Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@04:33:46 GMT

سوریه دستگاه تنفس مصنوعی ساخت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۶۰۸۰

سوریه دستگاه تنفس مصنوعی ساخت

صنعت‌گران سوریه در شرایطی که این کشور طی یک دهه گذشته با تحریم‌های شکننده روبه رو بوده توانستند با اتکا به توان داخلی، نخستین دستگاه تنفس مصنوعی را تولید کنند.

به گزارش ایرنا؛ روزنامه برخط الوطن سوریه روز شنبه نوشت: با ابتکار و تلاش بخش خصوصی برای اولین بار در این کشور دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شد و این دستگاه مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فارس الشحیایی» رئیس اتاق صنعت حلب سوریه در این باره گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب و نیاز کشور به دستگاه تنفس مصنوعی تصمیم گرفتیم تا یک تیم ویژه برای تولید این دستگاه تشکیل دهیم و با استفاده از تجربیات بومی از «الف» تا «ی » تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این دستگاه را تولید کنیم.

وی با یادآوری اینکه با آغاز بحران کرونا شعار ما این بود که " اگر نتوانیم دستگاه تنفس مصنوعی بومی تولید کنیم، سزاوار نیستیم که صنعتگر باشیم"، افزود: صنعتگران سوری با همکاری مهندسان پزشکی توانستند در کوتاهترین زمان نمونه اولیه این دستگاه را تولید کنند که در مرحله آزمایشی قرار دارد.

رئیس اتاق صنعت شهر حلب سوریه توضیح داد: در مکانیزم پمپاژ هوای این دستگاه از برخی نوآوری‌های فنی بومی و برای سیستم کنترل نوآورانه آن که از طریق صفحه لمسی ویژه انجام می شود یک برنامه نویسی بومی استفاده شده است.

الشحیایی افزود: تولید انبوه این دستگاه تنفس مصنوعی پس از موفقیت در مرحله آزمایشی آغاز خواهد شد و در مراکز درمانی سوریه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، سوریه که در ۹ سال گذشته درگیر جنگ با تروریست‌ها و تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب روبه رو بوده است در شرایط کنونی که باید با ویروس کرونا مقابله کند به شدت به تجهیزات و لوازم پزشکی نیاز دارد.

به نوشته الوطن تعداد دستگاه‌های تنفس مصنوعی در بیمارستان‌های سوریه از ۶۵۰ دستگاه تجاوز نمی‌کند و این کشور برای درمان بیماران کرونا به شدت به این نوع دستگاه نیاز دارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت سوریه تاکنون ۱۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031no

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوریه دستگاه تنفس مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ سرپرست آموزش و پرورش استان در آیین آغاز ساخت یک مدرسه و بهره برداری از ۴ باب زمین چمن مصنوعی در شهرستان بهمئی گفت: برای ساخت مدرسه ۲ کلاسه روستای دره خرزهره در بخش ممبی شهرستان بهمئی یک میلیارد تومان اختصاص یافت.
جمالی افزود: این مدرسه تا شهریورماه آینده ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: این مدرسه با زیر بنای ۷۵ متر مربع برای حدود ۱۰۰ دانش آموز با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، خیر مدرسه ساز و آموزش و پرورش استان ساخته می‌شود.
حسینی افزود: با بهره برداری از فضا‌های آموزشی در حال ساخت، سرانه فضا‌های آموزشی در بهمئی نسب به گذشته به بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهمئی هم با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱، عملیات ساخت ۴ زمین چمن مصنوعی دانش اموزی در نقاط مختلف این شهرستان آغاز شد گفت: با این اقدام سرانه فضا‌های ورزشی در بهمئی طی ۲ سال اخیر از ۵۰ به ۸۰ سانتی متر برای هر دانش آموز رسیده است که این شاخص در کشور یک متر برای هر دانش آموز است و در آینده افزایش بیشتری خواهد داشت.
مسعود فرحبخش اعتبار هزینه شده در این ۴ طرح ورزشی را بیش از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند
  • آغاز ساخت یک مدرسه و افتتاح ۴ چمن مصنوعی در بهمئی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت