Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@14:05:03 GMT

خسارت ۸۷۰ میلیارد تومانی سیلاب اخیر به جاده‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۷۱۰۳

صراط:

رضا اکبری در تشریح آخرین وضعیت محورهای در استان‌هایی که در بارش‌های یک‌ماه اخیر دچار سیلاب شده بودند، توضیح داد. اخیراً سه مرحله سیلاب در جاده‌های کشور داشتیم و 19 استان درگیر سیل شدند، اما بیشترین خسارت در 11 استان به جاده‌ها ایجاد شد. 

وی ادامه داد: در سیلاب اخیر 9 هزار و 934 کیلومتر جاده آسیب دید و 886 دستگاه پل و ابنیه فنی تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه 576 محور در سیلاب‌های اخیر آسیب دید، گفت: در حال حاضر 45 راه روستایی مسدود باقی مانده است و همچنین محورهای شریانی شهداد - نهبدان، خلخال - اسالم و خرم‌آباد - پلدختر در حال حاضر مسدود است. 

اکبری گفت: 901 راه روستایی در سیلاب‌های اخیر مسدود شده بود که اغلب آنها باز شد و در حال 45 راه روستایی مسدود داریم. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این 45 راه روستایی مسدود در استان‌های کرمان (پنج محور)، هرمزگان (34 محور)، گلستان (2 محور) و سیستان و بلوچستان (4 محور) است. 

اکبری گفت: در حال حاضر در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش خاصی نداریم و امیدواریم این محورهایی که دچار سیلاب شده‌اند، با فروکش کردن آب به سرعت بازگشایی و اصلاح شوند. 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: آخرین برآورد خسارتی که از کل محورهای آسیب‌دیده از سیلاب داشتیم، رقم 870 میلیارد تومان بود که به ستاد وزارت راه و شهرسازی اعلام شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: راهداری جاده ای جاده های کشور رضا اکبری سیلاب صراط راه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی مسدود شده است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور بیجار در خصوص آخرین وضعیت سیلاب استان، صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه خوشبختانه تا این لحظه از فعالیت سامانه بارشی در استان، هیچ تلفات جانی گزارش نشده، گفت: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان در حال حاضر بیش از ۶۳۲ اکیپ امدادی و خدمات رسانی در جنوب استان مستقر شده‌اند.

وی که همراه استاندار در مناطق سیل زده حضور دارد، اظهار کرد: سامانه بارشی شدیدی که از ظهر روز گذشته در استان فعالیت خود را شروع کرده، خوشبختانه تاکنون هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته و عمده بارش‌ها در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، نیکشهر، قصرقند و فنوج بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه حجم این بارش‌های سیلابی طی سال‌های اخیر در استان بی‌نظیر بوده، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی در جنوب استان مسدود شده که تلاش‌ها برای برقراری ارتباط با آنها در جریان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تلاش هستیم تا در گام اول ارتباط تمامی محورهای اصلی مناطق درگیر سیلاب را برقرار کنیم.

بیجار با بیان اینکه قطع ارتباط با شهرستان زرآباد و قطعی آب و برق در برخی از روستاهای جنوبی استان اعلام شده، تصریح کرد: حجم خسارات اولیه وارد شده به بخش‌های کشاورزی راه و برق جنوب استان تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد برآورد شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما بر آن است تا برقراری ارتباط در محورهای مواصلاتی استان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود.

کد خبر 6080509

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان براثر بارندگی های سیل آسا
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • ارتباط بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی مسدود شده است
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان