Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@10:02:55 GMT

«سامانه تشخیص پنومونی کووید ۱۹» چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۶۶۳۷

«سامانه تشخیص پنومونی کووید ۱۹» چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونا در استان تهران با حضور در مراسم رونمایی از «سامانه تشخیص پنومونی (ذات‌الریه) کووید ۱۹» گفت: جای تشکر و قدردانی است که متخصصان و فعالان علمی ما در کنار پزشکان و پرستاران خط مقدم مباره با بیماری کرونا در حال فعالیتند و در این زمان ما شاهد شکل‌گیری فرهنگ تازه‌ای از همکاری و همراهی علمی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این فرهنگ تازه باعث ‌شد در کشور برای مبارزه با بیماری نیازسنجی صورت بگیرد و به دنبال این نیازسنجی‌ها تیم‌های علمی و پژوهشی ما آن‌ها را رفع ‌کردند.

زالی توضیح داد: علم اثبات کرده است که سی‌تی‌اسکن موثرترین روش غربالگری بیماری کروناست، اما می‌دانیم این نوع غربالگری برای عموم نیست و فقط برای افراد مشکوک مصداق دارد تا در نهایت بیماری یا عدم بیماری آن‌ها به اثبات برسد.

وی ادامه داد: این روش تشخیص حساسیت بسیار بالایی دارد و همین حساسیت باعث می‌شود ضریب خطای آن بسیار پایین بیاید همچنین ویژگی‌های اثباتی در این سامانه اختصاصی‌تر از روش‌های دیگر است و این موضوع باعث می‌شود نسبت به سایر نسخه‌های متعارف جهانی جلوتر باشد.

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در استان تهران افزود: مهم‌ترین و برترین ویژگی این سامانه نحوه استفاده و گستره کاربری آن است. وقتی تعداد مراجعان بالاست ممکن است دقت پزشکان پایین بیاید یا اصلا به رادیولوژیست دسترسی نداشته باشیم. با توجه به اهمیت نتایج سی‌تی‌اسکن برای اثبات بیماری همین سامانه به کمک ما می‌آید در واقع این سامانه ابزار پزشکی از راه دور است.

وی گفت: همچنین بررسی تغییرات عکس سی‌تی‌اسکن به دقت بالایی نیاز دارد و ممکن است به چشم رادیولوژیست نیاید، اما این نرم‌افزار با دقت بالایی که دارد توان ارزیابی این تغییرات را دارد.

زالی خاطرنشان کرد: ارزیابی حجم عفونت ریه هم موضوع دیگری است که برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا اهمیت بسزایی دارد و این سامانه توان ارزیابی این حجم را دارد.

فرمانده ستاد مدیریت کرونا توضیح داد: این سامانه در حین انجام فعالیت، بانک عظیمی از اطلاعات را هم در خود ذخیره می‌کند و به آرشیوی ارزشمند برای بررسی و پژوهش‌های لازم تبدیل می‌شود. پشتوانه این تحقیقات تکنیک هوش مصنوعی و تکنیک یادگیری ژرف در سامانه خواهد بود که سامانه را به یک نسخه پیش‌بینی‌کننده تبدیل می‌کند.

زالی توضیح داد: امروز که توسط معاونت علمی ریاست جمهوری اجازه رونمایی از این سامانه داده شد، تمام آزمایش‌های و اثبات عملکرد درست آن صورت گرفته‌ است؛ حالا این سامانه می‌تواند به یک الگوی جهانی تبدیل شده و برای همه مردم جهان قابل استفاده باشد.

کد خبر 497650 برچسب‌ها كروناويروس ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند

ویدئویی از آزمایش‌های میدانی پهپادهای FPV انتحاری اوکراین منتشر شد که دوست و دشمن را تشخیص می دهند.   به گزارش عصر ایران به نقل از کانال پارتیزان؛ اوکراینی‌ها ویدئویی از آزمایش‌های میدانی پهپادهای FPV انتحاری منتشر کرده‌اند که دارای سیستم‌های خودکار پردازش تصویر و رهگیری هدف است.    بدین ترتیب تمام سامانه‌های اخلاگر رادیویی که با استفاده از جمینگ ارتباط اپراتور انسان با کوادکوپتر آنها را منحرف و دفع می‌کردند، در مقابله با این پهپاد ناکارآمد می شوند چرا که با قطع ارتباط میان اپراتور و این پهپاد، ادامه مسیر پرواز را کوادکوپتر انتحاری با استفاده از الگورتیم‌های پردازش تصویر و رهگیری هدف به طور خودکار انجام می‌دهد.   درنتیجه تهدیدات این پهپادهای خودکار انتحاری  باید با استفاده از سامانه‌های دفاع سخت، از جمله سامانه‌های امواج متمرکز مایکروویو، لیزر و انواع سامانه‌های ضدهوایی سرنگون کرد.    در جنگ اوکراین به نوبه خود با تهدیدات مدرن روبه‌رو هستیم حالا همین تهدیدات درحال بروزرسانی و پیشرفت هستند که چالش‌های خطوط مقدم را دو چندان می‌کند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی