Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:13:56 GMT

مردم از فروشندگان دوره‌گرد و دست‌فروشان خرید نکنند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۶۳۰۵

مردم از فروشندگان دوره‌گرد و دست‌فروشان خرید نکنند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمد کاظم‌زاده گفت: شهروندان و هموطنان هنگام خرید اقلام غذایی، آرایشی، بهداشتی به مشخصات فرآورده‌ها به خصوص پروانه ساخت، تاریخ تولید تاریخ مصرف و شرایط نگهداری محصول توجه کنند.

وی ادامه داد: هموطنان کالاهای سلامت‌محور آرایشی و بهداشتی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه و خریداری کنند و توجه داشته باشند که فراورده‌های آرایشی و بهداشتی خارجی دارای برچسب اصالت و سلامت باشند و از طریق استعلام شناسه اصالت محصول نسبت به سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم‌زاده با بیان اینکه مصرف کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق تهدیدی جدی برای سلامتی است، گفت: کالاهای سلامت‌محور غذایی، آرایشی، بهداشتی فاقد مشخصات و پروانه‌های بهداشتی به دلیل عدم نظارت بر تولید و استفاده از مواد اولیه نامرغوب به هیچ وجه مورد تأیید نیست.

مدیر نظارت بر غذای دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: خرید کالاهای سلامت‌محور آرایشی و بهداشتی از فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای به دلیل عدم نظارت و کنترل قانونی و نامشخص بودن ماهیت کالا مورد تأیید نیست و هموطنان باید در این زمینه هوشیار باشند.

کد خبر 4892157

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان محصولات آرایشی و بهداشتی محمد کاظم زاده ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد سیلاب گرگان طرح غربالگری روز طبیعت سال جهش تولید بارش باران ماسک طبی آرایشی و بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر حاج کاظمی گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۹ اسفند لغایت ۲۲ فروردین ماه در سطح استان زنجان اجرا و در مجموع ۴ هزار و ۳۳۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف، تاریخ گذشته و مشکل‌دار در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غداخوری‌ها ضبط و معدوم سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در این طرح اکیپ‌های ثابت و سیار متعددی فعالیت داشتند، گفت: ۷ هزار و ۴۹۸ مورد بازدید از مراکز عرضه و رستوران‌ها و ناوگان حمل و نقل، انجام و ۸ مورد پرونده قضائی برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در همه ایام سال بر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند و عموم مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ موارد تخلف را به دامپزشکی گزارش کنند.

کد خبر 6081311

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • از دیجی‌کالا لوازم آرایشی و بهداشتی بخرید 
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد