Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، همزمان با افزایش محدودیت ها در خصوص فاصله گذاری اجتماعی برای مبارزه با همه‌گیری کرونا، نوعی عدم تناسب در میان دستگاه‌های اجرایی کشور به چشم می‌خورد.

از یک سو روز جاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در خصوص کاهش شدید مصرف بنزین گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در 15 روز اول فروردین‌ماه سال 99 به 44 میلیون لیتر رسیده است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف بنزین 50 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان مدیر برنامه‌ریزی  این شرکت نیز به مالکانی که از ابتدای زمان سهمیه بندی از کارت سوخت خود استفاده نکرده‌اند، گفت: کارت‌های سوخت قابلیت ذخیره ۳۶۰ لیتر بنزین را دارند که با این حساب اگر فردی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی از سهمیه‌اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت‌ماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد.

انتشار این اخبار آن هم در روزهایی که دولت سعی می کنند مردم را به در خانه ماندن تشویق کند، نشان وجود از نوعی ناهماهنگی میان دستگاه های اجرایی کشور به ویژه شرکت ملی پالایش و پخش دارد.

این درحالی است که حسن روحانی، رییس‌جمهور در تماس‌های تلفنی با هفت عضو کابینه و رییس کل بانک مرکزی، دستوراتی درباره موضوعات مختلف و به‌ویژه مبارزه و مدیریت بیماری کرونا و ارزیابی دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صادر کرد. وی همچنین در تماس تلفنی با بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در خصوص تامین انرژی و فعالیت موثر در تولیدات پتروشیمی و فضای جهانی نفت و موضوعات پیرامون این موضوع، دستوراتی را صادر کرد.

حال این ناهمسویی با اقدامات دولت و ستاد مبارزه با کرونا از سوی معاونت وزارت نفت پیامی جز ضعف حکمرانی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ندارد.

از سوی دیگر مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصمیم گیری در خصوص افزایش ظرفیت ذخیره سازی کارت های سوخت از ٣۶٠ لیتر به ۴٢٠ را منوط به مصوبه دولت دانسته است. حال آنکه به نظر می‌رسد ارجاع چنین تصمیماتی به هیات دولت نشان از ضعف حکمرانی در معاونت وزارت نفت است. وگرنه اینکه تصمیم گیری در خصوص امری که الزامات اجرایی آن در حد یک زیرمجموعه معاونت وزارت نفت است، چندان نباید پیچیده و درگیر بروکراسی باشد. البته این ضعف در حکمرانی یک معاونت وزارت نفت آن هم در چنین شرایط فوق‌العاده‌ای می تواند لطمات سنگینی به تصمیمات دولت در خصوص فاصله گذاری اجتماعی وارد کند.

سناریوی دیگری که در خصوص انتشار این دست اخبار از سوی شرکت ملی پخش محتمل است، ایجاد ظرفیت مازاد ذخیره سازی بنزین است. به نظر می رسد با توجه به کاهش چشمگیر مصرف بنزین و همچنین افت صادرات این محصول، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با چالش جدی ذخیره‌سازی سوخت مواجه است و بدین طریق تمایل دارد از باک خودروها به منظور افزایش ظرفیت ذخیره سازی بهره ببرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ستاد مبارزه با کرونا بنزین دستگاه های اجرایی کارت سوخت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی معاونت وزارت نفت پالایش و پخش ذخیره سازی مصرف بنزین شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار / ثبت رشد ۲۲ درصدی

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، حجم توزیع سوخت در سراسر کشور روز چهارشنبه (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) به ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین رسید که در مقایسه با رقم ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مدت مشابه پارسال (هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، بیش از ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، میانگین توزیع روزانه بنزین در سراسر کشور از یکم تا هشتم فروردین امسال به ۱۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسید که این عدد در مقایسه با رقم ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر طی دوره مشابه پارسال (یکم تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲)، ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر معادل ۵.۳ درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواست با مدیریت مصرف سوخت و رعایت موارد مربوط به مصرف بهینه، کارکنان این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی‌سابقه در مصرف بنزین سراسر کشور به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱ درصدی مصرف سوخت در ۹ فروردین ۱۴۰۳/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین
  • افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین استان قزوین در نوروز ۱۴۰۳
  • مصرف سوخت همچنان افزایشی است
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار / ثبت رشد ۲۲ درصدی
  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار