Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابخش مرادی نافچی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان تصریح کرد: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور تا ۲۰ فروردین در استان زنجان نیز ادامه داشته و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل مطرح بودن موضوع سلامت جامعه، هیچ مماشاتی در این زمینه نداریم، افزود: هرچند تعطیلی بازار و اصناف، ضرر اقتصادی دارد اما برای حفظ سلامتی مردم باید انجام شود و این تصمیمات نه در زنجان و ایران بلکه در سطح دنیا گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی نافچی اظهار داشت: در پی شیوع بیماری کرونا ۲ اقدام اساسی با همکاری مردم شامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و غربالگری در استان زنجان انجام شد که هر ۲ مورد، کار و انرژی زیادی صَرف کرد اما برکات زیادی داشت.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان زنجان در روز طبیعت، همراهی بسیار مطلوبی داشتند که آثار و برکات آن سبب شده تا میزان شیوع بیماری کرونا در این استان روند ثبات و نزولی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: برخی گروه‌های پرخطر مانند معتادان متجاهر، کودکان کار و متکدیان می‌توانند سلامت خود و افراد پیرامون را تحت تاثیر قرار دهند زیرا این گروه‌ها پروتکل‌پذیر نبوده، مرز جغرافیایی نداشته و مناسبات سلامت را رعایت نمی‌کنند و به عنوان نقطه خطر می‌توانند در شیوع بیماری، تلقی شوند.

وی اظهار داشت: از شهرداری‌های سراسر استان انتظار می‌رود بر ورود و تحرکات متکدیان نظارت کرده و ضمن مراقبت از رفتار آن‌ها این گروه را مجهز به وسایل حفاظت شخصی کرده و سپس با حمایت لازم به بیرون از نقاط جغرافیایی، هدایت کنند.

مرادی نافچی خاطرنشان کرد: در مورد کودکان کار نیز انتظار بر جمع‌آوری، قرار دادن در اختیار خانواده، تجهیز به وسایل حفاظتی و بهداشتی و حمایت لازم برای جلوگیری از ورود آن‌ها به شهر است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه ممکن است شدت اثر منفی معتادان متجاهر بیشتر از متکدیان و کودکان کار باشد، افزود: بهزیستی و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید این افراد را شناسایی و به خانواده آن‌ها اطلاع داده و لوازم حفاظت شخصی و بهداشتی را در اختیارشان قرار داده و نیروی انتظامی نیز از کانون تجمع آن‌ها جلوگیری کند.

این مسؤول با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مراکز و کانون‌های جمعیتی از واحدهای تولیدی گرفته تا مراکز نگهداری معلولان، گفت: برای هر کدام از این مراکز باید کارشناس بهداشتی و مسؤول نظارت مستقیم در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه در این شرایط باید علاوه بر مراقبت جسمی برای مراقبت از روح و روان هم برنامه داشته باشیم، اظهار داشت: بهزیستی، آموزش و پروش و آموزش عالی در این زمینه باید پیام‌های تقویت روحی و روانی را به جامعه هدف خود و عموم مردم ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: پویش‌های مردمی، اقدامات اثرگذاری در مقابله با بیماری کرونا انجام داده‌اند اما بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به سمت ساماندهی این پویش‌ها حرکت می‌کنیم زیرا هدایت ناصحیح اعتماد مردم به تشکل‌ها و پویش‌های مردمی، آسیب‌های جدی در آینده ایجاد می‌کند.

مرادی نافچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان، سالروز ولادت حضرت مهدی(عج)، گفت: شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند اما در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و در شرایط کنونی به‌رغم میل باطنی از برگزاری برنامه‌های تجمعی و توزیع نذورات در مکان‌های مختلف امتناع خواهد شد لذا از مدیران انتظار می‌رود با توجه به نیاز جامعه، نذورات هیات‌ها، مردم، مومنین و متدینین را به نقاهتگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی هدایت کنند.

برچسب‌ها کرونا غربالگری استانداری زنجان سرمایه اجتماعی زنجان نیروی انسانی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا غربالگری استانداری زنجان سرمایه اجتماعی زنجان نیروی انسانی بهداشت و سلامت کرونا غربالگری استانداری زنجان سرمایه اجتماعی زنجان نیروی انسانی بهداشت و سلامت طرح فاصله گذاری اجتماعی بیماری کرونا مرادی نافچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد

شهردار همدان در دیدار نوروزی با دادستان همدان گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین شهرداری و دادستانی وجود دارد و مدیریت شهری هم به فراخور وظایف گسترده‌ای که دارد با پرونده‌های قضایی و حقوقی درگیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، سیدمسعود حسینی، امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران ضمن آرزوی توفیق برای عباس نجفی در سمت دادستانی همدان اظهار کرد: زحمات و خدمات مدیران قبلی در دادستانی قابل تقدیر است و آنها در ارتباط با شهرداری همدان، رویکرد ارشادی و پیشگیری داشتند و ان‌شاءالله با مدیریت جدید ارتباط این دو مجموعه گسترده‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت عدالت و قوانین در برخورد با متخلفان و رسیدگی به پرونده‌ها از مهم‌ترین وظایف دادستانی است، افزود: شیوه برخورد دستگاه قضائی با مدیران بسیار مهم است و انتظار داریم نوع برخورد با مدیران به گونه‌ای باشد که روحیه شجاعت و ریسک‌پذیری از مدیران گرفته نشود.

شهردار همدان با بیان اینکه رعایت ضوابط قانونی در اولویت شهرداری همدان قرار دارد، ادامه داد: نظارت درونی در اولویت مدیریت شهری است و دستگاه قضائی را به عنوان یاریگر، در کنار خودمان می‌بینیم تا مباحث نظارتی همچون سنوات گذشته تقویت شود.

حسینی اضافه کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات‌رسانی هستند و رویکرد فسادستیزی در راستای حفظ سرمایه‌های اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم در اولویت قرار دارد.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی، ترافیکی و خدماتی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این دوره مدیریت شهری کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری بود و اقدامات خوبی در حوزه الکترونیکی شدن فرآیندها از جمله استعلامات غیرحضوری و کوتاه شدن صدور پروانه ساختمانی انجام شده است.

کد خبر 739544

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • عزم اوقاف زنجان برای سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • اجرای پویش ملی سلامت در استان گلستان؛ غربالگری یک میلیون نفر
  • اجرای آمایش سرزمین از راهکارهای تحقق شعار سال است
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره