Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:40:08 GMT

خسارت ۹۵۵ میلیارد ریالی سیل بهاری به مراوه‌تپه

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۵۹۳۲

خسارت ۹۵۵ میلیارد ریالی سیل بهاری به مراوه‌تپه

امانگلدی ضمیر روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خسارت‌ها در بخش "مسکن روستایی، جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب روستایی، راه ارتباطی، شبکه برق و گاز مناطق روستایی بود که بیشترین خسارت در بخش مسکن روستایی وارد شد که علاوه بر تخریب ۲۵ واحد مسکونی روستای "آق امام" به مسکن برخی اهالی ۶ روستای دیگر بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای احداث و تعمیر واحدهای خسارت دیده، جابجایی روستا به دلیل رانشی بودن، تهیه زمین و آماده سازی معابر آن ۷۳۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ضمیر یادآور شد: براثر بارش شدید و نقطه‌ای باران شب ۱۱ فروردین امسال، علاوه بر قطع راه دسترسی روستاهای "پالچیقلی گوگلان، آلتی آغاچ و آقلر" مراوه‌تپه، ۳۸۳ راس دام عشایر این شهرستان نیز تلف شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، این باران شدید و رگباری موجب رانش زمین در روستای "آق امام" بخش گلیداغ، تخریب ۲۵ واحد مسکونی این روستا و تخریب ۸ دهنه پل بین روستایی و بین محله‌ای این روستا و دو روستای"عرب‌قاری حاجی" و "گوندر" شد.

فرماندار مراوه‌تپه گفت: این بارندگی مقطعی که ۴۰ دقیقه طول کشید و در برخی زمان‌ها با بارش تکرگ همراه بود به ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گندم و کلزا بخش گلیداغ مراوه تپه خسارت زد.

ضمیر گفت: با همکاری مدیریت بحران فرمانداری، جمعیت هلال احمر و سایر ادارات و نهادها، ۲۵ خانوار آسیب دیده در مدرسه روستای "آق امام" به صورت موقت اسکان داده شدند و عملیات احداث جاده جایگزین این روستا هم از دیروز جمعه آغاز شد.

وی افزود: پس از خسارات حوزه مسکن، بخش راه‌های ارتباطی با ۸۷ میلیارد ریال، جهادکشاورزی با ۶۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال، آب منطقه‌ای با ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، آب و فاضلاب روستایی با ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، حوزه برق با یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال و بخش گاز نیز با ۵۰۰ میلیون ریال در رده‌های بعدی خسارت سیل و رانش زمین در مراوه تپه قرار دارند.

بارش شدید روزهای پایانی سال ۹۷ هم موجب جاری شدن سیل در برخی مناطق شهری و روستاهای مراوه تپه و وارد شدن خسارت به ۷۶۹ واحد مسکونی که ۵۶۲ واحد آن نیاز به بازسازی مجدد و ۲۰۷ واحد نیز نیاز به تعمیر داشت که عملیات نوسازی خانه های تخریب شده ادامه دارد.

شهرستان مرزی مراوه تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۵۶ روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها گنبدکاووس گلستان مراوه تپه سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس گلستان مراوه تپه سیل گنبدکاووس گلستان مراوه تپه سیل میلیون ریال مراوه تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان برآورد اولیه خسارت سیل در این استان را ۱۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که این خسارت همچنان با توجه به حجم بارندگی‌ها در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، روح الله سرگزی، اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه‌های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براثر بارش‌های شدید رگباری اخیر علاو بر مسدوی راه‌های ارتباطی آب سدکهیر در جنوب این استان با ظرفیت ۳۴۳ میلیون متر مکعب سرریز کرده است.

وی توصیه کرد: شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفر‌های غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گزارش میزان بارش از ۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی جنوب استان از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است.

محسن حیدری اظهار کرد: از ایستگاه‌های چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان۱۴۳، بانست۱۷۵، بریس۱۱۷ میلی متر بارندگی گزارش شد.

وی ادامه داد: از ۱۵۵ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان ۲۹.۵، راسک ۴۷، نیکشهر ۹۲.۱، ایرانشهر ۷۹.۵، بمپور ۹۱.۵، دلگان۶۷، خاش ۳۰.۱، سراوان ۴۵، مهرستان ۶۶، نصرت آباد ۷.۵، میرجاوه ۳.۵، زابل ۸.۷ زهک ۱۳.۳ میلی متر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان بویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

حیدری به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند همچنین دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • تاثیر مطلوب بارندگی‌های بهاری بر کشت آبی استان مرکزی
  • سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • خسارت ۳ میلیارد ریالی به تأسیسات شهرستان دیر
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • جبران خسارت ۳۴۰ میلیون ریالی شاکی پرونده خدمات آسانسوردر ارومیه