Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی رئیس هیأت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان اردبیل با انتقاد از طرح جذب دانشجو معلم در دانشگاه پیام نور، این طرح را مغایر با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برات سلیمی رئیس هیأت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به انتقاد از طرح جذب دانشجو معلم از طریق دانشگاه پیام نور پرداخت و گفت: همه باید به دنبال تقویت دانشگاه فرهنگیان باشند چراکه این دانشگاه تنها مرکز تخصصی پرورش نیرو برای سیستم آموزش و پرورش کشور است و واگذاری آن به سایر دانشگاه مخالف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت طرح این موضوع را دو عامل عنوان کرد و با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از کمبود بودجه لازم رنج می برد، به ظرفیت های خالی دانشگاه پیام نور نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور به دلیل اینکه با کاهش جذب دانشجو در چند سال گذشته مواجه بوده است مبادرت به پیشنهاد این موضوع کرده است.

سلیمی در ادامه سخنان خود به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت و همچنین سرمایه ای بودن این دستگاه پرداخت و گفت: اقدامات تحول آفرین در این دستگاه بیشتر از هر چیز بر تربیت نیروی انسانی شایسته استوار است لذا با توجه به اهدافی که این دانشگاه دنبال می کند، سایر دانشگاه ها توان پیگیری اهداف تعلیم و تربیت را ندارند.

وی گفت: متأسفانه در ادوار مختلف، نگرش های صرفاً اقتصادی بر این دستگاه راهبردی، مانع برنامه ریزی های اصولی در دستیابی به اهداف کلانِ فرهنگی شده است و هم اکنون نیز طرح واگذاری جذب نیروی انسانی و تربیت آنها توسط دانشگاه پیام نور، همان نگرش ها را در اذهان متبادر می کند.

رئیس هیأت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان اردبیل به پیشینه ی تاریخی مراکز تربیت معلم در پرداخت و گفت: تجربه های اجرایی و انجام شده در دیگر کشورهای توسعه یافته، بیانگر این است که اهداف ویژه و کاربردی سیستم تعلیم و تربیت که توسط دانشگاه فرهنگیان دنبال می شود تنها با رعایت فرآیند تربیت معلمان با برنامه ریزی تربیتی، تحصیلی خاص که متفاوت از گذراندن واحدهای درسی صرف و شبانه روزی است، میسر می شود.

وی با بیان اینکه این طرح توسط کارشناسان امر مورد بررسی دقیق قرار گرفته است گفت: همه اسناد و استدلال ها گواه بر رد این طرح  است چراکه دانشگاه فرهنگیان مرکز اموزشی و تربیت تخصصی برای آینده آموزش و پروش کشور است که بصورت شبانه روزی فعالیت می کند تا با محقق کردن اهداف ویژه به شکوفایی سیستم تعلیم و تربیت در آینده نزدیک منجر شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت جایگاه و اهداف دانشگاه فرهنگیان به منظور تقویت و تحقق اهداف مهم و حیاتی نظام تعلیم و تربیت، به جای واگذاری جذب نیروی انسانی به دستگاه غیرتخصصی برای جبران کسری منابع مالی پیشنهاد می شود امکانات بلااستفاده سایر دانشگاه ها از جمله فضای فیزیکی و اساتید خبره در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد تا امر تعلیم و تربیت به نحو مطلوب نیاز جامعه، را محقق کند.

وی با بیان اینکه نباید بدنه دستگاه تعلیم و تربیت تضعیف شود، تصریح کرد: عقلانی ترین کار ممکن در شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور تقویت دانشگاه فرهنگیان توسط سایر دانشگاه ها است.

رئیس هیأت اندیشه ورز بسیج فرهنگیان استان اردبیل به مشکل کمبود نیروی انسانی در سیستم آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش می خواهد به صورت مقطعی کمبودهای خود را جبران کند بهتر است با اعلام فراخوان و برگزاری آزمون و مصاحبه های تخصصی از بین نخبگان دانشگاهی اقدام به جبران کمبود ها کند که این این کار نیز نهایت باید به تایید دانشگاه فرهنگیان رسیده تا جذب شدگان پس از سپری کردن دوره های ویژه  و آشنایی با اهداف دانشگاه فرهنگیان وارد سیستم تعلیم و تربیت کشور شوند.

وی به معایب طرح اعلام شده نیز پرداخت و گفت: دانشجومعلمان اگر به دانشگاه پیام نور منتقل شود باید شهریه بپردازد که این خود مهمترین عامل عدم تحقق اهداف سند تحول بنیادین است چراکه دانشجو تمرکز خود را از دست داده  و به خاطر آینده خود به دنبال تامین شهریه خواهد شد و این تاثیر مستقیم روی تحصیل وی خواهد گذاشت.

این کارشناس تعلیم و تربیت در پایان سخنان خود به استدلال های کارشناسان و اسناد موجود در مورد طرح جذب دانشجومعلم در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: این طرح به تضعیف سیستم تعلیم و تربیت کشور منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستم تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان دانشگاه پیام نور آموزش و پرورش سایر دانشگاه نیروی انسانی پرداخت و گفت جذب دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی با استناد به یک سند محرمانه وزارت خارجه روسیه مدعی شد مسکو سعی دارد رقبای غربی خود از جمله آمریکا را تضعیف کند و از جنگ اوکراین به‌عنوان ابزاری برای برقراری یک نظم جهانی بدون سلطه واشنگتن استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، واشنگتن‌پست مدعی شده است: «در ضمیمه محرمانه سند سیاست خارجه روسیه، مسکو خواستار یک کارزار اطلاعاتی تهاجمی و اقداماتی علیه کشور‌های متخاصم تحت رهبری آمریکا شده است؛ اقداماتی در حوزه‌های حوزه‌های نظامی-سیاسی، اقتصادی، تجاری، روان‌شناختی و اطلاعاتی.»

رسانه آمریکایی با استناد به این سند مربوط به سال ۲۰۲۳ که مدعی است آن را از طریق یک سرویس اطلاعاتی اروپایی به دست آورده، گزارش داد مسکو سعی دارد با ایجاد سازوکار‌هایی برای شناسایی نقاط ضعف کشور‌های غربی، گام‌هایی در راستای تضعیف رقبای خود اتخاذ کند.

در این سنده آمده است که آمریکا با رهبری ائتلافی متشکل از «کشور‌های متخاصم» سعی در تضعیف روسیه دارد، زیرا مسکو «تهدیدی برای هژمونی جهانی غربی» است. همچنین در این سند آمده است که نتیجه جنگ روسیه و اوکراین «تا حد زیادی نظم جهانی آینده را ترسیم خواهد کرد.»

علاوه بر این، بر اساس این سند، روسیه باور دارد که غرب بالاخره درمی‌یابد که سیاست‌های تقابلی و سودا‌های سلطه‌گرایانه‌اش هیچ آینده‌ای نداشته و واقعیت‌های جهان چندقطبی را خواهد پذیرفت.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای این رسانه از رد یا تایید وجود چنین سندی خودداری کرد. با این حال، مسکو اظهار کرد: «همان‌طور که چندین بار در سطوح مختلف گفته‌ایم، می‌توانیم تایید کنیم که مسیر کلی، مبارزه با گام‌های تهاجمی غرب در این جنگ ترکیبی است که علیه روسیه به راه انداخته‌اند.»

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • ۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور