Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از توزیع ۵۵۳ دستگاه ونتیلاتور ثابت و پرتابل و ۱۶۶ عدد بای پپ(دستگاه کمک تنفسی) بین دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور از زمان شیوع کرونا خبر داد. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، دکتر مهدی یوسفی درباره اقلام تحویلی به مراکز دانشگاهی علوم پزشکی اظهار کرد: 553 دستگاه ونتیلاتور ثابت و پرتابل و 166 دستگاه BIPAP (کمک تنفسی) از ابتدای اسفند بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جهت مقابله با کرونا توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی بیان داشت: همچنین در سال گذشته یک هزار و 210 دستگاه ونتیلاتور ثابت و پرتابل بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده بود که 553 مورد از این توزیع‌ها مربوط به زمان آغاز بروز کرونا در کشور بوده است.

ایران موفق به ساخت دستگاه "ونتیلاتور" برای مقابله با کرونا شد

انتهای پیام/

 

R1014144/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا دستگاه ونتیلاتور بین دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیرمحسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران، روز سه شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی، گفت: همایش سالیانه جامعه اورولوژی، فرصت مغتنم برای گردهمایی همکاران با آشنایی با تازه‌های رشته اورولوژی و تبادل تجربیات است.

وی افزود: برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری، دو رشته مهم نفرولوژی و اورولوژی را داریم که اهمیت رشته اورولوژی در بحث مراقبت و درمان، بیشتر خودنمایی می‌کند.

ضیایی ادامه داد: بیماری‌های کلیوی، مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری و…، همگی تحت الشعاع رشته اورولوژی است.

وی تاکید کرد: اورولوژی جزو رشته‌های پیشرو بوده که وابسته به دستگاه است.

رئیس جامعه اورولوژی ایران افزود: در سطح منطقه، جزو بهترین ارائه دهندگان خدمات تشخیصی و درمانی بیماری‌های اورولوژی هستیم.

ضیایی با اشاره به اهمیت عمل‌های جراحی کم تهاجمی، تاکید کرد: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد جراحی‌های سنگ کلیه به شکل باز انجام می‌شود.

وی افزود: سنگ‌های ادراری، پروستات، عفونت‌های دستگاه ادراری و سرطان‌های دستگاه ادراری، به ترتیب شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی محسوب می‌شوند.

رئیس جامعه اورولوژی ایران، از افزایش سطح سواد سلامت جامعه به عنوان یکی از دلایل افزایش تشخیص بیماری‌ها نام برد و تاکید کرد: اگر کشور بر روی سواد سلامت جامعه سرمایه‌گذاری کند، می‌توان از افزایش بار بیماری‌ها جلوگیری کرد.

در ادامه، محمدعلی زرگر عضو هیأت جامعه اورولوژی ایران گفت: جامعه اورولوژی هر سال در اردیبهشت ماه یک کنگره برگزار می‌کند که هدف آن، به روزرسانی اطلاعات و معلومات همکاران اورولوژیست است.

وی افزود: پروستات، یکی از بیماری‌های شایع است که دو نوع خوش خیم و بدخیم دارد.

زرگر ادامه داد: جامعه اورولوژی ایران از جایگاه بالایی در دنیا برخوردار است و شاید در بحث دسترسی به دستگاه‌های مورد نیاز با محدودیت مواجه باشیم.

وی از فشارخون و دیابت به عنوان دو عامل نارسایی کلیه نام برد و افزود: نارسایی کلیه یکی از بیماری‌های هزینه ساز است.

رباب مقصودی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو هیأت مدیره جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: عمل‌های جراحی کم تهاجمی در کشور از رشته اورولوژی شروع شده و خیلی از جراحی‌ها با این روش انجام می‌شود.

وی افزود: با عمل‌های کم تهاجمی برای درمان سنگ کلیه، بیمار می‌تواند خیلی سریع به شرایط عادی باز گردد.

مقصودی ادامه داد: یکی از معضلات خانم‌ها در سنین بالا، عارضه بی اختیاری ادراری است که اقدامات درمانی در کشور برای این عارضه به خوبی انجام می‌شود.

وی افزود: جراحی کم تهاجمی، فیلد زیادی از بیماری‌های اورولوژی را در بر می‌گیرد.

محمدهادی رادفر عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: ایران، یکی از دو کشور برتر رشته اورولوژی در منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر پیشرفته‌ترین اعمال جراحی رشته اورولوژی در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود.

رادفر گفت: جامعه اورولوژی ایران در انجمن جهانی این رشته بسیار فعال است.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، در روزهای ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) برگزار می‌شود.

کد خبر 6086051 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت
  • دستگاه قضا مطالبه‌گری را به رسمیت می‌شناسد
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن
  • نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود