Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@08:47:45 GMT

شرط آمریکا برای دادن بسته کمکی به ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۶۳۸۳

شرط آمریکا برای دادن بسته کمکی به ترکیه

خبرگزاری مهر: به نقل از دیلی صباح، «کی بیلی هاچیسون»، سفیر آمریکا در ناتو اعلام کرده که کشورش آماده است تا بسته کمکی را به ترکیه در ارتباط با تحولات شمال غرب سوریه در ادلب ارائه دهد، مشروط به اینکه آنکارا سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه را رد کند.

سفیر آمریکا در ناتو نسبت به عدم استقرار و راه اندازی اس ۴۰۰ از سوی ترکیه اظهار امیدواری کرده، چون به گفته این مقام آمریکایی سامانه موشکی اس ۴۰۰ مانع کمک به ترکیه در سوریه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این مقام آمریکایی جزئیات بیشتری در ارتباط با این بسته پیشنهادی را ارائه نداده، اما مدعی شده که هدف آمریکا حفاظت از جان غیرنظامیان در ادلب سوریه است.

ترکیه نخستین محموله سامانه دفاعی اس ۴۰۰ روسیه را بیست و یکم تیرماه سال گذشته دریافت کرد و دومین محموله نیز اواخر سال میلادی گذشته به دولت آنکارا تحویل داده شد.

دولت آمریکا در پاسخ به این خرید، ترکیه را از برنامه‌های اف ۳۵ خارج کرده است.

سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه، سامانه موشکی پیشرفته و مدرنی است که توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد که می‌تواند اهداف متنوعی از قبیل موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بسته کمکی آمریکا ترکیه سامانه موشکی اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم

یونان روز دوشنبه گزارش‌ها مبنی بر ارسال سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، «پاولوس ماریناکیس» سخنگوی دولت یونان تصریح کرد که هیچ اقدامی انجام نخواهد شد که توانایی بازدارندگی این کشور را به خطر بیندازد.

پیشتر روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» مدعی شده بود که دولت آتن با فشار قابل توجهی برای ارسال سامانه‌های پاتریوت آمریکایی و اس-۳۰۰ روسیه به اوکراین مواجه است.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین اظهار داشته که اتحادیه اروپا و ناتو ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

وی گفت: «می‌دانیم که اروپا، ناتو و آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین داده‌اند، اما ارسال تسلیحات به اوکراین نمی‌تواند اساسا چیزی را تغییر دهد.»

سخنگوی دولت یونان ادامه داد: «ما قبلاً کمک‌های ملموسی به اوکراین ارائه کرده‌ایم. با این حال، باید تاکید کرد که هیچ اقدامی انجام نخواهد شد و من بر این موضوع تاکید می‌کنم ارسال پدافند موشکی به اوکراین می‌تواند حتی از راه دور قابلیت‌های بازدارندگی یا پدافند هوایی کشور ما را به خطر بیندازد.»

وی افزود: «ما به طور مداوم چنین ادعا‌هایی را در گذشته رد کرده‌ایم و امروز نیز موضع خود را با قاطعیت تکرار می‌کنم.»

در سال ۲۰۲۱ یونان یک موشک‌های ضد هوایی پاتریوت و همچنین ۱۲۰ نظامی را برای کار با این سامانه تسلیحاتی به عربستان سعودی تحویل داد.

ژنرال «کنستانتینوس فلوروس»، رئیس وقت ستاد کل نیرو‌های مسلح یونان در آن برهه گفت که ماموریت نیرو‌های یونانی حفظ صلح و ثبات به ویژه در شرق مدیترانه و خاورمیانه است.

دیگر خبرها

  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم
  • حمایت مردم ترکیه از پاسخ موشکی ایران به رژیم اسرائیل
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان