Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@14:20:37 GMT

وقوع انفجار در مسیر کاروان نظامیان سعودی در جنوب یمن

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۶۱۶۴

وقوع انفجار در مسیر کاروان نظامیان سعودی در جنوب یمن

رسانه های یمن از وقوع انفجار در مسیر کاروان فرماندهی ائتلاف عربستان سعودی در استان عدن (جنوب غربی یمن) خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های یمنی از وقوع انفجار شدید در مسیر حرکت کاروان نظامیان ائتلاف عربستان سعودی در جنوب یمن خبر دادند.

روزنامه «عدن تایم» دقایقی پیش نوشت که یک بمب در جاده بین شهرستان المنصوره و البریقه واقع در غرب استان عدن به هنگام عبور کاروان «فرماندهی ائتلاف عربی» منفجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه وابسته به دولت مستعفی نوشت که کاروان نظامی مذکور به همراه تجهیزات نظامی، خودروهای زرهی در حال حرکت به مقر خود در شهرستان البریقه بود که انفجار رخ داد.

هنوز خبری از تلفات احتمالی این انفجار خبری مخابره نشده است ولی عدن تایم نوشت که این انفجار قوی بوده و متعاقباً صدای مهیبی در گستره وسیعی شنیده شده و یکی از خودروهای زرهی آسیب دیده است.

شهر عدن، پایتخت موقت دولت مستعفی عبد رَبّه منصور هادی است. منصور هادی خودش به همراه وزرای دولت مستعفی بیش از دو سال است که در ریاض، عربستان سعودی مستقر است. این شهر هفته‌های اخیر دور جدید از درگیری‌ها بین نیروهای مورد حمایت سعودی و اماراتی را به خود دیده است.

درگیری‌ها بین نیروهای مورد حمایت امارات (شورای انتقالی جنوب یمن) و نیروهای دولت منصور هادی مورد حمایت ریاض از اواخر تابستان گذشته از عدن آغاز شد و طی آن نیروهای شورای انتقالی مورد حمایت ابوظبی ادارات و ساختمان‌های دولت عدن را به اشغال خود درآوردند و در عرض یک ماه پیشروی آن‌ها به استان‌های ابین و شبوه هم رسید.

ناظران و تحلیلگران این درگیری‌ها را درگیری‌های نیابتی بین عربستان سعودی و امارات عربی متحده عنوان می‌کردند و بعد از چند ماه درگیری و کشتار که تلفات آن به بالای ۵۰۰ نفر رسید، نیروهای متخاصم ۱۴ بهمن ماه در شهر ریاض، با حضور سران امارات و سعودی توافق‌نامه‌ توقف درگیری‌ها را امضا کردند. با این حال درگیری‌ها امروز نشان می‌دهد اختلافات به رغم توافقات کما فی‌السابق پابرجاست.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: انفجار بمب یمن نظامیان سعودی عدن عربستان سعودی مورد حمایت درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس

رسانه‌های انگلیس امروز (چهارشنبه) از وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگ صنایع دفاعی این کشور موسوم به «بی‌ای‌ئی سیستمز» خبر دادند.

به گزارش مشرق از منابع خبری، این انفجار ساعت ۱۰ و ۴۹ دقیقه در منطقه «مون‌ماوثشر» واقع در جنوب ولز رخ داد.

یک سخنگوی بی‌ای‌ئی سیستمز گفت که در پی این حادثه، پروتکل‌های ایمنی فعال و نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

به گفته این سخنگو، حادثه امروز هیچ تلفاتی نداشته و علت بروز انفجار در دست بررسی است.

گفته می‌شود که این سایت در آستانه جنگ جهانی دوم راه‌اندازی شد و در اختیار نیروی دریای انگلیس بود. در این مرکز اکنون ۵۰۰ نفر فعال هستند.

این رویداد درحالی رخ می‌دهد که فشارها روی دولت انگلیس برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در پی جنگ غزه بالا گرفته است. حامیان فلسطین تاکنون تجمعات متعددی را مقابل دفاتر مختلف بی‌ای‌ئی سیستمز که گفته می‌شود با رژیم صهیونیستی همکاری دارد، برگزار کرده‌اند.

داده‌های آماری همچنین نشان می‌دهد که این شرکت طی یکسال گذشته، سود کلانی را به واسطه سفارش‌های تسلیحاتی دول غربی در پی جنگ اوکراین به جیب زده است.

دیگر خبرها

  • وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد
  • ​هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وقوع «درگیری منطقه‌ای تمام‌عیار»
  • تصاویر منتشر شده در رسانه ها از وضعیت خیابان ها در شهر مکلا در جنوب یمن در پی وقوع سیل
  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان + فیلم
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه