Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

"بان کی مون"، دبیر کل سابق سازمان ملل در گفتگو با خبرگزاری اتریش با توجه به بحران کرونا و دیگر چالش های جهانی خواستار همبستگی جهانی شده و گفت: من همواره تاکید کرده ام که مسائلی در ابعاد جهانی به راه حل های جهانی نیاز دارد.

وی تاکید کرد که تنها با تلاش های مشترک و اتحاد می توان بر بحران کرونا غلبه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بان که از سال 2007 تا 2016 دبیر کل سازمان ملل بوده است هم زمان در این باره هشدار داد که ترس از آلوده شدن به کرونا به افزایش نژاد پرستی و بیگانه ستیزی منجر شود.

بان همچنین گفت که چنین رفتار نامناسبی مطمئنا به جلوگیری از گسترش کرونا منجر نخواهد شد. وی تاکید کرد: ما نباید هرگز این مسئله را فراموش کنیم که همه در یک قایق نشسته ایم.

دبیر کل سابق سازمان ملل که خود اهل کره جنوبی است کنترل خوب بحران کرونا در کشورش که حدود 51.5 میلیون نفر جمعیت دارد را ناشی از سیستم بهداشتی و درمانی دانست که جزو بهترین ها در دنیا است و عوامل دیگر از جمله شفافیت، خلاقیت و همبستگی را موثر دانست.

وی با اشاره به تست های زیاد و سریع کرونا در کشورش که به حدود 15 هزار تست در روز می رسد گفت: هزینه همه تست های کرونا همچنین برای خارجی ها را دولت کره جنوبی خود بر عهده دارد.

بان کی مون همچنین تاکید کرد که در کشورش از شرکت های فناوری اطلاعات مانند سامسونگ و الجی و همچنین جی پی اس برای اطلاع از شیوع ویروس کرونا استفاده می شود.

وی همچنین به بلوغ کره ای ها در مبارزه با این بیماری به عنوان یک فاکتور موفق برای مقابله با این ویروس اشاره کرده که نقش مهمی در مهار کرونا دارد و گفت: مردم به دستورالعمل های دولت در مورد فاصله گذاری اجتماعی و ممانعت از خریدهای غیر ضروری عمل می کنند. به این ترتیب اقدامات قرنطینه سختگیرانه ، بستن مرزها و یا توقف پروازها ضرورتی پیدا نکرد.

بان کی مون همچنین تاکید کرد که با وجود افزایش چشمگیر موارد تایید شده کرونا از زمان شروع این بحران اما کره حالا به یک مرحله پایدار رسیده و گسترش این ویروس در حال کاهش است.

بر اساس آمارهای رسمی در کره جنوبی تا به حال 10156 نفر به کرونا مبتلا شده و 177 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بان کی مون در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که جامعه بین المللی باید سیستم حاکمیت جهانی و همبستگی را تقویت کند و بودجه لازم برای کمک به کشورهای فقیر که در شرایط بحران قادر به انجام اقدامات لازم برای مردم خود نیستند را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بان کی مون کره جنوبی مهار کرونا بان کی مون کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی این استان برای خدمات‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به ریاست علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مرکز استان برگزار شد و در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، در خصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

محمودرضا تیمورپور معاون مدیریت بحران استانداری در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال‌احمر بین مردم آسیب‌دیده که در مناطق امن اسکان داده شده‌اند، توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین‌آلات سنگین در آماده‌باش است.

تیمورپور گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، شش رشته قنات تخریب و ۳۰۰ رأس دأم نیز تلف شده‌اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده است، اظهار کرد: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین‌آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند، از این رو بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آب‌نماها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی، مسیرهای اصلی و روستایی توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای آب‌رسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین‌آلات کمرشکن برای حمل خودروهای سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی، باوجود سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای ستاد بحران استان بعد از این جلسه راهی شهرستان زیرکوه شدند.

کد خبر 747813

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد