Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار معروفی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در کمک به سیل زدگان جنوب استان کرمان گفت: رعایت عدالت در توزیع کمک ها که مورد تأکید استاندار هم بوده را هم در نظر داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی، عصر شنبه(۱۶ فروردین) در ستادمدیریت بحران استان با محوریت سیل اخیر با استناد به توصیه ای از آیت الله بهجت مبنی بر اینکه تا می توانید به مردم خدمت کنید؛ تأکید کرد: بحران را باید با خود مردم مدیریت کنیم، هیچ دولتی در بحران به تنهایی نمی تواند کار کند و محدود است و قطعاً اگر نهادهای مردمی و خیرین را پای کار نیاوریم نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه باید توان خیرین و نهادهای انقلابی و ارتش و مردم را در کمک به اقدامی که دولت انجام می دهد، پای کار آورد؛ بر پرهیز از هرگونه ایجاد تنش در راستای خدمت رسانی تأکید کرد و گفت: ما با هلال احمر هم هماهنگ کمک آنها کنیم تا کار به شکل صحیح پیش برود و موازی کاری نباشد.

 

 

 

 

وی با تصریح به اینکه رعایت عدالت در توزیع کمک ها که مورد تأکید استاندار هم بوده را هم در نظر داشتیم؛ افزود: وضعیت استان ما در حوزه سیل در منطقه رودبار خیلی بهتر از زلزله کرمانشاه است؛ پراکندگی نداریم و این کار خوبی است که باید از همه برای خدمتی که ارائه دادند، تقدیر کرد.

 

 

 

معروفی از توزیع 10 هزار و 400 بسته غذایی و 142 تن آرد، 17 هزار غذای گرم در روز اول و...خبر داد و با بیان اینکه زهکلوت را به چهار منطقه تقسیم کردیم و بخشی به امام جمعه داده شد؛ اظهار داشت: 200 نیروی پایور در منطقه و 600 نفر نیروی جهادی وارد کردیم و لایروبی و تخلیه آب منطقه دست ما بود.

 

 

 

 

وی ادامه داد: اکیپ های تعمیرات لوازم را به منطقه آوردیم و تعداد قابل توجهی از وسایل منازل تعمیر شد؛ 22 دستگاه مهندسی وارد کردیم و چنددستگاه هم کرایه شد و کار{فعلاً} اورژانسی انجام و ترمیم شده اما برای آینده نیست و بهترین کار این است سیل بند بالادست ایجاد شود.

 

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با افزودن اینکه سه قنات هم لایروبی کردیم؛ اعلام کرد: هزار چشمه سرویس بهداشتی نیاز منطقه است که تخریب شدند، 900 چشمه در منطقه زهکلوت و جازموریان و 100 چشمه در ده رضا{ریگان} لازم است.

 

 

 

وی از توزیع 220 یخچال، 200 اجاق گاز، 600 تخت فرش، 2 هزار پتو،  300 تنور محلی، هزار و 100دست قابلمه در روز نیمه شعبان نیز خبر داد.

 

 

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز با بیان اینکه چهار هزار و ۸۰۰ خانوار کمیته امداد از سیل اخیر خسارت دیدند؛ افزود: سعی کردیم کمک های خیرین و حامیان امداد را به سمت کمک های نقدی هدایت کنیم و چند صد قلم لوازم خانگی از امداد تهران برای استان ارسال شده که باید توزیع کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه خساراتی که به طرح های اشتغال رسیده به ویژه در کهنوج، همه ارزیابی شده و تلاش می کنیم از امداد کشور کمک هایی بگیریم؛ گفت: قرار شد یک ماه کمک مازاد به این خانواده‌ها داده شود.

 

 

سیدمصطفی موسوی آیت اللهی، معاون عمرانی استاندار نیز با اشاره به اینکه اعتباری مربوط به سیل دی ماه سال گذشته بوده که نیازمند مجوزی است تا برای سیل اخیر گرفته شود؛ اظهار داشت: تجاوزهایی که به رودخانه ها شده را باید به شکل دیگری برخورد کرد زیرا کشاورزی در مسیر رودخانه شده که همین مسائل موجب شده دشت را آب بگیرد.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: گزارش اقدامات سیل جنوب کرمان سردار معروفی استان کرمان کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توسط نیروی هوایی

امیر سرتیپ دوم خلبان جعفری، فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد، گفت: یک فروند هواپیمای ترابری سی-۱۳۰ متعلق به پایگاه هوایی شهید لشکری، شامل شش هزار بسته آب معدنی، پنج تن مواد غذایی و پنج هزار نان بسته بندی شده به منظور کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان به این منطقه اعزام شد.

پیش از این نیز پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستا‌های شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

انواع بالگردها، خودرو‌های سنگین، ادوات مهندسی، پشتیبانی رزمی نیروی زمینی به منطقه اعزام و عملیات امدادرسانی در مناطق سیل‌زده استان‌های درگیر سیلاب در منطقه جنوب شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • نیروی هوایی، آب و مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ارسال کرد
  • ارسال مواد غذایی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان توسط نیروی هوایی
  • ۱۰۰۰ کیسه آرد در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است/کمک‌های امدادی ادامه خواهد داشت
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • ‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • تشریح امدادرسانی نیروی زمینی سپاه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه به سیل‌زدگان بلوچستان+ فیلم
  • دستاورد‌های عملیات کربلای ۱۰
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان