Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان از متوسط کشوری پایین‌تر است گفت: رفع کاستی‌های حوزه بهداشت و درمان گیلان نیازمند عزم ملی است. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان از نظر زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از متوسط کشوری پایین‌تر است و با توجه به جمعیت ساکن در آن توانایی ارائه خدمات مربوطه به مردم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه با تلاش مسئولان کشوری و استانی بخشی از کمبودها و کاستی‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان گیلان برطرف شده است گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده اما هنوز در این حوزه مشکل داریم و رفع نواقص موجود نیازمند عزم ملی است.

سالاری راه‌اندازی دستگاه لنژری(رخت‌شور خانه) در بیمارستان رازی رشت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: راه‌اندازی این دستگاه نیازمند آماده‌سازی فضایی به مساحت 177 مترمربع بود که برلی این منظور یک میلیارد تومان هزینه شده است.

30 تخت مجهز به icu بیمارستان رازی رشت اضافه شداختصاصی| برپایی بیمارستان سیار در ‌مرکز درمانی رازی رشت/ بهبودی 43 درصد ‌بیماران مشکوک به کرونا در گیلان ‌+ فیلم‌خدمت‌رسانی نیروهای لشکر عملیاتی سپاه گیلان در بیمارستان رازی رشت؛ سپاه با تمام توان خود به میدان آمد

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 2 دستگاه ماشین لباسشویی 70 کیلویی اتوماتیک و یک دستگاه اتو پرس و همچنین یک دستگاه خشک‌کن در فضای لنژری بیمارستان رازی رشت وجود دارد که امیدواریم این نوع اقدامات در آینده به‌شکل گسترده‌تر در گیلان تداوم داشته باشد.

سالاری علت راه‌اندازی لنژری در بیمارستان رازی رشت را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: در گذشته ملحفه و البسه بیماران این بیمارستان در سایر مراکز درمانی ضدعفونی و شست‌وشو می‌شد و راه‌اندازی رخت‌شور خانه علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، سطح بهداشت این مرکز آموزشی را نیز ارتقا می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از روزهای نخست شیوع کرونا در گیلان تاکنون 3 دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌‌های استان راه‌اندازی شده است گفت: 2 دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان رازی و‌ یک دستگاه در  بیمارستان جدید تالش راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه و‌ نصب این دستگاه‌ها مجموعاً حدود 5 میلیارد تومان هزینه شده است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نصب اکسیژن‌ساز بیمارستان انزلی در حال انجام است و تجهیز بیمارستان‌های الزهرا(س) رشت، لاهیجان، لنگرود و رودسر را نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام/613/ ز

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان رازی رشت بیمارستان رازی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان‌های شمال غرب کشور است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمالغرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

آل هاشم اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار، توجه به زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان در دولت سیزدهم را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تخت بیمارستانی در دولت به جد مورد توجه است.

بهروز رحیمی اعلام کرد: در ۳۰ ماه گذشته بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به امر بهداشت و موضوع جوانی جمعیت، افزود: بحث جوانی جمعیت به عنوان تکلیف شرعی و علمی مورد توجه وزارتخانه بوده است و با تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت تلاش کرده‌ایم تا در این مسیر با رفع موانع قدم‌های مؤثری را برداریم.

رحیمی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو در امر پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان نام برد و اضافه کرد: اتفاقات خوبی در این استان به وقوع پیوسته است و امیدواریم با سرعت بخشی به عملیات بزرگ پروژه بیمارستان یکهزار تختخوابی تبریز شاهد تداوم ارائه خدمات با کیفیت در سطح این استان باشیم.

کد خبر 6081388

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت