Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@00:46:23 GMT

همایون خسروی، نوازنده ویولنسل درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۶۳۶۶

همایون خسروی، نوازنده ویولنسل درگذشت

همایون خسروی، نوازنده پیشکسوت ویولنسل ۱۵ فروردین بر اثر بیماری سرطان در کشور امریکا دارفانی را وداع گفت.

به گزارش سایت خانه موسیقی، همایون خسروی متولد تهران بود و از طریق پدرش که نوازنده ویلن بود با موسیقی آشنا شد و سپس وارد هنرستان موسیقی شد و فراگیری ساز ویلنسل پرداخت و برای همکاری با ارکستر بزرگ رادیو به رهبری ایرج گلسرخی و فریدون شهبازیان دعوت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فعالیت‌هایش را با کار در ارکستر سمفونیک تهران به رهبری فرهاد مشکات ادامه داد. وی همچنین دوره‌هایی را در آلمان و اتریش گذراند و سابقه تدریس در هنرستان موسیقی را در کارنامه‌اش داشت.

از جمله آثار هنری او می‌توان به نوازندگی در آلبوم‌های موسیقی «شب،سکوت، کویر» به آهنگسازی کیهان کلهر و خوانندگی محمدرضا شجریان، «نگاه آسمانی» به آهنگسازی همایون رحیمیان و خوانندگی حسام‌الدین سراج، «گریه بی‌بهانه» به خوانندگی حسام‌الدین سراج و نوازندگی در موسیقی سریال‌هایی چون «سلطان صاحبقران» به آهنگسازی واروژان، «افسانه سلطان و شبان» به آهنگسازی بابک بیات و «امیرکبیر» به آهنگسازی کامبیز روشن‌روان اشاره کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر پایانه مرزی خسروی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌ها و امکانات مناسب در مرز خسروی از دلایل تمایل زائران برای تردد از این مرز برای زیارت عتبات عالیات در عراق است گفت: با رایزنی‌های انجام شده  با طرف عراقی، پایانه خسروی به صورت ۲۴ ساعته و  بدون معطلی و توقف پذیرای زائران است.  
پرهیخته  افزود: مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین، تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.  
این مرز  مسافت کوتاه تری در مقایسه با سایر مرز‌های کشور با عتبات عالیات دارد.  

 

دیگر خبرها

  • "مجنون آن لیلی" به تالار حافظ می‌آید
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • کنایه حسام الدین آشنا به فعال شدن مجدد گشت ارشاد /آذری جهرمی: تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟
  • حسام الدین آشنا: گشت را ارشاد کردند؟
  • مجنون آن لیلی به تالار حافظ می‌آید
  • پاکبان مشهدی که نوازندگی دوتار را با قوطی روغن نباتی شروع کرد
  • نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد/ آهنگسازی محمدرضا چراغعلی
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری در گتوند
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • ببینید | گریه‌های ماهور الوند از دیدن سکانسی عاشقانه با بازی زانیار خسروی