Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@09:19:02 GMT

مشاهده بیماری زنگ زرد در مزارع گندم آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۵۸۲۱

مشاهده بیماری زنگ زرد در مزارع گندم آذربایجان شرقی

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان شرقی ؛جلال رحیم زاده از مشاهده بیماری زنگ زرد در مزارع گندم در برخی از شهرستان های  استان آذربایجان شرقی همچون هوراند  و کلیبر خبر داد و  اظهار داشت: کشاورزان عزیز در صورت مشاهده علائم زنگ زرد و سایر عوامل خسارتزا باید نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام نمایند و در صورتی که امکان تشخیص برای کشاورزان ممکن نبود به کارشناسان جهادکشاورزی مراجعه تا ضمن بازدید از مزرعه ، توصیه های لازم را به آنان انجام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نسبت به شیوع زنگ گندم هشدار داد و گفت: با توجه به رطوبت نسبی هوا در بسیاری از مناطق مزارع گندم احتمال شیوع زنگ زرد در مناطق شمالغرب استان بالا بوده به همین خاطر به کشاورزان توصیه می‌شود که مزارع گندم و جو خود را پایش کنند و در صورت مشاهده زنگ زرد و سایر عوامل خسارتزا برای مبارزه با کارشناسان پهنه مشورت کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در صورت مشاهده بیماری خطرناک زنگ زرد گندم (سرخه) با توجه به شیوع بیماری در برخی نقاط و مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بارندگی های اخیر هرچه سریعتر با سموم توصیه شده اقدام به سم پاشی کنند اظهار داشت: کشاورزان استان در صورت مشاهده این بیماری با سموم تیلت(پروپیکونازول) نیم لیتر در هکتار، فولیکور(تبوکونازول) یک لیتر در هکتار، آلتو(سایپروکونازول) نیم لیتر در هکتار و ایمپکت(فلوتریافول) یک لیتردر هکتار اقدام به سم پاشی کنند.

وی بیان داشت: کشاورزان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به مراکز جهادکشاورزی در شهرستانها و یا کلینیک های گیاهپزشکی مراجعه کنند.

رحیم زاده با بیان اینکه طبق ابلاغ وزارت جهادکشاورزی باید ۵۰ درصد از مزارع آبی گندم سمپاشی گردد گفت: ۶۶ هزار هکتار مزارع گندم آبی در استان وجود دارد از این رو جهت محفاظت اندام های رشدی مزارع گندم از عوامل خسارتزای قارچی بایستی ۵۰ درصد این مزارع با قارچ کش سمپاشی شود تا خللی در تولید محصولی اساسی گندم کشور بوجود نیامده و شاهد افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید گندم باشیم.

48

کد خبر 1372641

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی صورت مشاهده مزارع گندم زنگ زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری