Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی (TritApp) در یک تفاهم‌نامه مشترک، اقدام به راه‌اندازی« شبکه اجتماعی اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی تهران» کردند.

حفظ چارچوب‌های تخصصی و عدم انتشار این موضوعات در فضای جامعه، نکته کلیدی است که در این طرح مدنظر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد متخصصان، عدم توجه کافی به پیشگیری از انتشار موضوعات تخصصی در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، احتمال ایجاد حاشیه‌ها و دغدغه‌های نادرست در سطح جامعه را بیشتر می‌کند.

به همین دلیل، TritApp به‌عنوان یک شبکه تخصصی با حضور متخصصان غربال شده شکل گرفته است تا خدمات مختلفی را در این حوزه ارائه کند.

یکی از موارد مهم در این طرح، «پرسش از ایران؛ پاسخ از چین است». ظرفیتی که توسط TritApp و با نظارت اساتید مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به اجرا در آمده است. این کار در قالب راه‌اندازی کانال ارتباطی مستقیم و سریع میان متخصصان ایرانی و چینی در مواجهه با COVID-۱۹ اجرایی شده است.

در این طرح، پرسش‌های متخصصان ایرانی گردآوری شده و پس از ترجمه به زبان چینی، در اختیار متخصصان فعال در حوزه مدیریت، کنترل و درمان COVID-۱۹ در شهر ووهان چین قرار می‌گیرد. پاسخ این پرسش‌ها نیز ترجمه شده و پس از تأیید اساتید، در TritApp به اشتراک گذاشته می‌شود.

«تجربه‌های یک دقیقه‌ای (۱ Minute COVID-۱۹)» بخش دیگری از این طرح است. این طرح از روزهای آغازین شیوع کرونا آغاز و با بهره‌گیری از تجربه‌های موفق موجود در کنترل بیماری‌های همه‌گیر طراحی شده است.

در این همکاری مشترک قرار است زمینه «به اشتراک‌گذاری به‌هنگام درس‌آموخته‌‌ها، یافته‌ها و تجربه‌های مدیریتی و تخصصی کادر بهداشت و درمان» به‌منظور تکرار تجربه‌های موفق در سایر مراکز و پیش‌گیری از تکرار خطاهای احتمالی در حین دوره بحران COVID-۱۹ نیز فراهم شود.

متخصصان و مدیران فعال در حوزه مهار کرونا ویروس،‌ یافته‌های خود را در چارچوب ویدئو، صوت (پادکست) یا متن به ساده‌ترین شکل ممکن در TritApp به اشتراک می‌گذارند.  این محتوا پس از بررسی و بازبینی اساتید صاحب تجربه مجتمع بیمارستانی امام‌ خمینی (ره)، در صورت تأیید در یک کانال عمومی در اختیار سایر متخصصان قرار خواهد گرفت.

«راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال جدیدترین مقالات، دستورالعمل‌ها و درس‌آموخته‌ها» هم در این طرح مدنظر قرار گرفته است. با توجه به حضور تیم‌های متخصص کشورهای مختلف در TritApp به‌ویژه متخصصان ایران و چین، جدیدترین مقالات، گایدلاین‌ها و درس‌آموخته‌های منتشر شده در زمینه مدیریت، کنترل و درمان کرونا ویروس جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مراجع اصلی دریافت می‌شود و (در صورت نیاز پس از ترجمه از زبان چینی به پارسی و انگلیسی) از طریق TritApp در اختیار متخصصان علوم پزشکی کشور قرار می‌گیرد.

همچنین «‌اشتراک‌گذاری جدیدترین ویدئوها و محتواهای آموزشی» با حضور تیم‌های متخصص چینی در کنار بهره‌گیری از تیم مترجم توانمند، زمینه را برای ترجمه و اشتراک‌گذاری جدیدترین ویدئوهای آموزشی در مورد مهار کرونا ویروس جدید ایجاد کرده است.

با توجه به این‌که تجربه‌های متخصصان ایرانی در دوره مواجهه با این بیماری، بسیار ارزشمند است و علاوه بر ایران برای متخصصان کشورهای همسایه و حتی کشورهای دیگر جهان هم کاربردی است قرار است این تجربیات در اختیار آن‌ها هم قرار گیرد.

از این رو در حال حاضر جمع زیادی از متخصصان کشورهای افغانستان و عراق در این شبکه اجتماعی حضور دارند تا از این تجربیات بهره ببرند. متخصصان در یک فضای کاملا تخصصی و به‌دور از حاشیه‌های اجتماعی، پرسش و پاسخ‌های تخصصی خود را در حوزه مقابله با کرونا ویروس جدید مطرح کرده و در مورد آنها بحث و تبادل نظر می‌کنند. این کار ظرفیت خوبی برای مدیریت، کنترل و درمان COVID-۱۹ محسوب می‌شود.‌

TritApp یک شبکه اجتماعی تخصصی در حوزه علوم پزشکی است که هدف اصلی آن شبکه‌سازی و پوشش تعامل‌های تخصصی همه ذی‌نفعان حوزه علوم پزشکی در خاورمیانه و شمال آفریقا است. متخصصان، علاقمندان و پژوهش‌گران به‌منظور نصب نسخه موبایل (Android وiOS) یا وب، می‌توانند از مسیر landing.tritapp.net  به TritApp دسترسی پیدا کنند و پس از نصب، ‌ثبت‌نام و احراز تخصص در چارچوب این شبکه اجتماعی تخصصی مرجع، فعالیت کنند و با سایر متخصصان در ارتباط باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا کنترل و درمان شبکه اجتماعی کرونا ویروس راه اندازی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

 

به گزارش تابناک و به نقل از زومیت، واتس‌اپ قرار است میزبان چند ویژگی کاربردی جدید شود. یکی از این ویژگی‌های جدید به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌ها را از طریق شبکهٔ محلی به اشتراک بگذارند و قابلیت مهم دیگر، امکان اضافه کردن یادداشت به مخاطبین خواهد بود.

پیش‌تر اطلاعاتی دربارهٔ به اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق شبکهٔ محلی منتشر شده بود و اسکرین‌شات‌های جدیدی که از صفحهٔ نصب اپلیکیشن واتس‌اپ منتشر شده، نشان می‌دهند که کاربران برای فعال کردن این قابلیت نیاز به چه مجوزهایی دارند.

 
تصاویر منتشرشده از نسخهٔ بتای ۲٫۲۴٫۹٫۲۲ در سیستم‌عامل اندروید نشان می‌دهند که واتس‌اپ در حال ایجاد روش جدیدی برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و سایر فایل‌ها با کاربرانی است که در فاصلهٔ نزدیک قرار دارند. در این روش نیازی به شبکهٔ موبایل و اینترنت نخواهد بود.

با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

برای استفاده از قابلیت جدید، کاربران باید مجوز را به واتس‌اپ بدهند و هر وقت بخواهند، می‌توانند این مجوزها را لغو کنند. اشتراک‌گذاری فایل‌ها مانند پیام‌های واتس‌اپ بر پایهٔ سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) است و شماره‌های تلفن در طول فرایند به‌اشتراک‌گذاری پنهان می‌مانند.

یادداشت اختصاصی
واتس‌اپ هم‌چنین قصد دارد قابلیتی ایجاد کند که به کمک آن، کاربران بتوانند یادداشت‌هایی را به مخاطبین خود اضافه کنند. نسخهٔ بتای واتس‌اپ یادداشت‌ها را در صفحهٔ مخاطبین فعال می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات مفیدی را در مورد مخاطب اضافه کنند.

یادداشت‌ها تنها برای کاربری که آن‌ها را نوشته است، قابل‌مشاهده است و برای مخاطب نمایش داده نمی‌شوند. قابلیت یادداشت‌ها تنها برای اپلیکیشن موبایلی واتس‌اپ نخواهد بود و در دسترس کاربران نسخهٔ وب نیز قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های جدید واتس‌اپ فعلاً در نسخهٔ بتا قرار دارند و هنوز مشخص نیست که آیا وارد نسخهٔ پایدار خواهند شد یا نه؛ بااین‌حال اگر قابلیت‌ها از نظر کاربران مفید باشند، احتمال این وجود دارد که در به‌روزرسانی‌های جدید در دسترس کاربران قرار گیرند.

 

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز