Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:05:17 GMT

تعداد مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۲۳۴ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۷۳۱۰

تعداد مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۲۳۴ نفر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی عصر شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت تعداد مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، یک هزار و ۴۲۱ بیمار با تشخیص بیماری حادتنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، که یک هزار و ۲۳۸ نفر از این تعداد ترخیص شده‌اند و از تعداد یک هزار و ۱۴۹ نفر به دلیل مشکوک بودن نمونه گیری شده که نتیجه آزمایش ۸۷۰ نفر نیز منفی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: آمار کرونایی مثبت در استان هرمزگان به ۲۳۴ نفر افزایش پیدا کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۳ نفر در استان شامل ۸ نفر از بندرعباس، ۵ نفر در میناب بود که به شمار کرونایی مثبت جدید در هرمزگان اضافه شده که ۲۰۰ نفر از این تعداد با بهبود وضعیتشان ترخیص شدند و در حال حاضر نیز ۱۷ بیمار حاد تنفسی نیز بستری هستند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: متأسفانه طی روز اخیر یکی از بیماران مبتلا به کرونا در بندر لنگه (خانم ۳۴ ساله) جان خود را از دست داد و شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در استان به ۱۷ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه متوسط سن مبتلایان به کرونا بالای ۶۰ سال است، اضافه کرد: بندرعباس با ۱۲۰ مورد، کیش با ۴۳ مورد، میناب با ۲۴ مورد، قشم ۲۱ مورد، بندر لنگه ۷ مورد، حاجی آباد ۶ مورد، رودان ۶ مورد، بستک ۳ مورد، پارسیان ۲ مورد، بندر خمیر ۱ مورد و جاسک ۱ مورد نیز توزیع ویروس کرونا مثبت در استان هرمزگان را شامل می‌شوند.

یک بانوی ۵۰ ساله هرمزگانی در جدال ۷ روزه با بیماری کرونا، آن را شکست داد و حالا با بهبودی حالش در آستانه ترخیص از بیمارستان است.

گفت: بیمار ۵۰ ساله بعد از ۷ روز بستری در بخش آی‌سی‌یو کووید مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس و جدال نابرابر با بیماری کرونا در نهایت به زندگی بازگشت.

فرشیدی افزود: بیمار خانم ۵۰ ساده با سابقه بیماری قلبی و کلیوی بود که از ۵ فروردین ماه با تنگی نفس شدید، سطح اکسیژن خون ۸۰ درصد به بیمارستان کووید بیمارستان شهید محمدی مراجعه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نامساعد بیمار در بخش آی سی یو کووید بستری و جهت کمک به تنفس و اکسیژن رسانی بیمار به دستگاه تهویه مکانیکی متصل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه بیماری‌های زمینه‌ای بیمار شرایط وی را بحرانی‌تر می‌کرد، گفت: در نهایت پس از هفت روز جدال نابرابر با کرونا انجام مراقبت‌های پرستاری و دارو درمانی، ویزیت روزانه توسط متخصصین عفونی، بیهوشی و انجام تنظیمات مؤثر دستگاه تهویه مکانیکی در نهایت این بیمار در ۱۳ فروردین ماه از دستگاه تهویه مکانیکی جدا و جهت ادامه درمان به بخش بستری کووید انتقال یافت که پس از طی دوران نقاهت ترخیص خواهد شد.

کد خبر 4892258

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد سیلاب گرگان طرح غربالگری روز طبیعت سال جهش تولید بارش باران ماسک طبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالو درمانی؛ خوب یا بد؟

به گزارش خبرآنلاین، رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی توضیح داد و نسبت به تهیه زالو از مسیرهایی غیر از داروخانه و خارج از زنجیره سلامت هشدار داد..

ایسنا در خبری نوشت: دکتر مریم مشهود اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند. این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر داروها و کالاهای سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار نماید، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.

وی همچنین در رابطه با خطرات تهیه زالو از مسیرهای غیر قانونی و بی‌ضابطه نیز اظهار کرد: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است که از زالوهای صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده و یا زالویی باشد که پس از مصرف بر روی یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد، چنانچه بیمار قبلی که زالو درمانی کرده دارای بیماری‌های عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالوهای صید شده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو تنها دو روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم سازی زالوی مصرف شده قابل قبول است.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در پایان گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال کننده تصور می کند که زالو از بین رفته در حالیکه اینطور نیست و در صورتی که معدوم نشود در طبیعت دوباره به چرخه باز می گردد و می تواند عامل انتقال بیماری ها باشد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897722

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • زالو درمانی؛ خوب یا بد؟