Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@21:05:42 GMT

سوریه دستگاه تنفس مصنوعی ساخت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۶۲۶۷

روزنامه برخط الوطن سوریه روز شنبه نوشت: با ابتکار و تلاش بخش خصوصی برای اولین بار در این کشور دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شد و این دستگاه مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.  

 «فارس الشحیایی» رئیس اتاق صنعت حلب سوریه در این باره  گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب و نیاز کشور به دستگاه تنفس مصنوعی تصمیم گرفتیم تا یک تیم ویژه برای تولید این دستگاه تشکیل دهیم و با استفاده از تجربیات بومی از «الف» تا «ی » تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این دستگاه را تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با یادآوری اینکه با آغاز بحران کرونا شعار ما این بود که " اگر نتوانیم دستگاه تنفس مصنوعی بومی تولید کنیم، سزاوار نیستیم که صنعتگر باشیم"، افزود: صنعتگران سوری با همکاری مهندسان پزشکی توانستند در کوتاهترین زمان نمونه اولیه این دستگاه را تولید کنند که در مرحله آزمایشی قرار دارد. 

رئیس اتاق صنعت شهر حلب سوریه توضیح داد: در مکانیزم پمپاژ هوای این دستگاه از برخی نوآوری‌های فنی بومی و برای سیستم کنترل نوآورانه آن که از طریق صفحه لمسی ویژه انجام می شود یک برنامه نویسی بومی استفاده شده است. 

الشحیایی افزود: تولید انبوه این دستگاه تنفس مصنوعی پس از موفقیت در مرحله آزمایشی آغاز خواهد شد و در مراکز درمانی سوریه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  

بر اساس این گزارش، سوریه که در ۹ سال گذشته درگیر جنگ با تروریست‌ها و تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب روبه رو بوده است در شرایط کنونی که باید با ویروس کرونا مقابله کند به شدت به تجهیزات و لوازم پزشکی نیاز دارد.  

به نوشته الوطن تعداد دستگاه‌های تنفس مصنوعی در بیمارستان‌های سوریه از ۶۵۰ دستگاه تجاوز نمی‌کند و این کشور برای درمان بیماران کرونا به شدت به این نوع دستگاه نیاز دارد.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت سوریه تاکنون ۱۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند.  

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دستگاه تنفس مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل این شرکت گفت: با طراحی و تولید دستگاه‌های قرائت از راه دور کنتور‌های مصرفی در داخل کشور، زمینه صرفه‌جویی و بهینه سازی مصرف گار فراهم شده است.
مجید محمدی از مزایای کیت قرائت از راه دور کنتور گاز را نیاز نداشت به تعویض کنتور دانست و افزود: کیت‌های تولید شده بر روی کنتور‌های موجود نصب می‌شود و اطلاعات کنتور را به مرکز کنترل و بر روی نرم افزار تولیدی شرکت ارسال می‌کند.
وی با اشاره به تولید و تجاری سازی کیت قرائت از راه دور کنتور‌های گاز به عنوان یکی از دستاورد‌های این شرکت دانش‌بنیان گفت: کیت قرائت از راه دور با قیمتی در حدود یک دوم قیمت رقبای خارجی در کشور عرضه می‌شود و ضمن افزایش سرعت در فرآیند قرائت مصرف، زمینه را برای تحلیل داده‌ها و کمک به بهینه‌سازی مصرف گاز در ابعاد کلان فراهم می‌کند.
این فعال فناور، درباره مزایای این محصول دانش‌بنیان عنوان کرد: استفاده از ساختار‌های روزآمد و پیشرفته در قرائت و تحلیل داده‌ها، امکان به روزرسانی، پشتیبانی و قابلیت ارتقا را می‌توان از مهم‌ترین مزیت‌های این محصول دانست.
محمدی اضافه کرد: این شرکت ۱۵ نیروی جوان و تحصیلکرده دکتری و فوق لیسانس در بخش تحقیق و توسعه در اختیار دارد و ۲۸ نفر نیز در حوزه تولید مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به نیاز جدی در حوزه هوشمندسازی کنتور‌ها و مدیریت هوشمند مصرف گفت: در حوزه کنتور گاز و هوشمند سازی این کنتورها، حدود ۲۴ میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارد که این کنتور‌ها بایستی هوشمند شوند. همچنین در حوزه آب ۲۷ میلیون مشترک در کشور وجود دارد. همچنین با توجه به فعالیت ۵۰۰ هزار چاه کشاورزی در ایران هوشمندسازی اندازه گیری مصرف این مجموعه‌ها هم در مدیریت مصرف آب کشور ضروری است.
یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه مدیریت مصرف انرژی، جمع آوری داده‌های مصرف از مشترکان به صورت برخط و هوشمند است به طوری که تجمیع داده‌های مصرف به شکل جامع و در لحظه، امکان تحلیل، ارزیابی و مدیریت را فراهم کند.
این محصول دانش‌بنیان ضمن اعلام میزان گاز مصرفی مشترکان، زمینه را برای تحلیل دقیق داده‌های مصرف، شناسایی هدررفت و نقاط اوج مصرف فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه
  • چطور درست نفس بکشیم؟
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه + فیلم
  • شناسایی شرکت‌های توانمند حوزه ساخت قطعات دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری
  • دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد