Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون, کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور برخی از واحدهای تولیدی تعطیل و درآمد بعضی از افراد کاهش و یا از بین رفته است که دولت بمنظور حمایت از کسب و کار و نیروی کار و حمایت از اقشار کم درآمد, راهکارهای مختلفی از جمله پرداخت بیمه بیکاری, اقساط تسهیلات بانکی و کمک های معیشتی را در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، هادی ابراهیمی افزود: خانوارهایی که فاقد هرگونه درآمد ثابت بوده و بر اساس شاخصهای مختلف، کمترین درآمد را داشته اند و از مددجویان نهادهای حمایتی نباشند، مشمول دریافت کمک های معیشتی دولت و طرح خرید اعتباری خواهند بود.

 وی اضافه کرد: اقشار آسیب پذیر فاقد درآمد ثابت از جمله رانندگان تاکسی, اتوبوس, مینی بوس و کرایه های بین شهری, دستفروشان و کارگران فصلی روزمزد مشمول این امر می شوند.

قابل ذکر است اطلاعات مشمولان طرح معیشتی از طریق پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان کشور اخذ شده و بمنظور رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیاز به مراجعه حضوری به هیچ کدام از ارگانها و سازمانهای اداری نمی باشد.

این مسئول اضافه کرد: برای حمایت از مشاغل و واحدهای تولیدی و خدماتی نیز حدود 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که دستورالعمل نحوه پرداخت آن پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا متعاقبا اعلام می گردد.

ابراهیمی از پرداخت بیمه بیکاری بعنوان یکی دیگر از راهکارهای دولت نام برد و گفت: با توجه به افزایش تعداد بیکاران در اثر رکود اقتصادی حاصل از شیوع بیماری کرونا, دولت 5 هزار میلیارد تومان برای بیمه این افراد اختصاص داده است و بمنظور تسهیل در برقراری بیمه بیکاری, سامانه متمرکز ثبت نام بیکار شدگان دارای بیمه سازمان تامین اجتماعی توسط وزارت تعاون و کار راه اندازی و فرایند بررسی تسهیل شده است.

مدیرکل تعاون, کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: افراد بیمه شده سازمان تامین اجتماعی که در اثر شیوع کرونا بیکار شده اند می توانند در سامانه بیمه بیکاری به نشانی bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

 وی اظهارداشت: تمامی فرایندهای مذکور به صورت الکترونیک انجام شده و متقاضیان از هر گونه مراجعه حضوری اجتناب کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل تعاون و کار هرمزگان بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه اجرا شد، درمجموع ۷۲۹۸ نفر ساماندهی شدند.

احمد احمدی صدر افزود: از این بین حدود ۶۵۱ متکدی،  ۲ هزار و ۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳ هزار و  ۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می‌دادند که همگی ساماندهی شدند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره پراکندگی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: متکدیان بیشتر در مناطق یک، چهار، پنج، هفده، بیست و بیست و یک بودند و معتادان متجاهر نیز بیشتر در مناطق چهار، یازده، دوازده، پانزده و شانزده پراکنده بودند، کودکان کار و خیابان نیز در مناطق چهار، پنج، هشت، یازده، پانزده و بیست پراکندگی بیشتری داشتند.

احمدی صدر همچنین گفت: اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مانند مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود آسیب‌های اجتماعی دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسئولان، نهاد‌ها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگسازی عمومی بیشتر بپردازند.

دیگر خبرها

  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسید؟
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری