Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفت که برهم صالح رئیس جمهور عراق مجبور به لغو حکم ماموریت عدنان الزرفی برای تشکیل دولت جدید این کشور خواهد شد. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، فاضل جابر نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به سایت المعلومه گفت: مبنای قانونی می گوید که هر چیزی بر پایه باطل باشد، خود باطل است و لذا هرگونه تصمیمی که با حضور قاضی محمد رجب الکبیسی اتخاذ شده است، باطل است و این امر مشمول (اعطای مجوز دادگاه فدرال به صالح) برای مامور کردن الزرفی جهت تشکیل دولت عراق نیز می شود و این امر نیز غیرقانونی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس جمهور در تنگنای قانونی قرار گرفته است و باید حکم مامور کردن الزرفی را دیر یا زور لغو کند.

جابر از نیروهای سیاسی شیعه عراق خواست تا در نهایی کردن نامزد جدید تشکیل دولت شتاب کنند.

در همین راستا، امیر الکنانی مشاور دفتر ریاست جمهوری عراق تاکید کرد که حکم دادگاه فرجام خواهی درخصوص ابطال عضویت قاضی محمد رجب الکبیسی در دادگاه فدرال، رئیس جمهور را ملزم به لغو حکم خود درباره مامور کردن الزرفی برای تشکیل دولت می کند.

رئیس جمهور عراق در هفدهم ماه مارس گذشته براساس حکم دادگاه فدرال این کشور الزرفی را مامور تشکیل دولت کرد. دادگاه فدرال در حکم خود به صالح حق معرفی نخست وزیر مامور تشکیل دولت را داده بود.

اما از آنجا که شورای عالی قضات عراق روز سوم آوریل اعلام کرد که حکم عضویت قاضی محمد رجب الکبیسی در دادگاه فدرال لغو شده است، لذا دادگاه فدرال صلاحیت اعطای مجوز به صالح برای معرفی نخست وزیر مامور تشکیل دولت را نداشته است.

برخی محافل سیاسی عراق گفته بودند که با توجه به اینکه عضویت الکبسی در دادگاه فدرال لغو شده است، لذا حکم صادره از دادگاه فدرال برای دادن مجوز به صالح برای معرفی نخست وزیر مامور تشکیل دولت نیز وجاهت قانونی ندارد.‎

انتهای پیام/

R7969/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مامور تشکیل دولت دادگاه فدرال رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد

به گزارش خبرگزای مهر، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که دولت فدرال این کشور به نشانه اعلام همبستگی با ایران تصمیم گرفت که نام یک بزرگراه در اسلام‌آباد را به «کشور برادر» ایران تغییر دهد.

وب‌سایت «جئونیوز» به نقل از منابع آگاه دولتی نوشت: دولت فدرال تصمیم گرفته نام «خیابان یازدهم» را به «خیابان ایران» تغییر دهد.

به نوشته جئونیوز این تصمیم دولت پاکستان در آستانه سفر رسمی سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران به پاکستان اتخاذ شده؛ سفر رییسی به اسلام‌آباد اولین سفر یک رییس دولت به پاکستان پس از انتخابات سراسری ۸ فوریه است.



سید ابراهیم رییسی صبح امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی - اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت. (جزییات بیشتر)

کد خبر 6085081

دیگر خبرها

  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد را به «ایران» تغییر داد