به جا آوردن رسم همسایه‌داری است، پس همان ایرانی باشید که همه انتظارش را داریم.
ورنه همه میدانیم که فوتسال ایران کجا، بحرین کجا و کویت کجا!
پس بزن همسایه، بخاطر ما هم که شده گل بزن.‌»


دیدار ایران و کویت و افغانستان و بحرین از ساعت 17:30 دقیقه به صورت همزمان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • نوسازی مرجعیت
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • سرگرد اکبر دهقانی فرمانده پاسگاه سی ریز شد
  • درخواست مردم افغاستان از ایران: بزن همسایه
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند