Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:10:35 GMT

رییس دانشگاه شریف: کیفیت آموزش مجازی ارتقا می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۶۱۶۳

رییس دانشگاه شریف: کیفیت آموزش مجازی ارتقا می‌یابد

جلسه دیدار عیدانه‌ هیات رئیسه دانشگاه شریف با حضور برخی از نمایندگان کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی، شورای صنفی و نمایندگان نشریات دانشگاه شریف امروز - شنبه - به‌ صورت مجازی برگزار شد.

محمود فتوحی فیروزآباد در این جلسه با تبریک عید نوروز و آرزوی سلامتی و تمام شدن شرایط بحرانی کرونا افزود: تمام تلاش مجموعه دانشگاه این است که همه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به صورت مجازی ادامه پیدا کند تا ترم حاضر لطمه‌ نبیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دانشگاه شریف از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با وزارت بهداشت ارتباط داشت تا در خصوص نرم‌افزاری کمک‌حال کشور در این شرایط باشد.

رییس دانشگاه شریف با بیان اینکه با وجود کیفیت پایین‌تر آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری، بهترین شیوه اتخاذ و اجرا خواهد شد، افزود: برای این روند برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

فتوحی از مسئولان دانشگاه خواست که سامانه کلاس‌های آنلاین را در اختیار گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی نیز قرار دهند و اظهار داشت: باید برگزاری انتخابات مجازی به صورت الکترونیک برای تشکل‌ها فراهم شود و در شرایط فعلی در فضای مجازی ارتباط مسئولان با دانشجوها بیشتر شود. زیرا تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعطیل‌ نشدن ترم است.

رییس دانشگاه شریف در تشریح اوضاع بودجه دانشگاه گفت: ۱۵ درصد بودجه سال ۹۷، در فروردین ۹۸ در اختیار دانشگاه قرار گرفت و بودجه سال ۹۸ نیز به طور کامل هنوز پرداخت نشده تا در مجموع سال‌های ۹۷ و ۹۸ دانشگاه از دولت حدود ۱۵ درصد بودجه یک‌سال را طلبکار شود. از طرفی پیش‌بینی‌ناپذیری آینده، وضعیت خوابگاه‌ها را در ترم بعد با ابهام مواجه می‌کند ولی تلاش دانشگاه رفع مشکلات اسکان در خوابگاه‌هاست. بر همین اساس با اتمام پروژه خوابگاهی شهید رجایی، حدود ۴۰۰ نفر به جمعیت خوابگاهی اضافه می‌شوند.

وی در خصوص شرایط پردیس دانشگاه توضیح داد: پردیس در دوره مدیریت قبلی دانشگاه شکل گرفت و بعد از چهارسال شورای دانشگاه تصمیم گرفت که فعالیتش متوقف شود. سپس شورای دانشگاه با گذاشتن سه شرط شفافیت مالی، کیفیت علمی و آموزشی و شفاف‌سازی مدیریتی اجازه فعالیت مجدد آن را صادر کرد. البته در پردیس استانداردهای علمی سختگیرانه اعمال شده تا تعداد دانشجوهای پردیس محدود شود. همچنین درآمد حاصل از پردیس در دوره‌های قبلی به پیشبرد پروژه‌های عمرانی دانشگاه کمک کرده است و برای دوره جدید نیز برای این درآمد بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رییس دانشگاه شریف در خصوص دیگر راهکارهای دانشگاه برای درآمدزایی گفت: از نظر حجم قراردادهای ارتباط با صنعت، ‌دانشگاه شریف رتبه اول ایران و رتبه ۱۷ رده‌بندی QS را بدست آورده اما با این وجود، تعداد اعضای هیات علمی درگیر با صنعت کم است.

وی ادامه داد: دانشگاه مشوق‌هایی در معاونت پژوهشی در نظر گرفته‌ است ولی نمی‌توانیم استادان را به کاری مجبور کنیم.

فتوحی از کاهش مراجعه تعداد اساتید با کیفیت برای استخدام در یکی دو سال گذشته خبر داد و افزود: اگر هرسال ۳۰ نفر را به عنوان اعضای هیات علمی استخدام کنیم، با در نظر گرفتن بازنشستگی تعدادی از استادان در سند چشم‌انداز دانشگاه به نسبت دانشجو به استاد، ‌به عدد ۱۷ استاد می‌رسیم که در حال حاضر حدود ۲۲ یا ۲۳ است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در حالت عادی باید دوساله درسش را تمام کند، گفت:  در صورتی ترم تحصیلی دانشجو بیشتر می‌شود که پروژه‌ او نیاز به زمان بیشتر یا امکانات خاص داشته باشد.

فتوحی از شورای صنفی خواست که راهکارهایی برای رفع مشکل سنوات را به دانشگاه ارائه دهند تا دانشجوها به موقع فارغ‌التحصیل شوند.

ساختمان جدید آموزش و دانشکده مکانیک در سه ماهه اول ۹۹ افتتاح می‌شود

در ادامه سید فرشاد فاطمی اردستانی معاون اداری و مالی دانشگاه نیز در این نشست از فعالیت‌ عمرانی در ایام تعطیلی دانشگاه گفت و اظهار داشت: ساختمان جدید آموزش و دانشکده مکانیک در سه ماهه اول ۹۹ افتتاح می‌شود و پارکینگ طبقاتی شمال دانشگاه هم تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین نرده‌کشی دیوار غربی دانشگاه قبل از حضور دانشجوها به پایان می رسد. البته سرعت پیش‌روی پروژه‌های عمرانی از سطح انتظار دانشگاه پایین‌تر است ولی با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای و شیوع کرونا، ‌راضی کننده است.

ترم تحصیلی پیش رو با  ارایه الکترونیکی بدون تعطیلی باید به پایان برسد

داود رشتچیان معاون اموزشی وتحصیلات تکمیلی نیز گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تصمیمات هیات رییسه دانشگاه، در نیمسال جاری به دلیل لزوم دانش آموختگی عده زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی یا برنامه‌ریزی برای آینده خویش و  مشکل سنوات معافیت از خدمت سربازی، به سرانجام رسانیدن درست امور آموزشی و اتمام این نیمسال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۸۵درصد از دروس نظری دانشگاه در نیمسال جاری توسط اساتید با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و غیرحضوری در حال ارایه است و بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران دروس خود را در کلاس‌های مجازی شریف به صورت برخط ارائه کردند.

معاون آموزشی دانشگاه شریف به مشارکت بیشتر دانشجویان و اساتید در استفاده از کلاس‌های مجازی تاکید کرد و افزود: اساتیدی که تاکنون به هر دلیل دروس خود را با استفاده از روش‌های الکترونیکی ارایه نکردند، با قید فوریت نسبت به شروع و پیگیری این امر اقدام کرده و جلسات تعطیل شده را جبران کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشجو دانشگاه صنعتی شریف محمود فتوحی فیروز آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشجو دانشگاه صنعتی شریف ویروس کرونا دانشجو دانشگاه صنعتی شریف رییس دانشگاه شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زارعی، ظهر پنجشنبه در نشست ستاد امتحانات آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به راه اندازی یک مرکز آزمون استاندارد آموزش و پرورش در تمامی استان‌های کشور گفت: آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷ به صورت الکترونیک برگزارمی شود.

وی افزود: در راستای تحقق این هدف هم اکنون برنامه‌هایی در حال اجراست، اما برای اجرای کامل آن نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب هستیم.

وی، تصریح کرد: تأمین امنیت آزمون‌ها به ریاست وزارت کشور و از طریق شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید قرار دارد که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تأمین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

زارعی، گفت: امسال حدود ۱۰۰ عنوان آزمون برگزار خواهد شود که برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری آن‌ها، تقریباً یک ماه عوامل اجرایی درگیر برگزاری این آزمون‌ها خواهند بود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در شرایط مطلوب نتیجه مطلوبی برای دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به آزمون‌های نهایی وضعیت موجود باید کاملاً بررسی و نقاط ضعف کاملاً احصا شود که این مهم در دروس مختلف مورد توجه و مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهد گرفت.

محسن زارعی، با اشاره به پراکندگی استان کرمان بر همکاری استانداری در راستای تجهیز حوزه‌های امتحانی تاکید کرد.

کد خبر 6082016

دیگر خبرها

  • برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها