Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه استقلال که در سالهای اخیر محلی پر تردد برای رفت و آمد مدیران بوده است، در چهل ساله اول حیاتش با ثبات ترین باشگاه بود و از این نظر دارای یک رکورد است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

باشگاه استقلال در سال ۱۳۲۴ پا به عرصه حیات گذاشت و تا به امروز حدود ۷۴ سال و ۶ ماه قدمت این باشگاه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاهی تاریخی و تاریخ ساز با افتخارات فراموش نشدنی که دو قهرمانی آسیا در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ از جمله آنهاست.

آبی‌های پایتخت ابتدا با نام دوچرخه سواران شکل گرفتند و بعد از آن به تاج تغییر نام داد و پس از پیروزی انقلاب هم نام آن به استقلال تغییر کرد.

اگر دوران فعالیت این باشگاه را به دو قسمت تقریباً مساوی تقسیم کنیم، آنها در دوره نخست حیات شأن بیشترین ثبات را در مدیریت داشتند و هرچه رو به جلو آمد، این ثبات کمتر شد تا جایی که در سال‌ها اخیر به محلی پر تردد برای رفت و آمد مدیران مختلف تبدیل شده است.

باشگاه استقلال در ۳۹ سال ابتدایی خود تنها ۳ مدیر داشت و در ۳۵ سال دوم ۱۲ مدیر که در ۱۷ نوبت با یکدیگر جابجا شدند. این آمار نشان می‌دهد آبی‌ها به طور متوسط در ۳۵ سال اخیر هر ۲ سال یک بار مدیرشان تغییر کرده است.

سرعت این تغییرات در سالهای اخیر شدت گرفته تا جایی که تنها از سال ۹۵ به این طرف ۶ بار در بالاترین سطح مدیریت این تیم تغییر ایجاد شده است.

هنگامی که بهرام افشارزاده بعد از ۲ سال و ۲ ماه در مرداد سال ۹۵ از مدیریت این باشگاه کنار رفت، سیدرضا افتخاری جای او را گرفت و دوره حضور افتخاری در این باشگاه نیز اندکی کمتر از دو سال بود. امیرحسین فتحی جانشین سیدرضا افتخاری شد و وی نیز یک سال و ۵ ماه در این باشگاه بر مسند قدرت نشست. پس از وی اسماعیل خلیل زاده مسئولیت باشگاه را پذیرفت و وی نیز حدود دو ماه و نیم این مسئولیت را بر عهده داشت.

علی فتح الله زاده که بیشترین تعداد رفت و آمد را در نقش مدیر در این باشگاه دارد و یکی از طولانی‌ترین دوران مدیریت را هم تجربه کرده، در چهارمین دوره حضورش در این باشگاه تنها ۲ هفته دوام آورد تا وی در کنار رکورد طولانی‌ترین دوران مدیریت بعد از انقلاب در این باشگاه، دارای حدنصاب کمترین زمان حضور نیز باشد تا امروز قرعه مدیریت آن به نام احمد سعادتمند ثبت شود.

با تولد باشگاه استقلال، پرویز خسروانی بنیان گذار این باشگاه شخصاً مدیریت آن را بر عهده گرفت و وی از مهرماه سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۲۸ به صورت شخصی این باشگاه را مستقیماً مدیریت می‌کرد. بعد از آن خسروانی شخصی به نام پرویز شیخان را به عنوان مدیرعامل منصوب کرد و شیخان از سال ۱۳۲۸ تا ۱۳۵۷ مدیرعامل این باشگاه بود. شیخان با ۱۹ سال مدیریت در استقلال دارای رکورد طولانی‌ترین دوران مدیریت در این باشگاه است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر نام این باشگاه از تاج به استقلال، عباس کردنوری از پیشکسوتان باشگاه مسئولیت مدیریت این باشگاه را بر عهده گرفت تا وی سومین مدیر استقلال، اولین مدیر بعد از انقلاب و نخستین مدیر این باشگاه با نام استقلال باشد. دوران مدیریت کردنوری ۵ سال بود و وی در سال ۱۳۶۳ از این سمت کنار رفت.

نادر فریاد شیران دروازه‌بان پیشین استقلال و کارمند سابق سازمان تربیت بدنی بعد از کردنوری برای مدت چند ماه مدیر باشگاه شد و پس از وی عباس نکویی بر این مسند نشست. نکویی نیز اندکی بیشتر از یکسال مدیر باشگاه بود و بعد از او علی آقامحمدی با در دست گرفتن مدیریت باشگاه، دوران جدیدی را برای استقلال بعد از انقلاب رقم زد.

آقامحمدی که سالهای زیادی ریاست هیأت مدیره باشگاه را بر عهده داشت و یکی از سیاست گذاران کلان این باشگاه بود، مستقیماً تنها یک سال مدیریت را بر عهده گرفت و در سال ۱۳۶۷ سید کاظم اولیایی مدیر باشگاه شد. اولیایی با ۷ سال مدیریت مستمر یکی از طولانی‌ترین دوران مدیریت را تجربه کرد.

با کنار رفتن اولیایی، علی فتح الله زاده برای اولین بار در سال ۷۵ عهده دار مسئولیت باشگاه شد و وی نیز برای ۷ سال در این سمت باقی ماند تا او نیز یکی از طولانی‌ترین دوران مستمر مدیریت را تجربه کرده باشد. فتح الله زاده بعد از پرویز شیخان بیشترین دوران مدیریت در باشگاه استقلال را هم تجربه کرده است.

فتح الله زاده در اردیبهشت سال ۸۲ جای خود را به دکتر محمد حسین قریب داد تا این مدیر نام آشنای فوتبال نیز ۲ سال و ۲ ماه بر کرسی مدیریت این باشگاه نشسته باشد.

خسروانی، شیخان، کردنوری، فریاد شیران، نکویی، آقامحمدی، اولیایی، فتح الله زاده، قریب، نجف نژاد، واعظ آشتیانی، افشارزاده، افتخاری، فتحی و خلیل زاده ۱۵ نفری بودند که پیش از احمد سعادتمند از ۱۹ سال تا ۱۵ روز مسئولیت مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده داشتند و حالا احمد سعادتمند شانزدهمین فردی است که در عمر ۷۴ سال و ۶ ماه باشگاه استقلال عهده دار مسئولیت مدیریت این باشگاه شده است.

فتح الله زاده با ۴ دوره مدیریت در استقلال از این نظر از دیگر مدیران پیش است و کاظم اولیایی به همراه محمدحسین قریب نیز هر کدام با دو مقطع مدیریت در این باشگاه نفرات بعدی هستند. به جز این ۳ نفر، هیچ مدیر دیگری بیشتر از یک مقطع در این تیم مدیریت نکرده است.

پرویز شیخان با ۱۹ سال سابقه مدیریت در این باشگاه دارای رکورد است و پس از وی علی فتح الله زاده ۱۲، اولیایی با ۸ و دکتر قریب با ۴ سال مدیریت در این باشگاه بیشترین سابقه را دارند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال دوچرخه سواران تاج افشارزاده افتخاری خلیل زاده خسروانی اولیایی آقا محمدی استقلال افتخاری افشارزاده اولیایی تاج خسروانی خلیل زاده دوچرخه سواران شیخان علی فتح الله زاده فتحی فریاد شیران قریب کردنوری نجف نژاد نکویی واعظ آشتیانی مدیریت در این باشگاه مدیریت این باشگاه باشگاه استقلال فتح الله زاده سال مدیریت بر عهده باشگاه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمران‌زاده: لغو بازی استقلال ملاثانی - فجر پشت پرده دارد

مربی چادرملوی اردکان اعتقاد دارد، اتفاقات پشت پرده سبب لغو دیدار استقلال ملاثانی با فجر سپاسی شیراز شده است. - اخبار ورزشی -

حنیف عمران‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره توقف تیم فوتبال چادرملوی اردکان مقابل نفت و گاز گچساران اظهار داشت: در هفته‌های اخیر که به لیگ یک آمده‌ام، چیزهایی را می‌بینم که جای نگرانی و تأسف دارد. داور بازی با نفت و گاز که اتفاقاً لیگ برتری بود، پنالتی آشکار چادرملو را نگرفت. باشگاه تصاویر مربوط به این صحنه را منتشر کرد، اما مگر فایده‌ای دارد؟

همه دیدند دروازه‌بان حریف با لگد به سینه مهاجم چادرملو زد؛ جز داور!
وی با بیان اینکه نوع قضاوت داوران لیگ برتری در لیگ دسته اول متفاوت می‌شود، خاطرنشان کرد: در دقیقه 95 بازی و در اوج حملات چادرملو، دروازه‌بان حریف با لگد به سینه مهاجم ما کوبید. همه افراد حاضر در استادیوم متوجه این اتفاق شدند؛ به‌جز داور بازی. نمی‌خواهم در مورد داوران موضع‌گیری کنم و اتفاقاً با بسیاری از آنها رفیق هستم، اما اشتباه به این آشکاری جای تعجب دارد.

استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پشت در ماندند؛ بازی لغو شد + عکس

لغو بازی استقلال ملاثانی - فجر سپاسی پشت پرده دارد
مربی چادرملوی اردکان با اشاره به لغو دیدار فجر سپاسی مقابل استقلال آبی‌پوش ملاثانی بیان کرد: یک باشگاه 25 هفته تلاش کرده و تیمش جزو مدعیان صعود است، اما بازی تیم رقیبش ناگهان لغو می‌شود! مگر چنین چیزی داریم؟ نمی‌خواهم کسی را متهم کنم، اما چیزهایی از روز گذشته (یکشنبه) شنیدم که مغزم سوت می‌کشد. اصلاً نظارتی روی لیگ یک وجود ندارد. اینکه یک باشگاه لیگ برتری نباید اجازه بدهد یک تیم دیگر در ورزشگاهش بازی کند، حتماً پشت پرده دارد.

تا مسائل پشت پرده را به چشمم ندیده بودم، باور نمی‌کردم
عمران‌زاده در ادامه انتقاداتش نسبت به وضعیت لیگ یک عنوان کرد: تیم‌های لیگ برتری برای اینکه حق‌شان ضایع نشود، مرتب مهدی تاج را صدا می‌زنند. از رئیس فدراسیون فوتبال می‌خواهم فکری به حال لیگ دسته اول کند. نه فقط امسال، بلکه سال‌های قبل هم مسائل زیادی را در مورد اتفاقات پشت پرده لیگ یک شنیده بودم که تا با چشمم ندیده بودم، باور نمی‌کردم. فدراسیون جستجو کند چه اتفاقی در پشت پرده افتاده که صدای سرمربی نفت مسجدسلیمان هم درآمده است.

اعضای تیم‌های فجر سپاسی و استقلال ملاثانی، پشت درهای بسته ورزشگاه غدیر

صعود به لیگ برتر حق ماست
وی با بیان اینکه نباید از کنار این مسئله به‌راحتی گذشت، تصریح کرد: لغو بازی مهمِ رقیب مستقیم ما برای صعود موضوع ساده‌ای نیست؛ چون پای حق یک استان در میان است. تعجب می‌کنم که مسئولان استان یزد سکوت کرده‌اند. حضور در لیگ برتر حق تیم چادرملو است و این موضوع را با بازی‌هایی که در این فصل ارائه کرده، نشان داده است. با این حال درست نیست حق یک تیم به این آسانی خورده شود؛ پنالتی‌اش اعلام نشود و بازی حریف مستقیمش به شکلی مشکوک لغو شود.

روایت مسئول برگزاری لیگ یک از لغو عجیب بازی سرنوشت‌ساز

تاج به لغو دیدار استقلال ملاثانی - فجر ورود کند
مربی چادرملو در ادامه اظهارات خود، رئیس فدراسیون فوتبال را خطاب قرارداد و به تسنیم گفت: آقای تاج! اگر به فوتبال پاک اعتقاد دارید که حتماً اینگونه است، لطفاً به ماجرای لغو بازی روز گذشته ورود کنید. لطفاً برای اثبات پاکی فوتبال هم که شده، در این مورد از مسئولان برگزاری بازی‌ها، هیئت فوتبال خوزستان یا هر فرد دیگری شده، توضیح بخواهید. شنیده‌ام اعضای تیم استقلال ملاثانی هم از لغو بازی ناراحت هستند. این رفتارها باید از فوتبال برچیده شود.

قرار است سپاهان را هم به ورزشگاه راه ندهند؟
عمران‌زاده با اشاره به تقابل روز هفتم اردیبهشت استقلال ملاثانی مقابل سپاهان در جام حذفی اظهار داشت: آیا قرار است در آن بازی هم دو تیم را به ورزشگاه راه ندهند؟ اگر این اتفاق بیفتد، شک نکنید ممانعت از برگزاری بازی روز گذشته حتماً داستانی دارد. چون نمی‌شود یک تیم پنج روز قبل مشکل داشته باشد و اجازه بازی به آن تیم ندهند، اما این مشکل پنج روز بعد حل شود.

مدیرعامل استقلال خوزستان: زمین نداریم؛ به تیمی زمین نمی‌دهیم

چگونه تا قبل از بازی با فجر به استقلال ملاثانی زمین می‌دادند؟
عمران‌زاده در خصوص اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان مدعی شده به تیمی زمین نمی‌دهند، بیان کرد: این هم از آن حرف‌هاست! البته من نباید در این زمینه حرف بزنم و مسئولان باشگاه استقلال ملاثانی صحبت کنند، اما چگونه تا چند روز قبل زمین را می‌دادند و در آستانه بازی با فجر سپاسی یادشان افتاده چنین کاری کنند؟ پشت این اتفاق داستان‌هایی وجود دارد که حتماً فدراسیون فوتبال باید به آن ورود کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهره پرافتخار آبی پوش می شود | اولین تصمیم مهم باشگاه استقلال پس از تغییر مالکیت
  • بمب بزرگ مالکان جدید استقلال؛ سرمربی پرافتخار در یک‌قدمی نیمکت آبی‌ها
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا
  • مسجد شکر طبس مقصد دوچرخه سواران طبسی
  • تبرئه جام جم از شکایت فیلیمو
  • رجب‌زاده: باید بازی 3 بر صفر شود
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • ۵ رکابزن کوهستان راهی مالزی می شوند
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • عمران‌زاده: لغو بازی استقلال ملاثانی - فجر پشت پرده دارد